Gå til innhold

Nord korea og dems raketter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nord Korea vil ha oppmerksomhet. Det har vært litt stusselig i det siste. USA tok hele testen nokså avslappet, tror jeg. Hørte på BBC hvor en ekspert på rakettprogrammet sa at fiaskotesten mest sannsynlig ville svekke N.K. stilling ved forhandlingsbordet. Kalles ikke det "owned"?

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er fælt det Nord-Korea gjør, men samtidig forstår jeg dem. Som nevnt, de vil vise seg, og at det ikke er bare USA som har slike våpen og at det ikke er bare USA som er ledende supermakt. Forstår dem veldig godt sånn sett, men finnes jo helt klart bedre måter å gjøre det på enn å løse det med å skyte opp raketter.

Lenke til kommentar
Har ikke USA drevet med prøveoppskytninger ?

6438359[/snapback]

 

 

Joda, de har også drevet med testing av atombomer over japanske byer, drepte et par hundretusen japanere, men det er selvfølgelig ikke noe farlig, USA er jo de snille.

6438460[/snapback]

Lovely post! :thumbup:

Er helt enig, blir lei av dette godsnakke rundt USA. De er selvfølgelig en mektig stat, men når de begår en feil, må de også, som alle andre land, straffes for det. Nord-Korea gjør ikke rett i å skyte opp disse rakettene, men de gjør det på et sterkt grunnlag fordi de vet de har nesten hele Vesten imot seg, bla. naboenen dems, Sør-Korea, Japan som er veldig mektige og ligger definitivt ikke langt unna Nord-Korea også hele USA som gir god støtte til Japan. Det kan ikke være lett å være nordkoreaner.

Lenke til kommentar
Det kan ikke være lett å være nordkoreaner.

6438638[/snapback]

Nei, de bor i jo i en diktaturstat som sløser bort penger på våpenindustri fremfor å ruste opp landets infrastruktur.

6438653[/snapback]

Det og at de er hatet blant hele Vesten. :no:

Nordkoreanere lever i fæle forhold, de kutter jo av strøm etter en viss tid på kvelden sånn at bare Kim kan lyse opp midt i Pyongyang hele natten. Det er fælt at de misbruker og setter forskjeller på denne måten, vi må iallfall ikke straffe dem mer og Vesten må gi Nord-Korea et bedre tilbud, fordi det bor flere millioner mennesker der og de kan umulig bo i de forholdene de gjør. Vesten hjelper jo ikke i det hele tatt, vi trekker oss tilbake med en eneste gang en slik trussel inntreffer utenom å tenke på sivile nordkoreanere som ikke har noenting de skulle sagt.

Lenke til kommentar

Finnes omtrent ingen biler på veiene i Nord-Korea, heller er det ingen forsøpling. Det er ikke noe søppel å kaste.

 

Strendene kommer man ikke til, for de er det elektriske gjerder rundt... man vil vel ikke at noen skal rømme landet? Om noen gjør det, henrettes dine nærmeste slektninger.

 

Yeah.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Hvordan hjelpe noen som ikke lar seg hjelpe? Styresmaktene i Nord-Korea nekter jo de fleste humanitære organisasjoner innpass i landet.

 

Sør Korea lot seg bli hjulpet av den vestlige verden og er nå en aldri så liten økonomisk solskinnshistorie i det østlige Asia.

 

Det er ikke uten grunn at Nord Korea stod på førsteplass sammen med Irak over land som var klare for "frigjøring fra eget styre" (men, ble lagt på is grunnet den landets store militære styrke).

Lenke til kommentar
Hvordan hjelpe noen som ikke lar seg hjelpe? Styresmaktene i Nord-Korea nekter jo de fleste humanitære organisasjoner innpass i landet.

 

Sør Korea lot seg bli hjulpet av den vestlige verden og er nå en aldri så liten økonomisk solskinnshistorie i det østlige Asia.

 

Det er ikke uten grunn at Nord Korea stod på førsteplass sammen med Irak over land som var klare for "frigjøring fra eget styre" (men, ble lagt på is grunnet den landets store militære styrke).

6438748[/snapback]

 

Er enig i at det er vanskelig, men du tror vel ikke det blir mindre vanskelig om de bestemmer seg for å trekke enda lengere unna? Har ingen respekt for ledere i Nord-Korea som holder på med sånne ting mot sine egne landsmenn, det de bedriver er ren tortur og undertrykkelse. Ja, det er også slik at det er vanskelig for det meste og de fleste å få innpass til landet for så igjen å hjelpe nordkoreanske borgere. Derimot sier jeg at vi må aldri slutte å prøve og vi må aldri dra oss unna.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at denne historien får noen lykkelig slutt. Nord Korea kommer nok til å bli "frigjort" av utenlandske styrker en gang i fremtiden.

6438773[/snapback]

Håper på det. Håper bare ikke USA, hvis det er de som skal komme til "the rescue" igjen at de ikke gjør det samme som de nå har gjort med Irak.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at denne historien får noen lykkelig slutt. Nord Korea kommer nok til å bli "frigjort" av utenlandske styrker en gang i fremtiden.

6438773[/snapback]

Håper på det. Håper bare ikke USA, hvis det er de som skal komme til "the rescue" igjen at de ikke gjør det samme som de nå har gjort med Irak.

6438815[/snapback]

Hvem andre enn USA kan gjøre det? Synd, men sant, men NK er ikke forsvarsløse.

Tror ingen andre har kraften eller baller til å angripe, de fleste har vel sett hvordan det har gått med USA, er vel ingen ønskesituasjon, spesielt ikke når landet som skal angripes er så vidt jeg vet sterkere enn Irak.

Lenke til kommentar
Hvem andre enn USA kan gjøre det? Synd, men sant, men NK er ikke forsvarsløse.

Tror ingen andre har kraften eller baller til å angripe, de fleste har vel sett hvordan det har gått med USA, er vel ingen ønskesituasjon, spesielt ikke når landet som skal angripes er så vidt jeg vet sterkere enn Irak.

6439414[/snapback]

 

Nå er det jo heller ikke ønske om at noen skal angripe dem overhodet.

De som er forsvarsløse i Nord-Korea er som kjent ikke de øverste lederne men sivile befolkningen som lever på kvelden og natten uten strøm og samtidig har vansker for å skaffe seg mat. USA skal selvfølgelig si ifra når de blir truet på den måten Nord-Korea har gjort mot dem nå, samme går for Japan. Men de skal også tenke litt på hvem andre som bor i Nord-Korea. Det bor ca. 23 millioner sivile i Nord-Korea og etter hva jeg vet så bor flesteparten av dem grådig langt under fattigdomsgrensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...