Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes jo ikke musikk lengre. Bare elendige kunstige band.

Greit det, gamlefar.

Ok, nevn noe nytt som er bra da?

 

Jeg kommer ikke på noenting jeg. Tenker så det knaker.

 

Hva skulle det være? Band som Kings of Leon, Killers osv er greit nok. Men jeg finner ikke noe virkelig bra? Det er iallefall langt mellom noe som er bra. Har notert meg Adele og Lana Del Rey. Jack White og white stripes er/var ganske bra..

 

Men hva synes dere er "bra" av det som er mainstream og nytt idag da?

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hvorfor må det være mainstream? Du går på McDonalds og klager over at all mat i verden er dårlig.

 

Var veldig generelt ment da...

 

Før så hadde man jo bra musikk som var mainstream.

 

Sier ikke at all musikk er dårlig idag, men band er så kunstige og overkommersielt og alt kommer fra plateselskapene og er kunstig. Drar du på konsert så er det stor sjangse for playback osv.

 

Det må ikke være mainstream, men hadde jo vært greit om noe ny musikk som var mainstream idag også var bra da...

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes jo ikke musikk lengre. Bare elendige kunstige band.

Det vil alltid eksistere god musikk. Det samme også med dårlig musikk. Du må bare lete gjennom de store massene.
Lenke til kommentar

Mainstream var ikke noe bedre før enn nå, det er bare du som har selektiv hukommelse.

 

Eller, nei, det er det ikke, for du husker faktisk ingenting av det, det er bare slik at det dårligste blir ikke spilt lenger. Og band var akkurat like "kunstige" før. Sannsynligvis mer kunstige, siden det var umulig å overleve på egenhånd som musiker.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mainstream var ikke noe bedre før enn nå, det er bare du som har selektiv hukommelse.

 

Eller, nei, det er det ikke, for du husker faktisk ingenting av det, det er bare slik at det dårligste blir ikke spilt lenger. Og band var akkurat like "kunstige" før. Sannsynligvis mer kunstige, siden det var umulig å overleve på egenhånd som musiker.

 

Det er enkelte tidsperioder som har vært utrolig tynne da, særlig til nyere dato. Istemmer med han over meg som ramset opp store navn.

 

Det finnes ikke store navn som er nye idag. Hva skulle det være? Rihanna? Jeg ler...

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så vanvittig opptatt av hva som er "mainstream"? Med Spotify, Wimp, Youtube, torrents og musikkblogger er det fullstendig irrelevant hva NRK P3 har på spillelista si.

 

Og du vil ha store navn? Radiohead, Florence and the Machine, Foo Fighters, Kanye West, Modest Mouse, Arcade Fire, Jay-Z, Fiona Apple, fun,, The Black Keys, Jack White ...

 

Jo mer du skriver, jo mer opplagt blir det at du vet nøyaktig nada om dagens musikkscene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor er du så vanvittig opptatt av hva som er "mainstream"? Med Spotify, Wimp, Youtube, torrents og musikkblogger er det fullstendig irrelevant hva NRK P3 har på spillelista si.

 

Og du vil ha store navn? Radiohead, Florence and the Machine, Foo Fighters, Kanye West, Modest Mouse, Arcade Fire, Jay-Z, Fiona Apple, fun,, The Black Keys, Jack White ...

 

Jo mer du skriver, jo mer opplagt blir det at du vet nøyaktig nada om dagens musikkscene.

 

Radiohead er ikke nytt, Foo Fighters er vel heller ikke nytt... Jay-Z og West oversvømmer markedet med kommersielt intetsigende "rapper og syngedame" skviiip.

 

Har hørt navnene du ramset opp med unntak av "fun", liker mye av det men vet ikke hvor mye av det som huskes om si 5-10 år som noe "stort".

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Radiohead er ikke nytt, Foo Fighters er vel heller ikke nytt... Jay-Z og West oversvømmer markedet med kommersielt intetsigende "rapper og syngedame" skviiip.

Synd alle musikkjournalister i verden er uenige med deg. Men du skulle vel helst sett at alle bare spilte dødskjip papparock.

 

Har hørt navnene du ramset opp med unntak av "fun", liker mye av det men vet ikke hvor mye av det som huskes om si 5-10 år som noe "stort".

