Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kvinne i nød - ang. montering av høyttalere


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nye høyttalere i dag, disse her: http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-469

(Ikke så viktig, da.)

 

Har montert i hattehylla allerede, men sliter litt med de som skal i dørene foran. Skal ha dem inni døra så de ikke synes på utsiden. (Først og fremst pga. tyveri osv. Ikke spør. Det bare er sånn.) Har skudd opp skruer og fått innsiden av døra ut av noen hakk... Men sliter fortsatt litt. Skal jeg ta den helt av? (og er det mulig?) Og hvordan får jeg til det? Har ikke turt å bøye og bende noe mer i fare for å brekke noe.

Har en liten fislebil, Daewo Matiz, men lyd vil jeg ha!

 

Noen som vet? Må jeg bruke makt, eller er det ikke mulig å få dem helt av?

 

Jeg vil klare det selv, og ikke bare være en liten blondine - jeg vil være en høyttaler-monterende blondine, tenk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg nye høyttalere i dag, disse her: http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-469

(Ikke så viktig, da.)

 

Har montert i hattehylla allerede, men sliter litt med de som skal i dørene foran. Skal ha dem inni døra så de ikke synes på utsiden. (Først og fremst pga. tyveri osv. Ikke spør. Det bare er sånn.) Har skudd opp skruer og fått innsiden av døra ut av noen hakk... Men sliter fortsatt litt. Skal jeg ta den helt av? (og er det mulig?) Og hvordan får jeg til det? Har ikke turt å bøye og bende noe mer i fare for å brekke noe.

Har en liten fislebil, Daewo Matiz, men lyd vil jeg ha!

 

Noen som vet? Må jeg bruke makt, eller er det ikke mulig å få dem helt av?

 

Jeg vil klare det selv, og ikke bare være en liten blondine - jeg vil være en høyttaler-monterende blondine, tenk!

6407222[/snapback]

 

hmm :hmm: den slags biler har jeg lite erfaringer med... Er det et sånt tynt dørtrakk som det er på gamle biler? ihvertfall så må du sørge for at alle skruer er skrudd ut, noen kan gjømme seg bak deksler, kan hende du må skru ut pinna til låsen.. Vindussveiva må du også fjerne :thumbup: så skal du bare bryte i vei, for det er 95% sikkert at det sitter klips på baksiden.. men ikke vær for brutal da :tease:

Kan være en fordel å poste biler slik at du kan få bedre forklaring :)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg nye høyttalere i dag, disse her: http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-469

(Ikke så viktig, da.)

 

Har montert i hattehylla allerede, men sliter litt med de som skal i dørene foran. Skal ha dem inni døra så de ikke synes på utsiden. (Først og fremst pga. tyveri osv. Ikke spør. Det bare er sånn.) Har skudd opp skruer og fått innsiden av døra ut av noen hakk... Men sliter fortsatt litt. Skal jeg ta den helt av? (og er det mulig?) Og hvordan får jeg til det? Har ikke turt å bøye og bende noe mer i fare for å brekke noe.

Har en liten fislebil, Daewo Matiz, men lyd vil jeg ha!

 

Noen som vet? Må jeg bruke makt, eller er det ikke mulig å få dem helt av?

 

Jeg vil klare det selv, og ikke bare være en liten blondine - jeg vil være en høyttaler-monterende blondine, tenk!

6407222[/snapback]

 

hmm :hmm: den slags biler har jeg lite erfaringer med... Er det et sånt tynt dørtrakk som det er på gamle biler? ihvertfall så må du sørge for at alle skruer er skrudd ut, noen kan gjømme seg bak deksler, kan hende du må skru ut pinna til låsen.. Vindussveiva må du også fjerne :thumbup: så skal du bare bryte i vei, for det er 95% sikkert at det sitter klips på baksiden.. men ikke vær for brutal da :tease:

Kan være en fordel å poste biler slik at du kan få bedre forklaring :)

6407374[/snapback]

 

Å, shit... Så komplisert? Mannen som solgte dem til meg påsto det var enkelt etter å ha sett litt. Vet ikke hva dørtrakk er, men det er plastdeksel som sitter i en bit på døra, ja. Skrudde ut alle skruene og fikk løsna nederst og på sidene, men ikke øverst... ved gummien i vinduet der. Må jeg skru ut låsen? Hvordan i huleste gjør jeg det da?

