Gå til innhold

BenQ annonserer Blu-ray-brenner


Anbefalte innlegg

Det er så mange fordeler med bluray. Skal nevne noen.

 

Man kan få 50 GB plater som gjør at man kan få full bitrate på filmer som varer i mange timer inn på en plate. Som ringenes herre eks. DVD har man måtte dele denne filmen på to dvd plater. Mens på bluray slepper de dette. Og hd dvd risikerer de og måtte lage filmen i dårlig kvalitet for og få inn hele filmen på platen.

HD DVD er beta! Altså hd dvd er allerede utviklet, de har små plater og vill fort gå tapt for bluray sine 50Gb plater.

Bluray kan ha masse ekstra materiale på filmene mens Hd dvd er stapp full fra før.

Bluray har fleste parten av filmstudiene på sin side. Er kun få som satser på hd dvd da de føler dette er lite vits og satse på når det allerede er noe bedre.

Så ja når så og si alle filmstudiene satser på bluray er det ikke mange hd dvd filmer å få kjøpt :) Så håper ikke det tar lang tid før hd dvd blir senket.

Har en rekke hd filmer som jeg skulle ha brent ut. Så utrolig bra med store plater og få lagra på. Og kan brenne ut 6 + dvd filmer på en bluray hehe. Og bluray platen skal koste 60 Kr. Fakta. Så blir konge dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis. Mange som er villige til å paye litt ekstra for kvalitet. Og hvis det er sånn at det billigste vinner, da tror jeg de fleste aktørene innen bluray (hvis det viser seg at hddvd skulle bli "vinner'n") kommer til å senke prisene drastisk, slik at de kommer til å få overtaket innen mediebransjen.

 

Utviklingen blir uansett meget spennende! Om ikke mange månede tenker jeg prisene på brennerne har sunket med 1000 kr, hvis ikke mer. Speeden går også sakte men sikkert oppover ^^

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis.

 

Slik som Andrull formulerer seg virker det som om han mener at prisene kommer til å forholde seg til hverandre slik som de er nå (dvs. at BR alltid kommer til å være dyrere enn HD-DVD), og at begge formatene kommer til å eksistere samtidig i lengre tid. Det er dette jeg svarer på.

 

Prisene kommer jo til å forandre seg noe ekstremt uansett, og BR har allerede en fot eller tre flere innenfor PC/OEM-døra, samtidig som det virker som om de har filmindustrien på gli. Etter mitt skjønn er det ikke plass til to aktører av denne størrelsen når det gjelder lagringsmedier, og filmindustrien kommer aldri i verden til å gå med på en langvarig dualistisk løsning. Om det skulle være en sameksistens om noen års tid, så måtte det i så fall være i PC-verdenen, og da kan det kanskje hende at det vil være en prisforskjell mellom BR og HD-DVD-medier (kanskje en forskjell på drev også, hvem vet), men jeg kan ikke tenke meg at den vil være så stor at man vil få en bedre ytelse (i praksis lagringskapasitet antageligvis)/pris-ratio som Andrull tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...