Det samme gjelder 99,9% av all musikk som noengang har blitt produsert. Du har tatt en håndfull store band fra flere tiår og sammenligner dem med artistene som tilfeldigvis er populære akkurat nå. Det er en helt idiotisk logikk.

 

Faktum er at det aldri før har blitt laget mer fantastisk musikk enn idag, og hvis du er for trangsynt til å høre på annet enn hits4kids har du ikke noen andre enn deg selv å skylde på.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Radiohead er ikke nytt, Foo Fighters er vel heller ikke nytt... Jay-Z og West oversvømmer markedet med kommersielt intetsigende "rapper og syngedame" skviiip.

Synd alle musikkjournalister i verden er uenige med deg. Men du skulle vel helst sett at alle bare spilte dødskjip papparock.

 

Har hørt navnene du ramset opp med unntak av "fun", liker mye av det men vet ikke hvor mye av det som huskes om si 5-10 år som noe "stort".

Det samme gjelder 99,9% av all musikk som noengang har blitt produsert. Du har tatt en håndfull store band fra flere tiår og sammenligner dem med artistene som tilfeldigvis er populære akkurat nå. Det er en helt idiotisk logikk.

 

Faktum er at det aldri før har blitt laget mer fantastisk musikk enn idag, og hvis du er for trangsynt til å høre på annet enn hits4kids har du ikke noen andre enn deg selv å skylde på.

 

Hvem bryr seg om hva musikkjournalister mener? De hyller jo alt, uansett hvor lavpannet det er.

 

Papparock er vel heller ikke kjipt, det er din mening.

 

Syngedame/rapper fenomen kan vel ikke akkurat sies å være en bra trend? Alt høres jo helt likt ut enten det er Jay-Z, Rihanna, Eminem eller west som spilles.

 

Skal dette liksom være utviklende?

 

Har aldri blitt skapt så mye bra musikk som nå? Hehe mesteparten blir lagd på et kontor i Sverige eller Norge.... Kan ikke si jeg er imponert over trenden.

 

Sannhet er at musikkgenier ikke samsvarer med mengden skit som presses ut. Det fødes ikke Mozarter i dusinet. Resultatet er at vi blir overøst med dritt fra et råttent system og markedsføring.

 

Det er mer enn Hits4Kids jeg snakker om...

 

Desverre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri blitt skapt så mye bra musikk som nå? Hehe mesteparten blir lagd på et kontor i Sverige eller Norge.... Kan ikke si jeg er imponert over trenden.

 

Sannhet er at musikkgenier ikke samsvarer med mengden skit som presses ut. Det fødes ikke Mozarter i dusinet. Resultatet er at vi blir overøst med dritt fra et råttent system og markedsføring.

 

Det er mer enn Hits4Kids jeg snakker om...

 

Desverre

Det er riktignok ikke viktig å forstå basic matematikk for å være en musikklytter, men tallene taler godt imot deg. For det første er vi flere personer i verden, for det andre har de mer penger, for det tredje er musikk billigere å lage, og for det fjerde har vi gjennomgått en gigantisk informasjonsrevolusjon som har gjort musikk enormt mye mer tilgjengelig, og i tillegg svekket de store plateselskapene.

 

"Mesteparten" av musikken blir ikke laget på kontorer. Faktisk er det mer slik at den latterlig lille toppen av isfjellet blir "laget på kontorer". Og vi trenger heller ingen Mozart, og uansett vet du ikke hvor ofte "en Mozart" blir født.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Finnes jo ikke musikk lengre. Bare elendige kunstige band.

Greit det, gamlefar.

Ok, nevn noe nytt som er bra da?

 

Jeg kommer ikke på noenting jeg. Tenker så det knaker.

 

Hva skulle det være? Band som Kings of Leon, Killers osv er greit nok. Men jeg finner ikke noe virkelig bra? Det er iallefall langt mellom noe som er bra. Har notert meg Adele og Lana Del Rey. Jack White og white stripes er/var ganske bra..

 

Men hva synes dere er "bra" av det som er mainstream og nytt idag da?

 

ja man har jo Matallica da

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er så mange bra artister/band som blir spillt på de fleste radiokanaler som mp3 osv.

