Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC starter ikke


Anbefalte innlegg

Hjelp! Har akkurat bygd opp en ny PC, men den vil ikke starte! Regner med jeg har gjort noe feil, men aner ikke hva det er. Viftene går heller ikke (hvis jeg har satt opp dem rett da

 

Her er hardware'e:

Thermaltake Soprano

AMD Athlon 64 3200+ "Venice"

Point Of View GeForce 7900 GT

ASRock 939SLI32-eSATA2

Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512)

Hitachi Deskstar T7K250 250 GB SATA

 

Noen som har noen idè om hva som er galt? Kan noen eventuelt ramse opp hva som må være koblet til for at det skal være mulig å starte maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At 20 pins kontakten og 4 pins kontakten er koblet til hovedkortet er også viktig.

 

Har du sjekket at PSU er i orden ?

Kortslutte den grønne med en av de svarte ledningene så starter den, koble til en vifte eller noe på forhånd for å se om den leverer strøm.

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar
24- og 4- pin kontaktene er tilkoblet ja. Kan noen forklare litt nermere det med kortsluttningen?

6407409[/snapback]

 

 

plug1.jpg

 

Kontakten din ser jo slik ut, så da putter du ene delen av en utbøyd binders inn der den grønne ledningen kommer ut, og den andre enden der en av de svarte kommer ut. (har ingenting å si hvilken av de svarte du bruker.)

 

Forstår du? viss ikke kan eg prøve å tegne litt. :D

Lenke til kommentar
Tror jeg forstår...

Kan PSU ta skade av dette?

6407464[/snapback]

 

Nei, ikke som jeg vet om.

Det har fungert fint for meg, har vert en guide på OK.no om dette og eg fikk ett verktøy av microplex som gjør dette enkelt, så regner med det ikke gjør noe som helst. :)

 

Men fant noen fine bilder no. :D

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar

Nei, det var nok min skyld at det blinket, holdt det ikke nok i ro. Er helt ny på dette, så jeg tror jeg har kobla vifta feil men vet ikke. (føler for å tegne litt!)

vifte8vs.th.jpg

Jeg har bare satt den ene av kontaktene i strømforsyninga (den til venstre). Den andre er (ihertfall slik jeg ser det) en utgang, og finner ikke noen plass for å feste den. Er dette galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...