Gå til innhold

Hva er VPU Recover?


S1rre

Anbefalte innlegg

Jeg kjører et x1800xt 512 MB kort (resten av spec finner dere i profil)

Og hver gang jeg kjører spill med ganske høy grafikk og oppløsning, så kommer VPU Recover opp. Det er akkurat som om skjermkortet restarter seg.

 

Noe som har peiling på hva som forårsaker dette? Og i såfall, hva fixer det?

Har de nyeste driverne, har oxo prøvd å formatert. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finner du litt info i allefall... http://www.firingsquad.com/hardware/catalyst_3.8/default.asp

 

"If the graphics processor hangs (in the middle of a game for example), VPU Recover acts by resetting the VPU, enabling the end user to continue right where he left off. Depending on the state of the system when VPU Recover was activated, you may be able to recover with all of your open applications intact. In other cases, these applications may have to be closed and you’re kicked back to the Windows desktop, but at least you don’t have to go through the slow process of a complete system reboot.

 

If VPU Recover is unable to recover from the crash, the system is switched to software rendering mode, allowing the end user to save his work before restarting the system. In the most extreme cases, the crash may be unrecoverable, requiring a complete reboot."

 

VPU Recover er rett og slett et program som resetter skjermkortet ditt når det henger seg opp..

Klokka er 4am.. så jeg er litt for trøtt til å finne mer info til deg... prøv å google litt, så finner du sikkert noe. ;)

Lenke til kommentar

Takk for at du svarte :)

 

Tror jeg har funnet ut hva feilen er, og det er at driverne tror at skjermkortet blir varmt, derreter at den "klikker". Så kommer VPU Recover.

 

Fikk fixet dette (Tror jeg da, funket fint ennå i hvertfall) ved å enkelt slå av VPU recover av =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...