Gå til innhold

Xbox 360 — DVI støtte m/adapter?


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Xbox 360 og er meget fornøyd. Men i dag fant jeg ut at jeg ville spille på min 20" Apple Cinema Display. Jeg elsker skjermen min over alt på jord, men den har dessverre kun DVI-inngang. Så jeg kjøpte en original Xbox 360 VGA-kabel, en DVI hun/VGA han adapter samt en VGA hun/VGA hun adapter. Så nå ser det slik ut:

 

(Xbox 360) VGA han -> VGA hun/VGA hun adapter -> VGA han/DVI hun adapter -> DVI han (Cinema Display)

 

Nå er alt koblet sammen, men jeg får ikke bilde på skjermen min. Hva gjør jeg galt? Jeg har søkt litt, men jeg har dessverre ikke funnet god-nok informasjon rundt dette, har dog sett bilder av Cinema Display skjermer som kjører Xbox 360...) Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

aner ikke let litt da... du finner det ut til slutt...

 

men hvorfor har du ikke bare VGA/DVI på kabelen?

finnes vell VGA han til DVI hund?.

Lenke til kommentar
Xbox 360 støtter ikke DVI

6407308[/snapback]

Hvordan forklarer du da at noen bruker Xbox 360 med DVI-adapter? :dontgetit:

6407377[/snapback]

 

Ettersom DVI-standarden også inneholder en analog versjon av signalet (som tilsvarer standard VGA), så får du inkludert det tradisjonelle VGA-signalet i en DVI-plugg. Dersom du ser på ulike DVI-standarder, så har du blant annet "DVI-D" som betyr at det kun er kompatibelt med det analoge signalet.

 

I dette tilfellet er det kun VGA-signalet (det analoge) som blir sendt i en DVI-kabel, og Xbox 360-en sender ikke ut et digitalt DVI-signal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...