Gå til innhold

Enda en død IBM. Hvordan drepe neste ????


JohanP

Anbefalte innlegg

For å legge til min historie da...

 

Jeg hadde to 30gb 75GXP disker i mitt velkjølte kabinett, men bare etter 6 måneder tok den ene av diskene kvelden!! Den hadde jeg fått ny i mars siden den andre som var der før den tok kvelden. MEn synes det var litt rart at den tok kvelden på for jeg hadde bare MP3 + noe annet jeg nesten ikke brukte på den + at den var nesten kald hele tiden!! Noen som skjønner seg på dette?? Har kjøpt meg 120GB WDC nå da :grin: så nå er alt bare bra (nesten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-15 17:24, skrev Papirpose:

Quote:


Den 2002-10-15 14:00, skrev Kafarsken:


..


-------------------------------------


Dette er sakset fra en kjent Norsk Web-shop. Hvis dette var snakk om en bil, så tror jeg INGEN ville kjøpt den. Uansett om den var billig og man fikk bra fart på den.


 

Du gidder ikke sakse reparasjoner på alle andre typer harddisker også, så vi har noe å sammenlikne med?

 

 

 

Skulle gjerne gjort det. Men det er BARE disker fra IBM der. WD og Maxtor ol. glimerer med sitt fravær

Lenke til kommentar

Er ihvertfall bra at dere skriver om hvordan dere skal ødelegge harddiskene her. IBM sine waranty ansvarlige er ivhertfall nå klar over hva de skal sjekke for å ettersøke svindel. Husk firmaet som har flest patenter pr år i hele verden har sikkert en mulighet til å kunne sjekke de skadene dere her har oppgitt :wink:

 

IBM takker dere for hjelpen!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 15:36, skrev foshak:

Er ihvertfall bra at dere skriver om hvordan dere skal ødelegge harddiskene her. IBM sine waranty ansvarlige er ivhertfall nå klar over hva de skal sjekke for å ettersøke svindel. Husk firmaet som har flest patenter pr år i hele verden har sikkert en mulighet til å kunne sjekke de skadene dere her har oppgitt :wink:


IBM takker dere for hjelpen!


foshak, jeg trur du juger. Jeg påstår at du ikke uttaler deg for IBM her.

 

For øvrig er det selvfølgerlig helt på tryne å ødelegge disker for så å returnere de, - selv om IBM har solgt masse dårlige disker. Prøv heller igjen og igjen å returnere disker som funker, - med påstand om at alle kommer til å ryke likevel ... :razz:

 

- det er jo en IBM'disk.

Lenke til kommentar

Når dere kjøper søppel (som ex IBM) så får dere deretter. Det er en grunn til at kvalitet koster litt extra, men de fleste av dere der ute skal ha det billigst mulig og klarer ikke få det inn i hue at K V A L I T E T K O S T E R K R ! !.

 

Slutt og syt og kjøp noe som holder i stedet for og spare noen sure 100 lapper eller en liten Høvding.

 

 

Nuff Said.

Lenke til kommentar

Om noen tror dette er "bare litt statistisk tilfeldigheter" eller noe i den dur, sjekk ut:

 

http://www.sheller.com/ibmpress.htm

 

Sett noe lignende skje for andre disker? De er saksøkt i 9 stater i USA som "class action", dvs. saksøkt på vegne av alle de som har kjøpt en disk fra GXP75 serien. De andre 41 statene følger vel etter om de vinner disse sakene...

 

Og ja, jeg har noe personlig imot IBM på dette. Min 45gb GXP75 døde av seg selv, selv med god kjøling, kjørt som desktop (ikke 24/7) og alt så dette er ikke problemet. Og det er jo så digg å legge inn 45/0.7 = ca. 64 CDer med backup igjen. Aldri mer IBM. De hat virkelig tapt seg, før pleide de å lage solide kvalitetsprodukter men nå kutter de akkurat like mange hjørner som alle andre, i dette tilfellet litt for mye.

 

Kjella

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 15:57, skrev WD1200BB:

Når dere kjøper søppel (som ex IBM) så får dere deretter. Det er en grunn til at kvalitet koster litt extra, men de fleste av dere der ute skal ha det billigst mulig og klarer ikke få det inn i hue at K V A L I T E T K O S T E R K R ! !.


Slutt og syt og kjøp noe som holder i stedet for og spare noen sure 100 lapper eller en liten Høvding.



Nuff Said.


 

Haha du burde kjøpt JB versjonen da Nuff..... Kvalitet koster som du selv sier. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 16:33, skrev WikingTOR:



foshak, jeg trur du juger. Jeg påstår at du ikke uttaler deg for IBM her.

 

 

Jo det gjør han... ikke særlig smart å ha en slik diskusjon her da

Vel, - så er påstanden min motsagt, men jeg tror fortsatt ikke at utsagnet; "IBM takker dere for hjelpen" kommer fra IBM. Jeg tror utsagnet kommer fra foshak, - og jeg tror derfor fortsatt at han juger, og at han neppe har har noen fullmakt til å uttale seg for IBM i denne sammenheng.

 

Men at denne tråden ikke er stengt, undrer nå meg uansett! :razz:

Lenke til kommentar

Et offisielt svar fra IBM er det vel ikke snakk om, men la oss si det slikt at samtlige i IBM Norge som sysler med harddisker og lignende kjenner nå til denne diskusjonen og det forundrer meg ikke om de kommer til og innfører nye kontrollrutiner.

 

[ Denne Melding var redigert av: WikingTOR på 2002-10-16 20:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 20:49, skrev WikingTOR:

Et offisielt svar fra IBM er det vel ikke snakk om, men la oss si det slikt at samtlige i IBM Norge som sysler med harddisker og lignende kjenner nå til denne diskusjonen og det forundrer meg ikke om de kommer til og innfører nye kontrollrutiner.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: WikingTOR på 2002-10-16 20:50 ]</font>


 

Jaja, - om en eller noen som jobber i IBM juger får nå være det samme!

 

Men etter at kunder har opplevet at diskene i en eller flere serier fra IBM svært hyppig havarerer, har IBM lansert nye produkter. Av historiske årsaker blir disse nyhetene møtt med litt (LITT) skepsis eller forsiktighet fra deler av markedet.

 

Så nå skal IBM starte en offensiv for å avvise og nekte reklamasjoner?

 

Jaja, - en får vel kanskje forsøke å holde seg unna IBM da, og råde andre til det samme ... :razz: Hehe

Lenke til kommentar

For å gjøre diskusjonene deres litt hetere så kan jeg vel også fortelle at "jeg har hørt rykter om" at de IBM diskene som sendes i retail ikke er de samme diskene som IBM putter i sine egne maskiner. De IBM diskene som selges i vanlige butikker er basert på såkalt OEM hardware, dvs at andre produsenter lager diskene for så å rebrande de til IBM. Dog har IBM designet teknologien bak det, men denne teknologien er også integrert i andre harddisk produsenter sin hardware. Så får å gi dere litt ris til egen bak så er mange av IBM harddiskene faktisk laget og designet av en eller flere av de harddisk produsentene som dere har nevnt er SÅ mye bedre enn IBM.

 

Men valget er enkelt, de som vil ha IBM disker kjøper dette, de som ikke vil kjøper noe annet. Med de prisene som IBM operer med tjener de sikkert 10 kroner pr harddisk de selger. Poenget er at dette er en utrolig barnslig og umoden diskusjon som egentlig ikke fører noen vei. Ta heller en titt på http://www.storage.ibm.com/hdd/firsts/1970.htm#floppie . Ting som dere ikke klager over er det faktisk IBM som har funnet opp. F.eks. RAID er en IBM oppfinnelse laget av de samme gutta som har designet harddisker for oss. Servo systemet som styrer lesehodet på harddisker er det IBM som har funnet opp. Thin Film teknologien som muliggjør de store diskene vi har i dag er det IBM som har funnet opp. IBM lagde til og med de første harddiskene (http://www.storage.ibm.com/hdd/firsts/plack.htm).

 

Og til slutt for dere som klager på harddisk temperaturer.

 

http://www.storage.ibm.com/hdd/technolo/dr...p/drivetemp.htm

 

Legg inn en S.M.A.R.T monitor så kan dere få beskjed om disken er i ferd med å ryke (24 timer før) eller om den er for varm. Dette systemet lagrer også hva som sist skjedde med disken (test av hvilken type hårføner dere bruker er under utvikling).

 

Så hva har dere funnet opp i det siste da? IBM har patentert 3411 ting de i 2001. Alle patentene gir ikke bare inntekter når de bygges inn i egne produkter. De betrakter ikke patentene bare som en måte å beskutte ideene på, men som en verdifull inntektskilde, og de arbeider målbevisst for å selge rettigheter til sine intellektuelle produkter. Selskapet har årlige inntekter på over 15 milliarder norske kroner basert på royalty.

Lenke til kommentar

Et eksempel på en S.M.A.R.T monitor finner dere her:

http://www.freedownloadscenter.com/Utiliti...sk_Monitor.html

 

Men det er flere tusen forskjellige slike monitorer som kan overvåke IBM harddisken din. Dette er IBM teknologi. Bare søk på IBM sine sider eller f.eks altavista for flere S.M.A.R.T montior verktøy.

 

Da har dere ikke noe å være redd for lenger. Disken sierifra før den dør, eller når dere har holdt hårføneren for lenge på harddisken.

Lenke til kommentar

Uff og uff så mye tøv vi må se fra IBM-supportere.

At IBM har gjort noe bra eller har mange patenter, - det er jo helt totalt uinteressant i denne sammenheng. Det er tvert i mot noe selskapet har gjort ganske eller særdeles dårlig i manges øyne, og hvordan man skal takle det eller de produktene, denne tråden handler om.

 

- Om drita dårlige harddisker som fortsatt florerer med sine uttallige havarier. Som en sa tidligere i tråden, - man trenger ikke å gjøre annet enn å la disken snurre og gå litt, - om man ønsker å la den dø. - Alt annet er jo unødvendig og feil.

 

Og når den som skamroser IBM ovenfor så igjen blir skamrost av nok en supporter eller ansatt, nettopp og kun fordi han skamroser IBM, - da blir ikke det dumme og blinde forsvaret av IBM bare tullete og tøvete, - men det hele blir rent PATETISK. Uff og uff, og uff igjen! Kan vi ikke slippe slikt? Please ... :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-17 06:50 ]

Lenke til kommentar

Nei enry det er du som er tøvete når du tar å sier at ibm har dårlige disker. Det er ikke sant at alle diskene til ibm er dritt, Noen moddeler stemmer at de har hatt problemer med ja men ikke alle moddelene. Husker du når wd hadde problemer med en moddel, DA var vel wd og noe dritt i dine øyner. Alle har hatt mandags disker ikke bare ibm. Du snakker om tøvete forsvar av ibm, Eg forsvarer ikke ibm men eg bruker knollen min og tenker litt. Det burde du og gjøre før du skrev denne useiøse posten. :razz:

Lenke til kommentar

Kjetil Lura, - du har rett i at jeg gikk langt, - kanskje for langt, - og det beklager jeg.

 

Men vi har strides om dette før, - og du selv går veldig langt når du overser at folk har grunner for sin misnøye med noen IBM-disker. Det finns et stort og omfattende søksmål mot IBM på grunn av misnøye med de gjeldende harddiskene også, - har jeg hørt.

 

Kanskje vi burde innse at det både har vært for mye problemer med mange disker i noen diskserier fra IBM, - og at det likevel er grunn til å tro at både andre IBM-disker og de nye IBM-diskene er bedre.

Lenke til kommentar

Søksmål er amrikanerne eksperter på, De saksøker alt mulig tull og tøys. Så at ibm er saksøkt på grunn av disk problemer tar eg ikke så tunkt. Misnøyen blant ungdomen er at de ikke har backup når ibm diskene ryker/kraskjer derfor er ibm dritt hos dem, Og så er det mye rykte som og avgjør blant ungdom. Om mangen sier at WD er noe dritt så er det dritt, Men det stemmer ikke. Har aldri opplevd at et spesielt disk merke er direkte dårlig, Litt feil ja men ikke dritt.

Lenke til kommentar

Tja, når fyren i butikken sier til meg at "Beklager men vi finner ingen feil med diagnoseprogrammet, så hvis den ikke fungerer som det skal når du kommer hjem igjen, så får du heller bruke noen dirty tricks og levere den inn igjen", da synes jeg ikke noe synd på dem hvis det faktisk blir gjort.

 

Nå skal det sies at jeg aldri trengte å gjøre dette siden disken har oppført seg helt eksemplarisk siden.

Lenke til kommentar

Jeg Quota feil så jeg får henvise til ID 58 ovenfor:

 

Uff og uff igjen. Jeg burde ha visst det, - det går ikke å bruke fornuftig argumentasjon i debatten omkring IBM med Kjetil Lura. Der er det skylapper og blind øyne tror jeg.

 

- Du er jo ikke villig til å åpne øye en millimeter å se virkeligheten i øi'a! Dropp IBM da, - å få opp gluggene. De funker ikke ! Vil du ikke høre på noen annen enn deg selv eller din arbeidsgiver eller hva nå IBM er for deg? Det er helt vanlig å beskytte den som gir en det daglige brød da ... :lol:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-17 23:27 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...