Gå til innhold

Hvorfor er det så dyrt å sende SMS i Norge?


Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt besøk av noen venner fra Danmark, og jeg må si at jeg blei mildt sagt sjokkert da jeg fant ut hva de betaler for mobilbruken der nede...

 

Det finnes abonnement med en ringepris på 63 øre og sms til 16 øre. Vi kan jo ringe billigere enn 63 øre pr. min. i Norge, men ikke med en oppstartsavgift på 25 øre! Og SMSprisen er det vel ingen som hadde klaget på?!?

 

Og selvfølgelig; abonnementene koster 0 kr i måneden!

 

 

Her er noen linker til operatørene vennene mine brukte;

Telmore, TulipM, Mtel, CBB Mobil

 

 

Horfor i alle dager betaler vi 40-70 øre pr sms i Norge?

Oppstartsavgifta er også svindyr i Norge. Tro det eller ei, men den avgjør ganske mye på mobilregninga di!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppstartsavgifta er også svindyr i Norge. Tro det eller ei, men den avgjør ganske mye på mobilregninga di!

6417311[/snapback]

 

Det stemmer nok at den utgjør en del ja...og det som er ille, er at den kun er en melkeku for operatørene.

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Ja, håper jeg og..

Vist jeg har forstått det hele riktig burde det nesten vert dyrere i danmark en i norge i forhold til kurser ol. ?

6422356[/snapback]

En ting har Danmark som ikke vi har... mindre land og dekke og de slipper unna med færre antenner grunnet så og si flatt land. ;)

 

Men allikevel, Telenor og NetCom håver inn penger...

Tenk på Idar som startet Chess og skulle gi oss lavere priser, men allikevel så er han styrtrik nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Telmore er ikke sååååå billig heller sammenlignet med norske opperatører.

Telmore tar 0,75 DKR pr.min. mens undertegnede bruker Talkmore (her i Norge) og ringer 0,75 Norske kroner. Men Telmore tar 0,25 DKR i oppstarts avgift mens her i Norge ligger vi på 0,59 Nkr.

 

SMS koster 0,20 DKR med Telmore og det er billig forhold til norsk nivå. SMS har alltid vært melkeku for Telenor og Netcom...

Endret av m3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...