Thor. Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Hvordan kan jeg planlegge en defragmentering av c:\ diskeb via planlagte oppgaver? Jeg har funnet ut at defragmenterings verktøyet er C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc Når jeg utfører oppgaven så starter den bare. Den defragmenterer ikke disken selv slik jeg leste i et datablad for noen år siden.. Hva skal jeg legge til som kommando etter dfrg.msc?
no_viking_no Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Hvordan kan jeg planlegge en defragmentering av c:\ diskeb via planlagte oppgaver? Jeg har funnet ut at defragmenterings verktøyet er C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc Når jeg utfører oppgaven så starter den bare. Den defragmenterer ikke disken selv slik jeg leste i et datablad for noen år siden.. Hva skal jeg legge til som kommando etter dfrg.msc? 6431148[/snapback] kanskje det hjelper. 1. Open Control Panel, click Performance and Maintenance, and then click Scheduled Tasks. 2. Double click Add Scheduled Task to open the Scheduled Task Wizard, and then click Next. 3. Click Browse, navigate to the %systemroot%\system32 folder, select defrag.exe, and click Open. 4. Use the wizard to set a schedule for when to run the defragmentation program, and be sure to supply a password for the account on which you want the task to run. 5. Check the box for Open advanced properties for this task when I click Finish. 6. On the Run line, add the drive letter for the drive to be defragged. For example, %SystemRoot%\System32\Defrag.exe %HomeDrive%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå