Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Slitt med oppstart av maskin i flere uker nå


Anbefalte innlegg

hei

 

Har slitt med å få maskinen min til å fungere etter at jeg byttet kabinett. Når jeg starter opp kommer det ikke noe postsignal og skjermen forblir svart. alt ser ut til å fungere fint, men jeg får ikke opp noe bilde.

 

har nå prøvd med ett annet hovedkort, annet skjermkort og annen psu. minnebrikkene er også testa i en annen maskin, og der funka de helt fint.

 

har greid å få post signal noen ganger, og en helg for noen uker siden kjørte maskinen helt fint.

 

mitt oppsett er:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz

Asus K8N4-E Deluxe

Gainward GeForce 7800GTX 256MB

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Western Digital Caviar 200GB SATA

2x Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

NEC DVD recorder ND-3500A

Lian-Li PC 6267

Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS

 

 

har nå kun kobla til hk, skjermkort og Western harddisken uten at det hjelper. Er desperat etter hjelp. Har prøvd alt som kan jeg kan tenke på uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan umulig være noen skruer i klem. har bytta ut hovedkortet med ett helt nytt ett av samme type, og gått gjennom alle komponentene ørten ganger. er det noen hensikt å cleare CMOS da? Men skal teste det når jeg får minne tilbake.

 

det kan ikke være noe med cpu da? har ikke fått testa med en annen der.

Lenke til kommentar
Du kan ta ut cpuen og se om det ser ok ut.

6415876[/snapback]

 

Tok den ut da jeg bytta hk og utifra det jeg kunne se så det ikke ut som det var noe galt med den. testa bare med ett gammelt pci kort når jeg bytta ut skjermkortet, men det skal vel ikke ha noe å si? funka før det.

Lenke til kommentar

Ikke vær så fordømt sta, kjør Clear CMOS-prosedyren. Å spørre om hjelp og så nekte å gjøre det folk sier er jo pointless?

 

I mange tilfeller hjelper dette helt og holdent. Det er kjempelett. Du vipper ut batteriet fra sokkelen (det sitter ikke fast engang), og flytter jumperen ved siden av fra nøytral til Clear CMOS i noen sekunder, så tilbake til nøytral.

Da booter sikkert PC'n rett inn i BIOS så du kan endre klokke og dato før du går videre (det blir resatt)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ikke vær så fordømt sta, kjør Clear CMOS-prosedyren. Å spørre om hjelp og så nekte å gjøre det folk sier er jo pointless?

 

I mange tilfeller hjelper dette helt og holdent. Det er kjempelett. Du vipper ut batteriet fra sokkelen (det sitter ikke fast engang), og flytter jumperen ved siden av fra nøytral til Clear CMOS i noen sekunder, så tilbake til nøytral.

Da booter sikkert PC'n rett inn i BIOS så du kan endre klokke og dato før du går videre (det blir resatt)

6426183[/snapback]

 

synes da ikke jeg er så sta. har testa å cleare cmos uten hell. fikk oppstarts skjermen i noen sekunder før alt stoppa opp og låste seg, akkuratt som før. har du hk og testa med begge uten hell. skjer akkurat det samme på begge. låser seg under oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...