Gå til innhold

Bildetråd: Post ditt musikkhjørne


Paull

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne vært interessant og sett hva de forskjellige folkene rundt omkring sitter på av forskjellig utstyr og hvordan oppsett de har på det.

Nå som jeg endelig har fått rydda (vel.. ikke helt ferdig enda, men.. :p), så kan jeg poste mitt eget:

post-25117-1152450893_thumb.jpg

 

Har funnet ut at jeg mangler plass, må stikke og kjøpe noe hyllegreier av et eller annet slag for å få plass til alt av småtterier.. Skulle hatt meg noen ordentlige monitorer av noe slag også..

 

Så post ivei folkens, sikker på at det er mye lekre oppsett rundt i de mange musikkhjørner! :)

 

Moderatoredit: Legg gjerne ved bilder folkens!

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Må bare si: DAMN! :wow:

 

Er alle gitarene dine ?

Du har jo nok til ett enmans-band der :p

 

Det eneste jeg har er en bass hengende på veggen :p

Lenke til kommentar
Er alle gitarene dine ? 

Du har jo nok til ett enmans-band der :p

6462838[/snapback]

Hehe, alle er nok mine ja, men bare to av de er noe særlig å spille på..

 

Det kunne jo kanskje være interessant at de som poster (om det hadde vært noen :p) hadde også listet opp hviket utstyr de faktisk har? Jeg fyrer ivei i alle fall:

Gitar/Bass:

  • Squier Stratocaster. Min første el-gitar, blir så og si aldri brukt mer.
     
  • Jackson SLSMG Soloist. Oh yes! :)
     
  • Ibanez GSR-200. Min første bass, blir heller omtrent ikke brukt.
     
  • Epiphone "Goth" Thunderbird. Bassen jeg aktivt bruker.
     
  • Admira Paloma (ikke på bildet). Nylonstrenget akustisk. Lite brukt, skulle kanskje hatt meg en stålstrenger..

Effekter:

  • Boss GT-6. Gitareffektbrett med plenty muligheter, tar bare en stund å stille inn drømmelyden. Men en vakker dag..!
     
  • Boss ODB-3. Overdrive for bass.

Keys:

  • Novation ReMOTE 25SL. Nyervervet liten kjekkas, holder ennå på å sette meg inn i den, men det er mye fancy features her, altså.. Automap-funksjonen er genial!

Mikrofon:

  • Shure SM-57. Standard instrumentmikk.
     
  • Røde NT1-A. Gjenstår og teste grundig, men førsteinntrykket er definitivt bra!

Annet:

  • Lydkort : E-MU 1820. Kjøpt i fylla, men holder definitivt til mitt bruk, og vel så det..
     
  • Headset: Beyerdynamic DT 770 Pro. Mye bass, kanskje ikke helt optimale til musikk? Har ikke testa de til så mye annet enn å høre mp3er og se Star Trek med foreløpig :p
     
  • DI-boks: Behringer Ultra DI DI100.
     
  • Gitarforsterker: Music Man 112 RD. 65watts sak fra tidlig 80-/sent 70-tall. Den fungerer, men skulle helst ha hatt noe annet.

Det var vel omtrent alt. Det jeg ønsker meg mest for tiden er noen ordentlige monitorer og en feit gitarforsterker, men det er dyre saker :(

Endret av Paull
Lenke til kommentar

Utstyr jeg har på "godrommet" nå (selv om ikke alt er mitt, merket med * det som ikke er...)

- Tama Starclassic Performer trommesett, Paiste Signature cymbaler (for det meste).

- Tascam DP01-FX Digital HD-opptaker, Soundcraft Spirit E8 mixer. Forsterkeren der er solgt...

- * Mesa Boogie Single Rectifier 50 watts gitarcombo

- Laney HCM-65 65 watts gitarcombo

- * Carlsbro bassannlegg med seperat topp/cab, 2x12" kabinett, aner ikke hvor mye watt...

- * Yamaha aktiv 4 strengs bass fra 80-tallet

- * PA bestående av en 16-kanals Behringer Euromixer med forsterker. LEM høyttaler

- En enkel PC som kan brukes til noe opptak, men skulle gjerne hatt noe bedre der

- 3 mic-stativer, THX trommemikker, Shure PG81 overheads, Shure Beta 58 vokalmikk, og noen eldre mikker, pluss en god del kabler til de...

post-15605-1152740217_thumb.jpg

post-15605-1152740272_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bilde får komme senere, og jeg kan ikke modellmerket på alle instrumentene(lånt av et korps):

Gitar/bass:

- Epiphone Goth SG :love:

- Louder Stratocaster

- Cort bass

Messingblås:

- Baryton

- Trombone

- Trompet

Treblås:

- Saksofon

- To gamle blokkfløyter fra barneskolen

Elektronisk utstyr:

- To Behringer effektpedaler(Phaser shifter og Overdrive Distortion) til gitar

- Peavey Rage 158(Transtube Series)

- Laney Hardcore Max bass-forsterker

 

Har også et piano i gangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ble litt av en liste etter hvert:P mulig jeg slenger opp noen bilder etter hvert også..

