Gå til innhold

Er dette overkill


Anbefalte innlegg

Skjermkort: XFX GeForce 7300GS(vet det sikkert suger men skal ikke spille)

Prossesor: AMD Athlon 64 3200+

Power supply: NorthQ 4001AT, ATX

Hovedkort: MSI K8N NEO4.

Prosessor: Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB CL2 Kit w/two matched,2.8V,64Meg x 64,184pin

 

Ingen spillmaskin. Brukes til photoshop, dreamweaver,dc. Skal kjøre dual skjerm. Er lei av at min gamle pc henger seg hele tiden. Blir dette overkill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kraftigere prosessor hadde vært fint, da 3200+ begynner å bli utdatert. F.eks AMD Athlon 64 3800+

6400823[/snapback]

Hva er det med 3200+ som begynner å bli utdatert?

 

3200+ er forresten veldig billig for tida:

https://prisguiden.no/product.php?productId=23727

 

3800+ er bare 20% raskere (2,4 vs 2,0GHz) ellers er alt likt.

Prisforskjellen er 41% (846 vs 1194 kr).

 

Bleach: Intel pentium gikk bare opp til 200MHz (eller var det 233?).

CPU'en din er sikkert en Pentium 4. Om kameraten din har problemer med ytelsen på sin Athlon64 X2 4800+ (den eneste AMD CPU'en til ca 5000kr i prisguiden) så be han ta en tur innom forumet og spørre etter hjelp. Da ordner nok det med ytelsen seg kjapt ;) Forvent å bli forbikjørt så det suser i de aller fleste tester av en såpass kraftig dobbeltkjerne :p

 

Redigert: Bare et tips: AMD's dobbeltkjerner, X2, kommer til å falle kraftig i pris 24. Juli. Slike gir god ytelsegevinst i blandt annet photoshop så det kan være verd å vente på.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Pcen er ikke overkill.

 

Jeg ville muligens byttet ut strømforsyningen med en Forton Source, siden jeg vet at en del har hatt problem med de modellene fra NorthQ, men det vil muligens gå siden ditt oppsett ikke krever mye strøm.

 

Det er ikke mye mer penger opp til en 3500+, men om en 3200+ er nok så gå for den.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...