Gå til innhold

Lage WEB sider med Joomla (ol) i bunn ....


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har i dag mine egne sider på webben og disse er basert på Joomla der jeg har lagt inn en template som jeg så har modifisert noe. Sidene mine inneholder bildegalleri, værmelding, shoutbox osv. og er tiltenkt brukt av familie og venner slik at de kan følge litt med på hva som skjer hos oss (f.eks. et fint sted å dele bilder av ungene med resten av familien).

 

Jeg har derimot lett med lykter og lys i flere måneder nå for å finne en Joomla (eller Mambo) template som jeg faktisk liker men uten hell. Det er ingenting som faller i smak dessverre og de templatene jeg i dag bruker kan jeg heller ikke modifisere i noen stor grad slik at de passer min smak. Men Joomla er jo ellers "genialt" da det har fiks ferdige moduler (components og mambots) for brukeradm. galleri, mp3 spiller etc.

 

Så til spørsmålet: finnes det noen måte å lage sin egen layout / design fortrinnsvis vha. CSS (regner med at dette er det fornuftige valg i dag) men allikevel kunne bruke Joomla ol. i bunn? Mao, jeg ser for meg å bruke f.eks. Adobe GoLive eller tilsvarende til å lage "min" hjemmeside men ønsker likevel å bevare ferdige moduler for brukeradm. osv.

 

Jeg vet ikke om dere helt forstår problemer / utfordringen min her men håper på noen vettuge svar og tips :)

 

mvh.

muthe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Å lage egen template for Joomla er ikke noe problem. Siden kan se ut akkurat som du vil og du kan plassere alle elementene hvor du vil. Dette gjøres ved å sette inn sånne tags: <?php mosMainBody(); ?>. På din egen design, samme hvor du sette inn dette vil hovedinnholdet vises,

 

<?php mosLoadModules ( 'left' ); ?> : Med dette vil alle moduler som er valgt til å vises i feltet kalt left vises. osv.

 

Du kan finne en guide her: http://www.mambosolutions.com/dw_tutorial/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...