 

Kan ikke noen komme hit og gjøre dette for meg, da. Så får dere en pose potetgull og en Tuborg på kjøpet. Ok? :!:

Lenke til kommentar

Nei, nå har jeg spretta en øl og venter til i morgen med å gjøre noe mer. Kanskje jeg skal la tyvene få fritt beite, og skjære ut plasten og montere dem på utsiden isteden. Så slipper jeg å be om ekstern hjelp fra noen kyndige mannfolk. Det ser jo kulest ut utenpå,men også passe harry - og det er jo litt festlig å ha liten, snål bil med fet lyd i.

 

Tenk, 21 år og klarer ikke dette engang. Makan!

 

Her ser dere forresten sånn ca. hvordan døra ser ut. Men uten de knottene og slikt. (Har 99 modell fra da Daewo hadde Matiz.)

 

http://www.km77.com/marcas/chevrolet/2005/...gama/med/31.jpg

Lenke til kommentar
Kjenn på alle plastikkdingser som er på døra.

Er alltid noen du kan ta av, og plutselig dukker flere skruer opp, eller så bare hopper alt av helt av seg selv.

 

Men ikke var for hard mot den.

Sånne ting liker å knekke om du er litt for tøff mot dem.

6408245[/snapback]

 

Det er bare en hel plastikdings som du sier. Må nok skru ut låsen og diverse.

Lenke til kommentar
Denne er tysk, men det er masse bilder og greier som kanskje hjelper:

"Pimp my Matiz" :-)

http://home.arcor.de/rataface/matiz/

 

Nede paa bunnen ser det ut som det er en komplett guide paa hvordan man faar av plasten paa innsida av doera.

 

Lykke til!

6409586[/snapback]

 

Hahaha! For en genial link. Pimp my Matiz! :D Kanskje jeg får noen tips så jeg kan pimpe min litt utenpå også. hihi

Lenke til kommentar

skriveleif :tease: skulle være dørtrekk, det vil si hele dingsen som dekker døre på innsiden.. Så på den manualen og ser ut til at det bare er å fjerne alle skruene og trekke i vei :thumbup: Et tips er å lirke et skrujern inn mellom døre og trekker og presse forsiktig ut trekket, sånn at du ikke ødelegger alle klipsa.. Men vær forsikti så det ikke blir stygge riper i plastikken og lakken :)

Lenke til kommentar
skriveleif  :tease: skulle være dørtrekk, det vil si hele dingsen som dekker døre på innsiden.. Så på den manualen og ser ut til at det bare er å fjerne alle skruene og trekke i vei  :thumbup: Et tips er å lirke et skrujern inn  mellom døre og trekker og presse forsiktig ut trekket, sånn at du ikke ødelegger alle klipsa.. Men vær forsikti så det ikke blir stygge riper i plastikken og lakken  :)

6412657[/snapback]

 

Er det noe jeg er god på, så er det å være forsiktig, lirkete og laaangsom. :green:

Lenke til kommentar
skriveleif  :tease: skulle være dørtrekk, det vil si hele dingsen som dekker døre på innsiden.. Så på den manualen og ser ut til at det bare er å fjerne alle skruene og trekke i vei  :thumbup: Et tips er å lirke et skrujern inn  mellom døre og trekker og presse forsiktig ut trekket, sånn at du ikke ødelegger alle klipsa.. Men vær forsikti så det ikke blir stygge riper i plastikken og lakken  :)

6412657[/snapback]

 

Er det noe jeg er god på, så er det å være forsiktig, lirkete og laaangsom. :green:

6414961[/snapback]

 

Pass på nå... gutter rundt her ;) hehe

 

kan og være lurt med en plastbit e.l. mellom døra og skrujernet for ikke å ripe opp døra. Et gammelt bankkort funker gull :)

 

Mvh Tony

Lenke til kommentar
skriveleif  :tease: skulle være dørtrekk, det vil si hele dingsen som dekker døre på innsiden.. Så på den manualen og ser ut til at det bare er å fjerne alle skruene og trekke i vei  :thumbup: Et tips er å lirke et skrujern inn  mellom døre og trekker og presse forsiktig ut trekket, sånn at du ikke ødelegger alle klipsa.. Men vær forsikti så det ikke blir stygge riper i plastikken og lakken  :)

6412657[/snapback]

 

Er det noe jeg er god på, så er det å være forsiktig, lirkete og laaangsom. :green:

6414961[/snapback]

 

Pass på nå... gutter rundt her ;) hehe

 

kan og være lurt med en plastbit e.l. mellom døra og skrujernet for ikke å ripe opp døra. Et gammelt bankkort funker gull :)

 

Mvh Tony

6415010[/snapback]

 

Ja, da blir det Visa Gull, da.

