Gå til innhold

Prisforskjell på MMS og EPOST i utlandet ?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å orientere meg om det er billigere å sende bilder med MMS enn med E-post hjem fra Italia.

Jeg bruker fortsatt Chess med Telenor dekning.

 

Er det slik at man betaler en fast MMS-pris og i tillegg må betale for datamengden ?

 

Begge måter går vel over GPRS ?

 

Er det noen som vet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MMS har en fast pris, jeg mener denne er på rundt 2,50 kroner eller noe sånt, uavhengig av hvor man er, så vidt jeg husker.

 

Husker at jeg var i utlandet, og at det var billigere å sende MMS enn SMS - dette grunnet at Telenor hadde en kampanje for billige MMS. Var da i Frankrike eller noe sånt. Poenget mitt er altså at prisen er den samme, uansett hvor man er. Correct me if I'm wrong.

 

Er vel kanskje billigere å sende e-mail, avhenger sikkert av hvor stor den er;)

Lenke til kommentar
MMS har en fast pris, jeg mener denne er på rundt 2,50 kroner eller noe sånt, uavhengig av hvor man er, så vidt jeg husker.

 

Husker at jeg var i utlandet, og at det var billigere å sende MMS enn SMS - dette grunnet at Telenor hadde en kampanje for billige MMS. Var da i Frankrike eller noe sånt. Poenget mitt er altså at prisen er den samme, uansett hvor man er. Correct me if I'm wrong.

 

Er vel kanskje billigere å sende e-mail, avhenger sikkert av hvor stor den er;)

6464163[/snapback]

 

 

Prisen pr. KB er 0,175 kr for GPRS

Ett bilde og litt tekst er co 100KB

Pris på Epost blir ca.20 kr

 

For MMS koster det 6,25 pr stk.

 

Det jeg lurer på er om man må betale GPRS-pris i henhold til datamengde, tillegg til MMS-pris

Lenke til kommentar

I Norge i det i hvertfall sånn at du betaler en viss pris på å sende MMS, i tillegg til prisen på datatrafikken. Jeg skulle tro at det ogsår er slik i andre land.

 

Et lite tips, det lønner seg å skalere ned bildene eller velge en mindre oppløsning når du tar bilder sånn at bilde filen blir mindre, dermed bllir også data trafikken også mindre.

Lenke til kommentar

På Netcom sine sider så står det at prisen på 6,25 er inkl data trafikk, når det gjelder utlandet.

 

https://netcom.no/privat/tjenester/mms.html?fane=utlandet

 

Prisen er også 6,25 hos telenor men her står det ikke noe om data trafikk.

 

http://telenormobil.no/priser/tjenester/mms/

 

Men jeg fant ikke noe hos Chess, så det beste er vel å sende de en epost og spørre….

 

Uansett så vil det være billegere å sende bilder med epost over pc enn mms hvis du har tilgang til internett. Fordi epost er jo gratis. Dette gjelder spesielt hvis du skal sende mange bilder...

Endret av m3
Lenke til kommentar

Du har rett! Det enkleste er å spørre.

Her er svaret jeg fikk fra kundeservice:

 

>Hei

>Takk for din henvendelse.

>Å sende epost fra utlandet vil koste GPRS som følger :

>NB! Prisene i tabellen nedenfor er oppgitt per kilobyte. 1 MB tilsvarer 1000 KB.

>Vest-Europa Opp til 0,5 mbyte : 0,13 Over 0,5 mbyte : 0,10

>Når det gjelder MMS vil denne koste kr 1,99 + oppkobling av GPRS ( datamengde ) .

 

 

Ut i fra dette drar jeg konklusjonen at det er billigere å bruke epost.

Takk til dere som har bidratt med opplysninger.

Endret av Gjesp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...