Gå til innhold

32" lcd tv - til xbox360 & pc.


Anbefalte innlegg

Ingen har prisgaranti lenger, Forbrukerombudet satt en stopper for dette da mange butikker hadde egen produktnavn. F.eks selger Elkjøp Le32r72, som egentlig er den samme som Expert sin Le32r75 bortsett fra fargen.

 

Le32r75 koster i skrivende stund 12999,- hos expert og 11999,- hos Elkjøp. Den som selges til 9999,- hos Expert er ikke r75, men r41 som begynner å dra på årene  :) .

6506526[/snapback]

 

Merkelig.. man kan da ikke drive og dikte opp egne produktnavn?

 

og R72 og R75 er jo faktisk to forskjellige produkter, selv om det bare er fargen som skiller, det er jo orginale produktnavn fra produsenten. Ikke noe butikken har funnet på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Elkjøp og Lefdal (og øvrige kjeder) kjøper opp store kvantum av varer fra en leverandør, kan de få et spesielt produktnummer av leverandøren som bare gjelder det kvantumspartiet f.eks Elkjøps Canon MV760, er egentlig Canon MV750.

 

For at prisgarantien skal gjelde, må produktet ha samme spesifikasjon, altså ikke nødvendigvis være samme produktnummer. En TV med to forskjellige farger kan ha to forskjellige produktnummer men i grunn er den samme TV mao. prisgarantien gjelder her også.

Lenke til kommentar
Merkelig.. man kan da ikke drive og dikte opp egne produktnavn?

 

og R72 og R75 er jo faktisk to forskjellige produkter, selv om det bare er fargen som skiller, det er jo orginale produktnavn fra produsenten. Ikke noe butikken har funnet på.

6508256[/snapback]

Det er sant som übergoliath sier... Canon MV690, eller hva den nå het, var egentlig en Canon MV600 eller noe sånt, med litt annerledes farge på en eller annen strek ett eller annet sted på kameraet. Kameraet var ikke engang nevnt på Canons hjemmeside eller hovedbrosjyre. Dette var Elkjøp sitt produkt, bestilt spesielt fra Canon, for å omgå prisgarantien. Ikke alle tenker på at spesifikasjonene er de samme som et annet produkt, så lenge selgeren sier at deres produkt selvsagt er mye bedre.

 

Butikker som er med i Canon-ringen ("fordelsklubb" for enkeltstående butikker) fikk nylig tilbud om å kjøpe Canon MV890, som egentlig er en MV900, med en minimal forskjell (heller ikke nevnt på hjemmeside eller brosjyre, på tross av at jeg har sett kameraet i levende live). Det er for å kunne skryte av at butikkene som er med i Canon ringen kan tilby dette kameraet til en mye bedre pris enn alle andre... fordi den modellen er laget spesielt for Canon-ringen og ingen andre får tilbud om å kjøpe den (butikken jeg jobber for er med i Canon-ringen, så dette har jeg direkte fra Canon faktisk). Mulig den tilbys i andre land, til lignende klubber eller kjeder som vil bruke samme triks... ikke vet jeg.

 

Men nå prøver jeg ikke å selge dette kameraet, annet enn til kunder som vil ha det billigste av det billigste heller da... jeg mener bildekvaliteten ikke holder mål. Tror heller ikke noen av oss i butikken har prøvd å lure noen til å tro at det er et annet kamera enn MV900... hva andre butikker gjør, det vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Edit: har brukt en laptop mot TV'en. Og en stasjoner. Har brukt VGA tilkoblingen i Tv'en, og S-VIDEO.

Jeg har også brukt DVI ut fra den stasjonære PC'en, og en overgangskabel til HDMI, så jeg putta i HDMI inngangen bak TV'en. NB! De kablene er utrolig dyre - jeg jobber med A/V på jobb, så jeg fikk den 'billig' ;)

Bildet er best på HDMI og VGA inngangen, men S-VIDEO inngangen er også brukende.

6457187[/snapback]

Har selv en Samsung LE46M5 som også har HDMI-inngang, slik som R75. Når jeg kobler opp PC-en til TV-en med DVI->HDMI, blir det bare tull. Oppløsningen blir helt feil på TV-en (1920x1080) og det er umulig å endre den i Catalyst. (Har forøvrig et X800XT-kort). Noen her som vet om man må ha et skjærmkort med enten HDMI-utgang eller HDCP-støtte via DVI? Hvis det derimot er en egenskap med selve TV-en som avgjør dette, så lurer jeg på hvorfor R75 kan kjøres problemfritt DVI ut -> HDMI inn. Datakjeden mente jeg burde oppdatere Catalyst, men den er jo fra mai 2006. Noen på HiFi-klubben nevnte at TV-en må støtte pixelmapping, men da snakket de over hodet på meg. Når TV-en har HDMI-inngang, så må det vel være det samme om signalene kommer fra en DVD-spiller eller en PC?! Jeg krever eksperthjelp! Er det kanskje selve kabelen jeg prøvde som er for billig? (DVI-HDMI adaper + HDMI-HDMI kabel fra Clas Ohlson)

 

Har også en kamerat med Samsung LE32M5 som sliter med akkurat samme problem.

 

Er forøvrig godt formøyd med å kjøre DVI ut -> VGA inn på 46"-ern. TV-en har innebygd funksjon til å stille inn bildet fra PC automatisk, som faktisk fungerer bra. Men det hadde vært digg å sammenligne bildekvaliteten hvis jeg fikk HDMI-en til å fungere. Er det noen her som har løsningen på verdensproblemet mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...