Gå til innhold

Hjelp, får ikke innstallert XP pro!


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en HP dv 8231 gjennom jobb, som jeg skulle ha satt opp i xp (er home nå), men får opplyst fra Hp norge at dette ikke er mulig. Er en msule forbannet på selgeren hos datakjeden Trondheim som sa at det ikke var noe problem!

Men synes den ser bra ut og har lyst til å beholde den.

Jeg har da følgende spørsmål:

 

1. Er det mulig, og hvordan?

2.Har man alle funksjonene til pro i mediacenter?

3. Burde jeg heller kjøre Vista, da den er merket med Vista capable?

 

PLease help!!

Endret av Fixit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er helt sikkert mulig, kan ikke se noen verdens grunn til at det ikke skulle gå. Prøv å installér. :-)

 

2. Her tør jeg ikke svare sikkert, men jeg *tror* ikke det. Såvidt jeg vet har du funksjonaliteten til Home Edition i Media Center.

 

3. Vista har ikke kommet ut enda. Kan du vente minst et halvt år får du installerer OS, så gjerne det...

Lenke til kommentar

Har forsøkt å innstallere, men finner ingen disker. har også prøvd å lage sp2 disk via autostreamer ettersom detr er s-ata disker i denne maskina. Men det fungerer ikke.

 

Dersom det er homeed, så sliter jeg, kreves pro funksjonalitet for å brukes i jobbnettverket.

 

Tenkte vel på Vista beta2...

Lenke til kommentar
1. Det er helt sikkert mulig, kan ikke se noen verdens grunn til at det ikke skulle gå. Prøv å installér.  :-)

 

2. Her tør jeg ikke svare sikkert, men jeg *tror* ikke det. Såvidt jeg vet har du funksjonaliteten til Home Edition i Media Center.

 

3. Vista har ikke kommet ut enda. Kan du vente minst et halvt år får du installerer OS, så gjerne det...

6392552[/snapback]

 

 

Veel er da ingen grunn til å måtte vente et halvt år for å installere OS, er da bare å laste ned Vista Beta 2, den fungerer faktisk brukbart :) Eventuelt kommer vel RC1 om ikke veeeeldig lenge.

Lenke til kommentar
2. Her tør jeg ikke svare sikkert, men jeg *tror* ikke det. Såvidt jeg vet har du funksjonaliteten til Home Edition i Media Center.

6392552[/snapback]

Da kan jeg svare sikkert for deg. :)

 

Media Center Edition er i praksis Professional med MC-funksjonene på topp. Altså en fullverdig Professional-utgave med noggo attåt - med modifikasjoner:

 

På tross av at MCE er basert på Professional er det ikke mulig bli med i et Active Directory-domene, noe som reduserer bruksområdet i større bedrifter og miljøer som krever dette. Dersom det er denne funksjonen du trenger må du nok droppe MCE og heller basere deg på XP Professional, eventuelt Vista Beta 2. Merk at sistnevnte altså kun er en beta, og derfor kanskje ikke nødvendigvis egner seg som det primære operativsystemet riktig ennå.

 

EDIT: Eller du kan selvfølgelig prøve Windows 2000 eller Windows Server 2003 dersom du tilfeldigvis skulle ha dette for hånden. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar
2. Her tør jeg ikke svare sikkert, men jeg *tror* ikke det. Såvidt jeg vet har du funksjonaliteten til Home Edition i Media Center.

6392552[/snapback]

Da kan jeg svare sikkert for deg. :)

 

Media Center Edition er i praksis Professional med MC-funksjonene på topp. Altså en fullverdig Professional-utgave med noggo attåt - med modifikasjoner:

 

På tross av at MCE er basert på Professional er det ikke mulig bli med i et Active Directory-domene, noe som reduserer bruksområdet i større bedrifter og miljøer som krever dette. Dersom det er denne funksjonen du trenger må du nok droppe MCE og heller basere deg på XP Professional, eventuelt Vista Beta 2. Merk at sistnevnte altså kun er en beta, og derfor kanskje ikke nødvendigvis egner seg som det primære operativsystemet riktig ennå.

 

EDIT: Eller du kan selvfølgelig prøve Windows 2000 eller Windows Server 2003 dersom du tilfeldigvis skulle ha dette for hånden. :)

6393829[/snapback]

 

 

Det vil ikke hjelpe meg, for problemet ligger jo i at når jeg skal innstallere, så finner den ikke harddisken min. Da vil det iallefall ikke hjelpe med et enda eldre os....

 

Det jeg må ha er altså en mulighet til å kjøre pro på min maskin, kan noen hjelpe meg med det??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heipådeg Fixit!

 

- Gå innpå hp.no og finn siden hvor det ligger drivere for maskina di. Last ned satadriveren som ligger der.

- Koble på en usb- basert floppy drive og lag så en sata-driver diskett.

- Bruk denne under installasjonen av xp pro.

 

No problem! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...