Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

oppgradering av bios


Anbefalte innlegg

maskinen starter ikke og har funnet ut a det er biosen te msi som ikke støtter ocz ram, så jeg må oppdatere.

 

Ganske dumt spørsmål for jeg er ganske sikkert på at det ikke går men må bare spør før jeg sende det inn te komplett for å få de te å gjør det. :cry:

 

Går det an å oppdatere bios uten ram på noen mulig måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Sjekk brukermanualen til hovedkortet ditt. Noen hovedkort skal kunne flashe ved bruk av jumpere.

 

Hilsen,

efikkan.

6415665[/snapback]

 

Denne forsto jeg ikke helt :ermm: ofte vært borti hovedkort med jumpere for resetting av BIOS, men aldri jumpere som skal kunne få maskinen til å starte opp andre devices så du skulle kunne flashet tross null rambrikker? Hvis man tar ut ram'en og starter vil du meget sannsynlig få svartskjerm, BIOS vil gi error beeps og maskinen vil ikke finne sin egen hardware før ram'en er på plass. En lese/skriveoperasjon mot en EEPROM som BIOSer i prinsippet er, vil sannsynligvis ikke kreve noe særlig minne, men mener med en viss porsjon usikkerhet at denne informasjonen går i buffer via ram ved bruk av feks en diskett.

 

Edit:

Vil gjerne korrigere meg litt, og jeg ble litt overrasket over dette:

Til alle her på forum start pcn uten RAM i da vil dere bli overasket at pcn viser bilde og at du kan gå in på biosen.

6383383[/snapback]

Dette satt egentlig igang en haug med spørsmål for min del :)

Endret av LYStGASS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...