Gå til innhold

Ibanez Gitarer !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er på jakt etter en IBANEZ og serien er RG men jeg vet ikke hvliken jeg skal ha

noen som har erfaringer med ibanez som har peiling på hvilken jeg bør kjøpe.....

pris rundt 10 000....

 

 

 

Sjekk også ut denne her ;)

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=60077&tid=aa

6457169[/snapback]

 

har du tenkt deg kopi eller orginal gitar? :hmm:

 

EDIT: fin gitar ;)

Endret av xersess
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

lettspilt og lettspilt, fru blom.

 

Jeg solgte min RG (som jeg kjøpte når jeg var ung og dum...eh... yngre og dummere), pga. at halsen var uspillbar. Var en sånn "Wizard 2" hals.

 

Hvis du er som meg, og legger tommelen mer eller mindre rundt halsen når du spiller, og liker at du kan la tommelen gå "trinnløst" fra siden til under halsen, så er RG halsene ubrukelige. Enten måtte jeg ha tommelen på baksiden av halsen hele tiden, eller ha den "rundt", noe som var sinnsykt ukomfortabelt siden profilen var så kantete. Altfor firkantig hals. Ellers så var halsen så tynn at jeg fikk kramper i hånda etter en halvtimes spilling.

 

Grusomme greier ;)

 

EDIT: Men hvis du er en "shredhead"\skalarytter med hardnakket innøvd fingerposisjon og ekstremt små hender, så kan en RG sikkert passe utmerket. Selv spiller jeg jazz\fusion og litt eldre rock på en Tele!

Endret av Erlend_G
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
lettspilt og lettspilt, fru blom.

 

Jeg solgte min RG (som jeg kjøpte når jeg var ung og dum...eh... yngre og dummere), pga. at halsen var uspillbar. Var en sånn "Wizard 2" hals.

 

Hvis du er som meg, og legger tommelen mer eller mindre rundt halsen når du spiller, og liker at du kan la tommelen gå "trinnløst" fra siden til under halsen, så er RG halsene ubrukelige. Enten måtte jeg ha tommelen på baksiden av halsen hele tiden, eller ha den "rundt", noe som var sinnsykt ukomfortabelt siden profilen var så kantete. Altfor firkantig hals. Ellers så var halsen så tynn at jeg fikk kramper i hånda etter en halvtimes spilling.

 

Grusomme greier ;)

 

EDIT: Men hvis du er en "shredhead"\skalarytter med hardnakket innøvd fingerposisjon og ekstremt små hender, så kan en RG sikkert passe utmerket. Selv spiller jeg jazz\fusion og litt eldre rock på en Tele!

6570915[/snapback]

 

Jeg kan ikke på noen måte se at halsen er for firkantaktig, den er tynn, og bare tynn.

 

Halstykkelsen har ikke noe med hvor god gitaren er, det er en smaksak hvilken hals du foretrekker. Jeg syntes i begynnelsen at halsen var litt tynn, men etter noen år så meker jeg knapt forskjellen, jeg spiller gitar, that's it.

 

Jeg vil som mange andre gjør, anbefale deg å prøve deg frem til hvilken gitar du liker best. Stikk innom den lokale sjappa eller reis land og strand og se på brukt, men Aldri kjøp uten å først ha testet den.

 

Eller kanskje, hvis du har god peiling på justering eller tolmodighet til å sette deg inn i det, så kan du i teorien kjøpe en "dårlig" gitar og justere den slik at den er perfekt for deg. Forskjellen fra en produksjon til en annen er etter min mening minimale på ikke håndlagde gitarer i dag, men forskjellene på instillingene er skremmende.

 

Mine fem øre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...