Gå til innhold

Nec-ND2510A greier ikke å lese dvd-filmer.


Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg har en NEC ND2510 som i det siste ikke greier og lese orginale dvd-filmer.

 

Da problemet begynte greide den bare og lese noen filmer, 1 av 10 liksom. men nå greier den ikke å lese noen.

 

når jeg putter dvd inn i dvd-rommen, så virker det som om at plata bare snurrer rundt og rundt, og den prøver og lese den .. for lyse på dvd-rommen lyser hele tiden. hverken windows eller dvd-avspillingsprogrammer greier og identifisere filmene :hmm:

er det pc'n min som har blitt sprø og trenger litt fix, eller er det dvd'rom som er problemet?

 

garantien går ut den 8juli(om den er på 2år)

 

jeg vil være sikker på at det er dvd'rommen som er fucket, før jeg sender den inn.

 

takk for all hjelp :w00t:

 

edit. jeg greier og brenne vanlige data-dvd-r, og lese andre cd'er .. :hmm:

Endret av Krezzo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Æsj.. Her om dagen streiket min 2510 også! Noe av det samme tror jeg..

Rare greier. Funnet noe ut av det eller? Kan det være en svakhet med denne modellen. Jeg har nyeste firmware som er gitt ut av nec. Får lest vanlige cdr, men ikke alle typer dvde (verbatim dvd-r f.eks)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

etter jeg un-installert alle mine dvd-avspillings programmer og kodek's og la dem inn på nytt igjen, da ville den funke igjen, eller jeg får til å se dvd-filmer :dribble:

 

tror det var det som gjorde det. jeg har også kjørt windows update og lagt inn nye drivere til ide-kontrollen, bare for å nevne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...