 

Og at det er mye gutter her, so what? Er det ikke bra med et skikkelig støkke kvinnfolk her da? :D

Lenke til kommentar

fikk dørtrekket av fjolla? når jeg ser på bildet som du la så kan det se ut som styre spakken til speilene (regbner det er det den er...) har en ytre ring som er skrud i stammen til spakken og den også holder til dør trekket. så da må den eventuelt også skrus ut. :)

 

ellers får du rope ut om du skal ha noe mer hjelp, mange gutter her i forumet som er klare for å hjelpe en "forsiktig, lirkete og laaangsom" blondige... :tease:

 

lykke til! :)

Lenke til kommentar
fikk dørtrekket av fjolla? når jeg ser på bildet som du la så kan det se ut som styre spakken til speilene (regbner det er det den er...) har en ytre ring som er skrud i stammen til spakken og den også holder til dør trekket. så da må den eventuelt også skrus ut.  :)

 

ellers får du rope ut om du skal ha noe mer hjelp, mange gutter her i forumet som er klare for å hjelpe en "forsiktig, lirkete og laaangsom" blondige...  :tease:

 

lykke til! :)

6422151[/snapback]

 

Har ikke orka å prøve igjen, jeg. Er så varmt om dagen. Men får se om jeg prøver i morgen kveld. Tror jeg må bite i det sure eplet denne gangen og få litt hjelp av noen. Men hvem? Tror det må bli eksen til søstra mi. Kjenner alt for få rånere.. :tease:

 

Med mindre noen møter meg en dag og gjør jobben for meg da? :whistle:

Lenke til kommentar

 

Med mindre noen møter meg en dag og gjør jobben for meg da?  :whistle:

6424169[/snapback]

 

hehe... vi kan jo spretta en Tuborg, spisse chipset, prøve forsiktig, lirkete og laaangsom også tar vi døra dagen etter?.... :tease: hehe... fra spøk til alvor: skal vel være noe Bilstereo greier til helgen i Svinnesund så om det ikke er lang veie så er det nok flere som kan hjelpe deg med å sprette opp døra di . :D

Lenke til kommentar

 

Med mindre noen møter meg en dag og gjør jobben for meg da?  :whistle:

6424169[/snapback]

 

hehe... vi kan jo spretta en Tuborg, spisse chipset, prøve forsiktig, lirkete og laaangsom også tar vi døra dagen etter?.... :tease: hehe... fra spøk til alvor: skal vel være noe Bilstereo greier til helgen i Svinnesund så om det ikke er lang veie så er det nok flere som kan hjelpe deg med å sprette opp døra di . :D

6427951[/snapback]

 

Det trengs ikke, for jeg fikk opp døra, jeg! Helt alene. *stolt* Jeg var myk og forsiktig som alltid, jeg. Bare se her:

 

drting1cb.th.png

 

Men problemet er at jeg det ser ut til at jeg har fått for store høyttalere... Hmm... Han jeg kjøpte av mente det var 13cm, og det står det også på de originale, men den passer jo ikke. :( Så nå må jeg bore hull så jeg får satt den på, selv om den er for stor. Det skal gå å ha dem der med plastdekselet på. (innsiden av døra - hva heter det egentlig?)

 

Her er forskjellen på de to:

bilting69av.th.png

 

Den nye passer jo...:

bilting2tc.th.png

 

Her er de bak:

bilting32en.th.png

bilting43md.th.png

 

(Mobilkamera)

 

Men, dette skal gå. Er ikke så god på metalldrilling. hehe. Så det får gubben oppi veien her gjøre for meg. *vrikker litt på rumpa* :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...