Synes liksom ikke de gir noe mening, at artistene bare lager sanger for å lage så mange som mulig

Er helt enig med deg, er akkurat det samme jeg mener. Alt er 100% likt. Rapper syngedame og autotune. Musikk skal jo utvikle seg og

Ikke stagnere slik som har vært tilfellet de siste 10 årene...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er så mange bra artister/band som blir spillt på de fleste radiokanaler som mp3 osv.

Synes liksom ikke de gir noe mening, at artistene bare lager sanger for å lage så mange som mulig

Er helt enig med deg, er akkurat det samme jeg mener. Alt er 100% likt. Rapper syngedame og autotune. Musikk skal jo utvikle seg og

Ikke stagnere slik som har vært tilfellet de siste 10 årene...

Det eneste du har kommunisert med de siste postene dine er at du er ekstremt dårlig til å utforske og oppdage ny musikk. Synd for deg.
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om hva musikkjournalister mener? De hyller jo alt, uansett hvor lavpannet det er.

Ifølge Metacritic er det bare seks album som har fått et snitt på 90% eller mer i hele år.

 

Du vet absolutt ingenting om musikk.

 

Papparock er vel heller ikke kjipt, det er din mening.

Hvorfor er mine valide meninger verdt mindre enn dine uinformerte meninger?

 

Syngedame/rapper fenomen kan vel ikke akkurat sies å være en bra trend? Alt høres jo helt likt ut enten det er Jay-Z, Rihanna, Eminem eller west som spilles.

 

Skal dette liksom være utviklende?

Rockemusikk kan vel ikke akkurat sies å være en bra trend? Alt høres jo helt likt ut, enten det er Metallica, Muse, Kaizers eller Coldplay som spilles.

 

Skal dette liksom være utviklende?

 

Du vet absolutt ingenting om musikk.

 

Har aldri blitt skapt så mye bra musikk som nå? Hehe mesteparten blir lagd på et kontor i Sverige eller Norge.... Kan ikke si jeg er imponert over trenden.

Det har aldri vært flere som lager musikk, og det har aldri vært enklere å gjøre det på egenhånd. Dette resulterer nødvendigvis at andelen "fabrikkmusikk" går ned.

 

Du vet absolutt ingenting om musikk.

 

Sannhet er at musikkgenier ikke samsvarer med mengden skit som presses ut. Det fødes ikke Mozarter i dusinet. Resultatet er at vi blir overøst med dritt fra et råttent system og markedsføring.

Du blir ikke overøst med noe med mindre du selv åpner slusa inn til huset ditt. Selv har jeg hørt sikkert 40-50 album fra i år, og ikke et eneste et av dem har vært dårlig, og flere har vært klare 5 av 5. Hvordan skal du kunne vite om en "ny Mozart" har blitt født når du tydeligvis ikke gidder å lete etter god musikk på egenhånd?

 

Og siden du nevner Mozart, følger du i det hele tatt med på hva som skjer innen kontemporær klassisk? Har du hørt om Del Tredici, Adams, Reich, Glass, Riley, Gosfield, Penderecki eller Braxton?

 

Ikke? Vet du hvorfor? Fordi du bryr deg ikke om musikk. Du oppsøker ikke ny og spennende musikk. Du bare syter over hva som er populært.

 

Du vet absolutt ingenting om musikk.

Jeg vet ganske mye om musikk faktisk. Er selv musikalsk og gikk musikklinja som student. Jeg er glad i klassisk, men helst barokkmusikk. Musikkjournalister har en tendens til å synge i kor og av og til er det komisk hva som hylles (av oss som har peil). Du høres ut som er barnslig lite troll, når du i likhet med musikkbransjen gjentar deg til det kjedsommelige. Du vet null om musikk...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likevel er det du som har vist deg kunnskapsløs i dette tilfellet. Jeg tror forresten ikke at du gikk musikklinja på VGS(?) gjør deg mer kvalifisert til å uttale deg om musikk på generelt grunnlag enn de som diskuterer i denne delen av forumet. Du har så langt ikke vist et fnugg av denne såkalte kunnskapen i noen av dine innlegg. Det er vel snarere slik at du har spydd ut direkte usannheter (jf. "mesteparten blir lagd på et kontor i Sverige eller Norge") enn å komme med noe som helst konstruktivt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...