Anterialis Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Er det mulig/hvordan installerer jeg et musikkavspillingsprogram om jeg bruker tekstbasert debian os? feks iTunes. På forhånd takk EDIT: Poenget er at jeg har lyst til å strekke en kabel fra debianserveren til HiFi anlegget, og bruke serveren som musikkbiblotek... Forslag til hvordan jeg kan få avspilt musikk (hovedsakelig .ACC filer men også mp3) fra debianboksen? Mp3Blaster, er det et bra alternativ?? Endret 6. juli 2006 av w3p
Anterialis Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 Ok har lasta ned cplay og unzippa det, men hva nå? prøvde make install men da kom det "error 127" og "error 2" opp :s Hva skal jeg gjøre for å installere det?
olear Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Bruk pakkesystemet. 'apt-get install cplay' eller noe.
Anterialis Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 Ok gjorde det nå, men hvor ble det installert? Ikke der jeg hadde oppmerksomhet..
Anterialis Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 (endret) Ok =) men hvor legger det seg? Kan jeg skrive DEST="" eller noe for å bestemme pathen selv?? EDIT: Og er ikke dette en audioplayer - kan jeg ikke begynne å avspille musikK? Må jeg ha en annen ting også? Endret 7. juli 2006 av w3p
olear Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Programmene legger seg der de skal (/usr), ingen grunn til å forandre det. Du trenger også ALSA (+ drivere).
Anterialis Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 (endret) Dobbelpost............... Endret 7. juli 2006 av w3p
Anterialis Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Når jeg skal installere den ALSA driveren, og har overført den til serveren og skal trykke ./configure, så får jeg permission denied :s Samme feil om jeg er root. Hva skal jeg gjøre?
Anterialis Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 (endret) Jeg gjorde jo det, men du sa jeg også trengte ALSA (+drivere) ?? Programmene legger seg der de skal (/usr), ingen grunn til å forandre det. Du trenger også ALSA (+ drivere). Hva mente du med det da? Jeg har installert pakken cplay, hva annet trenger jeg for å kunne avspille lyd? (med unntak av driver til lydkort - hvor kan jeg finne det foresten? - Creative) EDIT1: Feil path :s EDIT2: Det står "Player not found" når jeg entrer på en musikkfil Endret 7. juli 2006 av w3p
olear Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Du trenger alsa-lib, alsa-utils, alsa-oss og alsa-driver.
Anterialis Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Og det får jeg lasta ned som pakker? apt-get instlal alsa-lib?
Anterialis Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Den sier fortsatt "player not found". Spm 2. Jeg har et gammelt Creative 128 kort, drivere å sånn har visst gått ut på creative.com. Hvor kan jeg få tak i drivere til lydkortet da? Til debian-distroen min..
Anterialis Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Men den sier fortsatt "player not found"? Hva annet mangler jeg?? Har lastet ned cplay (det programmet funker fint, og ser musikkfilene), og har installert alsa. Men når jeg skal entre ei musikkfil, står det "Player not found". Hva skal jeg gjøre for å fikse det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå