Gå til innhold

Partisjon sier at den er System disk.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg reinstallerte Windows idag på den partisjonen jeg hadde windows på fra før, men når jeg skal dele resten av harddisken(e), så er en av partisjonene hvor jeg installerte programmene satt opp som systemdisk i den XP intigrerte Disk manageren (Der man kan formatere og skifte bokstav og slikt). Derfor kan jeg ikke formatere den. Så hva gjør jeg?

Windows partisjonen ble satt opp som "Boot partition" mens den program partisjonen var "system". Før reinstallasjonen flyttet jeg My programs og CommonDir til den andre partisjonen, så kanskje det har noe med det å gjøre.. men jeg vil fikse dette. Bør jeg prøve et tredjepartsprogram?

Endret av Edmund Blackadder
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som får dette problemet, man må vite en del om partisjoner for å være sikker på å unngå det.

Fjernet du den gamle partisjonen og lagde ny? Hvis man gjør det når man har en annen primærpartisjon så vil Windows install gjøre den til System og lage en ny utvidet partisjon som blir Boot.

Bortsett fra at du ikke kan formatere den så er det jo ikke noe stort problem. Tror eneste mulighet for å rette det opp er å fjerne alle partisjoner og begynne på nytt. Hvis Windows install ikke ser noen annen primærpartisjon så kan den lage en ny og den blir da både System og Boot, som er det vanlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...