Gå til innhold

Sony Ericsson W950 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Fryktelig kjedelig at den ikke har kamera da...

6575561[/snapback]

 

Det var det jeg tenkte først også, men etter å ha fått et nytt kompakt kamera innså jeg hvor dårlig kvaliteten på mobilkamerar faktisk er. Den eneste kamera funksjonen jeg savner hos denne telefonen er videotelefoni funksjonen.

Lenke til kommentar

Denne telefonen, slik jeg ser det, er like mye en mobil som en MP3-spiller. Å slippe å drasse rundt med to maskiner, er fristende.

 

Men det store spørsmålet som gjenstår er da:

Klarer telefonen å holde ut batterimessig?

 

Mitt forbruk er 4-5 samtaler, 2-3 minutter hver, litt frem og tilbake med mailsjekk og kalender og andre programmer, pluss den store sluken av opp til 6 timer med musikk.

 

Jeg savner fortsatt behaget ved å ha 6310i, som ikke trenger å lade mer enn en gang i uken!

 

Jeg er forsatt spent på hvordan tastene fungerer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter og leser reviewen ostemann linket til.

( http://www.mobile-review.com/review/sonyer...w950-2-en.shtml )

 

Der står det:

 

"FM-radio starts up only under the condition the headset is plugged in (it’s included in the standard kit), the radio itself is stereophonic. The quality of this function is on one level with Sony Ericsson K750/W800, since there are no peculiarities here. The user can save up to 20 stations in the handset’s memory, turn search tuning on, also the device provides support for RDS."

 

Vil det da si at man ikke kan høre på radio dersom man bruker bluetooth stereo headset? Eller klarer den og bruke den som antenne og sende over bluetooth til telefonen?

Lenke til kommentar
...in case message typing is performed via the keyboard rather than the touchsceen, the rupture life decreases dramatically. And for those, who prefer using the touchsceen, this parameter will be much better. From the aesthetic point of view, the keyboard is interesting, though in practice it can give a lot of trouble.

 

As to my opinion, the keyboard will start wearing off after a year or year and a half of intensive usage, in case the user won’t resort to touchscreen for entering data. Though this only my guess rather than facts, obtained in the course of service tests. Those, who prefer screen-typing and use JogDial to the full, are more likely to extend the keyboard’s rupture life up to two years at worst.

 

Owing to the buttons’ design, they have a small gap, that’s why one may experience certain difficulties with typing long messages, at the same time there are no problems with inputing a telephone number or short texts. The keyboard’s backlight is white and well-distinguished in all environments.

hmmm, ikke så lovende...Kanskje det blir M600 likevel da. Mulig den faller litt i pris når W950 kommer? Uansett ser det ut som en kanon av en telefon :)

Lenke til kommentar
Vil det da si at man ikke kan høre på radio dersom man bruker bluetooth stereo headset? Eller klarer den og bruke den som antenne og sende over bluetooth til telefonen?

6677658[/snapback]

Nei, dette fungerer ikke.

 

Synes W950i virker veldig lovende. Kamera gjør meg ingenting, faktisk hadde den vært hakket mer lokkende om den også manglet 3G og heller hadde quadband, EDGE og bedre batteri. :)

Lenke til kommentar
Vil det da si at man ikke kan høre på radio dersom man bruker bluetooth stereo headset? Eller klarer den og bruke den som antenne og sende over bluetooth til telefonen?

6677658[/snapback]

Nei, dette fungerer ikke.

 

Synes W950i virker veldig lovende. Kamera gjør meg ingenting, faktisk hadde den vært hakket mer lokkende om den også manglet 3G og heller hadde quadband, EDGE og bedre batteri. :)

6680195[/snapback]

 

Man kan jo velge å slå av 3G, og bare bruke GSM, sparer endel batteri på det.

:)

Lenke til kommentar
Man kan jo velge å slå av 3G, og bare bruke GSM, sparer endel batteri på det.

6684499[/snapback]

Hehe, så klart. Men uten 3G sitter man igjen med GPRS. Jeg ønsker datahastigheten, men ikke videotelefoni og 3G-telefoni (altså vanlig ringing via UMTS-nettet). EDGE har dette, og det i 99 % av Norge. Tenkte før på 3G som en forbedring, men etter fire uker med 3G-telefon har jeg funnet ut at det i realiteten er tull da det er dårlig dekning utenom byer og ingen dekning innendørs.

 

Med 850-båndet ville den hatt bedre dekning utenlands, og gitt telefonen større mulighet på det amerikanske markedet.

 

 

Til dere som lurer på pris; den skal egentlig ligge 8-900 kr under P990i, men vil trolig koste omkring 5500-6000 her i Norge.

 

Noen som kan bekrefte minnekort på denne? Newmobile.nl skriver den har M2, men plassen der kortet sitter på M600i brukes av volumtasten på W950i. Har den samme løsning som K610i/W300i/Z530i?

Lenke til kommentar

Blir P990i for meg, W950i mangler ofr mye. W950i er jo lik M600i, "bare" 4 GB mer plass. Dessverre finnes det ikke M2 minnekort på 4 GB enda, men når det kommer vil M600i være like bra som W950i. Wl50i har Walkman funksjonene da, men M600i kan også settes i flight mode og da er det ikke mange fordeler på W950i igjen. Blir nok et 2 eller 4 GB minnekort med P990i også, så da er den minst like god på alle områder utenom batterilevetid. Men hvis P990i kommer med et MST-34 batteri blir den bedre dere også. Så jeg syns det er litt teit at W950i ikke har noen flere, unlike, funksjoner. Spesielt når den blir nesten like dyr som P990i...

 

Kan ikke se noe på SonyEricsson.no om at denne har minnekort dessverre. Men hvem trenger egentlig det når man har 4 GB flash drive? Kjekt å putte i en minnekort leser eller annen mobiltelefon, men W950i fungerer som en flyttbar stasjon på PC-en og hva har vi ikke bluetooth for?

 

 

Jornan :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...