Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router som kan prioritere enkelte pcer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en en bredbåndslinje som jeg bruker litt til surfing og jobb, og så lar jeg leieboren bruke bredbåndslinja via et trådløst accesspunkt. Men denne leieboren lar bredbåndslinja gå varm - han laster ned døgnet rundt. Det er forsåvidt greit nok, men det gjør at "nettet går tregt" når jeg skal jobbe eller surfe litt, og det er temmelig frustrerende.

 

Så det jeg ønsker meg er en router som kan prioritere trafikken, slik at når jeg er koblet på så nedprioriteres all trafikken til leieboeren, slik at surfe-opplevelsen min blir spiselig. Sånn det er nå ville det jo gått raskere for meg å bruke vanlig modem.

 

Så, er det noen som kjenner til en trådløs bredbåndsrouter som gjør at jeg kan prioritere trafikk til min pc over leieboerens (jeg er også på trådløst)?

 

.w

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har en en bredbåndslinje som jeg bruker litt til surfing og jobb, og så lar jeg leieboren bruke bredbåndslinja via et trådløst accesspunkt. Men denne leieboren lar bredbåndslinja gå varm - han laster ned døgnet rundt. Det er forsåvidt greit nok, men det gjør at "nettet går tregt" når jeg skal jobbe eller surfe litt, og det er temmelig frustrerende.

 

Så det jeg ønsker meg er en router som kan prioritere trafikken, slik at når jeg er koblet på så nedprioriteres all trafikken til leieboeren, slik at surfe-opplevelsen min blir spiselig. Sånn det er nå ville det jo gått raskere for meg å bruke vanlig modem.

 

Så, er det noen som kjenner til en trådløs bredbåndsrouter som gjør at jeg kan prioritere trafikk til min pc over leieboerens (jeg er også på trådløst)?

 

.w

6426756[/snapback]

 

Anbefaler linksys WRT54GL med dd-wrt firmware, her har du store muligheter for styring av trafikken via QOS funskjonen og prioritering av trafikk.

 

EDIT: mulig leieboeren din laster ned via torrent og dette er som kjent nok til å belaste linjen veldig.

Endret av Stinmaker
Lenke til kommentar

Ja QOS er tingen du trenger!

 

Hvis du velger avansert i prisguiden kan du velge kun vise routere med QOS. Selv har jeg kun erfaring med Linksys WRT54 serien samt Linksys DGL-4300. Begge kan prioritere både spesielle maskiner og porter. Såfremt du ikke er ute etter andre løsninger også (slik som nettverksdisker etc.) så er det trolig det beste og billigste valget.

Endret av ekm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...