 

Utstyrsliste:

 

Gitarer:

Ibanez RG 270 DX CE Elgitar

Tanglewood Stålstrengsgitar

Cataluna klassisk gitar

Gibson Melodymaker elgitar

For tiden ødelagt mandolin

Plastikk stratocaster fra lekebutikken via loppemarked

 

Effekter:

Zoom g7.1 ut Effektprosessor

Rocktron Banshee Talkbox

Vox Wah

Behringer v-amp2

Marshall bluesdriver overdrivepedal

Boss megadistortion distortionpedal

 

Forsterkere:

Vox ad120 vtx forsterker

Fatterns gamle 150w forsterker han brukte på trekkspillet sitt...

Marshall MS2 1w amp

 

Opptaksustyr & Keyboards:

Korg MicroKORG (bestilt men dessverre ikke ankommet enda..

Yamaha psr-295keybard

Roland Br600 Hd-Opptager

M-audio oxygen8 midi keyboard

Boss dr-3 trommemaskin

Korg PXR4 digital opptaker

Presonus Firebox lydkort

Steinberg Studiocase med Cubase SE3 og noen vst'er

 

Mikrofoner:

Clas Ohlson mikk til 98 kroner..

Astel D1 Dynamisk mikrofon

 

Diverse:

Bottleneck

Capo

Masse kabler, adaptere og strøm adaptere...

 

Live/øvings oppsett blir:

Ibanez rg 270 dx ce Elgitar eventuelt Tanglewood Stålstrengsgitar

På akustiske låter

Zoom g7.1 ut Effektprosessor

Rocktron Banshee Talkbox gjennom min

Astel D1 Dynamisk mikrofon/husets mikk

Vox ad120 vtx forsterker/husets anlegg

Microkorgen kommer vel til å bli brukt til litt vocoder greier i prog bandet tenker jeg. Og den nyeinnkjøpte br600 opptageren kommer jeg live til å bruke som sampler mens Korg pxr4’en er live opptageren..

Lenke til kommentar

Her tilbringer jeg alt for mange timer av dagene mine:

 

DSC00194.JPG

 

Det dere ser: Technics SL3210 platespiller med noen skiver (har fylt opp øverste hylle også nå), JVC micro-anlegg (brukes som kassettspiller koblet til dataen), Korg MicroKORG (synth), NAD PP2 Phono Pre-amp (bak solo-glasset med cola), dataen min og noen helt ok Creative pc-høyttalere med sub.

 

Det står også et trommesett og en gitar på samme rom, og jeg får snart et par Alesis studiomonitorer.

Lenke til kommentar

Zoom g7.1 ut Effektprosessor

 

6603254[/snapback]

 

bra?

6604549[/snapback]

 

Absolutt, har aldri angret på at jeg kjøpte det brettet. Veldig lett å få god lyd ut av funker dog best sammen med en gitarforsterker og kanskje ikke det absolutt beste brettet å koble rett i en mixer men det fikser en god di boks. Et veldig digg brett.

 

 

...Korg MicroKORG (synth)...

6606211[/snapback]

 

Fornøyd med microKoRG'en? har akkurat bestilt meg en slik og venter bare på at riff skal få somlet seg til å sende den til meg.. Hvordan synes du vokoder delen funker på den? du hadde ikke giddi å spille en et bittelite lydklipp bare å vise hvor tydelig vokalen i vocoderen blir? da jeg har hørt alt på den utenom skikkelig vocoding..

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar
...Korg MicroKORG (synth)...

6606211[/snapback]

 

Fornøyd med microKoRG'en? har akkurat bestilt meg en slik og venter bare på at riff skal få somlet seg til å sende den til meg.. Hvordan synes du vokoder delen funker på den? du hadde ikke giddi å spille en et bittelite lydklipp bare å vise hvor tydelig vokalen i vocoderen blir? da jeg har hørt alt på den utenom skikkelig vocoding..

6608493[/snapback]

 

microkorgen er fresh den. vocodern er bare tull i mine øyne, så den har jeg ikke orka å holde på noe med. men synthdelen er feit, kan få de råeste lydene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...