Gå til innhold

Knøttliten minnepinne fra Sony


Anbefalte innlegg

Jeg spør meg nå hvorfor andre minnebrikker er såpass store i forhold når de tydeligvis kan krympes så mye som denne. Har alltid trodd at det var teknikken som tok plass inni minnebrikkene. Jeg tok åpenbart feil, det må jo være masse luft eller noe slikt.

6451011[/snapback]

I den gjennomsiktige, store (etter dagens størrelser) USB-tingen min kan man se at det bare er et lite PCB-kort med masse tomrom rundt. Er nok USB-støpselet som er skyld i størrelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, kunne tenkt meg at slike ting som det der ble solgt i 10-pack med en tanke mindre størrelse...

 

altså slik at den totale prisen ble 100kr eller noe, med at dermed hver enhet ligger rundt 10kr stk eller noe. perfekt for å bruke som "floppy".

 

eller, en har da alltids cd-r spindler. eller i disse dager dvd-r...

Lenke til kommentar

Søren klype, den er jo mindre en Pretec Tinyen min! OG billigere!

Nå skal det sies at jeg er veldig glad i nøkkelknippe-holderen i metall som følger med til min. Føles litt sikker.

 

Joda, den blir fort litt varm, noe man merker spesielt hvis det er en rælete, billig USB port og den blir stående en stund. Men har ikke hatt noen nevneverdige problemer med den selv.

 

Personlig skulle jeg likt å se en mer floppy-disc/cd-rom aktig bruk av USB. Vet ikke hvor høy basekostnaden er for i det hele tatt å få USB grensesnitt inn i de sakene, men det kan ikke være VELDIG mye. Kan man da lage, som hobgoblin sa, rimelige pakker med hundre MB i hver pinne, ville det kanskje funke mer som med floppier at man ikke gidder å be om å få de tilbake.

 

Nei, glem det. Jeg surrer. Til sånne en-gangs overføringer funker både CD og internett fint.

 

Jeg liker uansett tanken på bittesmå minnepinner (minnestumper?), men jeg tror i ettertanke at Pretecen er liten nok for meg inntil videre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mener å huske at jeg leste en test av et røft minnekort som tålte all vedrens misshandling. Lurer på om det var på akam.no eller amobil.no. Noen som vet om det kommer minnepinner basert på denne teknologien? Det finnes kanskje allerede?

 

Jeg har enda ikke tilgitt den forige minnepinna min for å ta med seg all data'n min i døden:)

Lenke til kommentar
Perfekt til å gjemme og bruke på prøver og slikt. Kan gjemmes omtrent overalt. Nesa, munnen, ja bare fantasien setter grenser. Å jada, jeg tenkte på det gjemme-stedet også...

6450726[/snapback]

Sant, men det har vi alltid hatt mini-SD-kort til. ;)

6450768[/snapback]

 

Havis man var født i dette årtusenet så kan man kanskje si alltid.. FAntes ikke da jeg gikk på skolen iallefall... :p

Lenke til kommentar
Mener å huske at jeg leste en test av et røft minnekort som tålte all vedrens misshandling. Lurer på om det var på akam.no eller amobil.no. Noen som vet om det kommer minnepinner basert på denne teknologien? Det finnes kanskje allerede?

 

Jeg har enda ikke tilgitt den forige minnepinna min for å ta med seg all data'n min i døden:)

6616333[/snapback]

 

 

http://flash.atpinc.com/products/view.php?product_id=1178

http://www.amobil.no/tester/tilbehor/vi_to...minnekort/25506

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...