Gå til innhold

Hjelp! Trenger god Planlegger/Kontor-mobil


Anbefalte innlegg

I jungelen av telefoner, finnes det lite informasjon om hvordan de virker, føles og hvordan menyene og fungsjonene er...

 

Lager en liten liste over ting jeg trenger, ønsker meg og ikke trenger.

Så håper jeg at noen kan gi meg råd og hjelp. :)

 

Trenger/Nødvendig:

- Kalender med måned, uke og dag visning, med gode alarm muligheter,(Planlegger).

- Gode synkroniserings muligheter/programvare, med med kalender (ikke bare outlook)

- Uten abonnement

- Tastatur (qwerty)

 

Ønskelig:

- Trådløst nettverk

- Berørings-skjerm

 

Trenger ikke/ikke viktig:

- Kamera

- Mp3

- IR Port

- Blåtann

- Minnekort mulighet

- 3G

 

Har kjøpt en Motorola Slvr (L7) bare fordi den var tynn, og så ut til å ha en ok kalender.

Angrer felt på at jeg kjøpe denne, da den ikke gjør det jeg trenger. (Synkroniserings mulighetene på denne i forhold til kalender er mildest-talt dårlige!)

Satser nå på å få solgt denne til noen som har ett litt mer fancy mobli behov.

 

 

(Edit 29.06.06: Har flyttet Tastatur fra "Ønskelig" til "Trenger/Nødvendig".)

Endret av Zamo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på disse:

 

i-mate K-Jam i_95478-120x80.jpg/Qtek 9100 qtek_9100_4.jpg ..."to sider av samme sak"

+ Greit format, Stort tastatur ++

- Treig, lite cpu, Synkroniseres bare mot Outlook?..

*Noen som vet hvilken programvare som følger med, til bruk på PC?

 

 

Qtek 9600 qtek_9600_m-120x80.jpg

* Når kommer denne, og hva blir prisen?

 

 

Sony Ericsson M600i 13645-120x80.jpg

+ Lekkert design, smidig ++

- Mangler trådløst nettverk.

* Hva følger med av programvare til PC? Har den egen kalender den kan synkronisere mot på PC?

 

 

PalmOne Treo 650 treo650hires-120x80.jpg

+ Absolutt noe av det beste som finnes av synkroniserings kalender og programvare til å ha på stasjonær maskin!, Snerten.

- Mangler trådløst nettverk, Litt for dyr til å mangle trådløst nettverk, litt utdatert.

* Er "desverre" ett seriøst alternativ, pga utrolig bra programvare til PC.

 

 

HP IPAQ hw6915 i_127016-120x80.jpg

+ Har alt! :) +++

- Jeg vil IKKE synkronisere mot outlook, mangler god programvare til PC!!?. - -

* Er det beste alternativet, om den kan sykroniseres mot en annen bra kalender enn outlook. Noen som vet?

 

 

Nokia E61 E61_large-120x80.jpg

+ Fristende. Har det meste jeg trenger til en grei pris.

- Har ikke trykkfølsom skjerm.

* Noen som vet noe om synkroniserings programvare/kalender til PC hos Nokia?

 

 

Nokia 9500 Communicator nokia_9500_large2-120x80.jpg

- Murstein!?

* Noen som kan gi meg seriøs grunn til å vurdere denne?

 

 

Helt uaktuelle alternativer:

Qtek 9090 Stor og stygg, Feil pris.

Qtek 9000 "Snakkende murstein", Feil pris.

 

 

:hmm:Hva ville du valgt?

Lenke til kommentar

Okai. Takk for hjelpen.. he, he..

 

Endte opp med en Nokia E70 E70_large-120x80.jpge70_open-120x80.jpg

 

Denne telefonen er sterkt undervurdert, og kommer desverre ikke godt nok frem som ett bra business alternativ.

Å slå sammen tastaturet til en vanlig telefon, er en glimrende løsning! Kjempefornøyd! :thumbup:

 

I sammenligning med de andre så har denne ALT minus berøringsskjerm og egen planlegger-programvare på pc. Kommer nok til å savne berøringsskjerm mest.

Nettleseren er imponerende!

 

- For de som tidligere har hatt Palm/..one, og eller annet med berøringsskjerm, så ikke tro at du kommer til å bli førnøyd om du går over til noe uten berøringsskjerm. Det er mye treigere uten berøringsskjerm! (For hvert trykk direkte på skjermen, så må du ta ca 3 knappe-trykk uten berøringssjerm, og det merkes når du feks. bare skal sende en sms).

- For de som ikke er vandt med fullt-tastatur.. Så er overgangen omtrent tilsvarende i possitiv retning. (Dersom du ikke bruker bruker noen hjelpefunksjon på mobilen, så må du vanligvis trykke 2-3 g.g. for hver bokstav du skriver).

 

Den beste løsningen for effektivitet er og må være både fullttastatur og berørings-skjerm!

 

Er fornøyd med valget, har hatt den i ett par dager, og har ikke funnet noen vesentlige mangler enda. (..men savner allerede berøringsskjerm ganske mye).

 

I sammenligning med E61 så har den en mindre skjerm, med en høyere skjermoppløsning. Tror jeg foretrekker oppløsningen fremfor størrelsen i dette tilfellet.

E70 har 2 mp. kamera med ganske gode videofunksjoner. (Ble imponert nok til at jeg solgte mitt "gamle" 4 mp. kamera i dag).

Synes prisforskjellen på 5-600,- er akseptabel for å få en bedre skjerm og ett 2mp kamera.

Lenke til kommentar
I denne nettsiden kan man lese mer om "smart phones" og han som driver denne siden heter Steve og skiver artikler bl.a i www.allaboutsymbian.com En morsom detalj med denne siden er at han legger ut video cast om forskjellige smart telefoner han tester.

 

http://3lib.ukonline.co.uk/

6453158[/snapback]

Tusen takk! ;) En slik "Free Software"-liste har jeg letet etter. :thumbup:

6456482[/snapback]

..ooops!!? Har ikke vert i stand til å installere ett eneste program fra denne lista på min E70. Ikke kompatible!
Lenke til kommentar

Nokia E70 kjører Nokia Symbian 3rd Edition. Programmer som er skrevet til 2nd Edition vil ikke fungere i E70. Men Symbian 3rd Edition er forholdsvis ny og man vil etterhvert også finne oppdaterete progamvarer til den.

 

Her har du programmer som er for Symbian 3rd Edition. Du kan velge filter "freeware", da får du kun programmer som er "freeware".

Endret av m3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...