Pepsi Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 (endret) Er helt grønn når det gjelder bil, så mitt spørsmål er kanskje litt rart. Når jeg gir gass, slipper, gir gass igjen, så hopper bilen min veldig. Det er kun på min bil det slik. Kjører jeg andre biler er det helt fint. Er det mulighet for å justere gassen på noen måte?? Synes bile "høgger" veldig når jeg skifter gir, gir gass osv.... Bilen er forresten en 2000 VW Golf 1,6. Endret 30. juni 2006 av Pepsi
kremt Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Slenger meg på denne jeg, har litt av det samme problemet selv, veldig irriterende
pc`baby Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 høgger som om motorfester gir etter eller nykk som om motoren hoster
Lafro Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Tipper at du kan skylde det på bilen din. Noen biler er rett og slett ikke like gode til å få fine overganger mellom girene som andre. Har du testet andre biler av samme type? Hvis du har det, og forsatt har problemet. Daa, ja. Da har du et problem Kan ikke svare mer på det.
kremt Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det er vel ikke overgangen mellom girene som er problemet, men rykking når man skal gi gass etter at man har sluppet gass?
Pepsi Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Skrevet 2. juli 2006 Det er vel ikke overgangen mellom girene som er problemet, men rykking når man skal gi gass etter at man har sluppet gass? 6421500[/snapback] Presis hva jeg mener Forslag til hvordan dette kan utbedres evt. om det kan gjøre noe med i det hele tatt??
AMDguru1 Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Har samme problemet, men jeg har jo en mye eldre bil da..(90 mod peugeot 309) Tror rett og slett det bare er "slakk" i overføringer.
kremt Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Har samme problemet, men jeg har jo en mye eldre bil da..(90 mod peugeot 309) Tror rett og slett det bare er "slakk" i overføringer. 6421982[/snapback] Men de fleste bilene nå har jo elektronisk gass? Når du trår på gassen så justerer du egentlig bare en variabel motstand?
AMDguru1 Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Har samme problemet, men jeg har jo en mye eldre bil da..(90 mod peugeot 309) Tror rett og slett det bare er "slakk" i overføringer. 6421982[/snapback] Men de fleste bilene nå har jo elektronisk gass? Når du trår på gassen så justerer du egentlig bare en variabel motstand? 6422159[/snapback] Nå tenker jeg på slakk i girkasse, drivaksler og diverse. Er ikke noe mekaniker, så jeg skal ikke uttale meg så mye om det
kaffi Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 min bil er helt jævlig på det med cluch. tror det bare er 2 metall plater som blir slått i hop , kjennes vertfall slik ut..
kremt Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Tett luftfilter? 6484653[/snapback] Tror ikke dette har noen betydning her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå