linuxmakke Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Hvordan tolker dere dette sitatet? "Men pytt; hvor utgangspunktet er som galest, blir titt resultatene originalest. "
Islanbadsj Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Viss du gjør noe galt kan det bli noe orginalt.
Scatch Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Dersom noe er galt i utgangspunktet, blir resultatet oftet mer orginalt. Vi har sommerferie, hvorfor analysere Ibsen-sitater?
warpig Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg vil i utgangspunktet regne med at han mener en kan få større orginalitet og nesten ubeviselige påstander om en starter med et "galt synspunkt". For å ta et eksempel; viss du starter med et utgangspunkt i at det flyr søte, små og rosa elefanter rundt oss, men som også er usynlige, vil du få et ubeviselig standpunkt, og dæven så orginalt det blir. Er bare det jeg tror han mener, har aldri vært flink til slikt.
linuxmakke Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Skrevet 26. juni 2006 Dersom noe er galt i utgangspunktet, blir resultatet oftet mer orginalt. Vi har sommerferie, hvorfor analysere Ibsen-sitater? 6386911[/snapback] Konkurranse
Carl M Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Gal som i dårligst: Hvis du i utgangspunktet er upåvirket av noe blir utfallet mest originalt. Ellerno? Du starter med blanke ark osv. Endret 26. juni 2006 av Carl M
safsent Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Dersom du har et litt uvanlig utgangspunkt, så blir gjerne resultatet bedre og annerledes! Sommerferien stanser ikke meg fra å kose meg med ibsen!
Dorian Gray Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Gal som i dårligst: Hvis du i utgangspunktet er upåvirket av noe blir utfallet mest originalt. Ellerno? Du starter med blanke ark osv. 6387458[/snapback] Well done.
Skilpadde Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Eller at resultatene til en person som ikke tenker og handler som mengden vil bli mest orginal.
Innos Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvis det er en konkuranse er det et "lurespørsmål", de fleste tolker det sitatet likt, det de dog vil at du skal gjøre er som sitatet "sier". Og vinneren er mest sannsynlig den som kommer med det mest originale. F.eks, "han mener at om griser er rosa, så er fanfaren i knappen til bestemora". Galt? Ja. Originalt? ja.
PerB Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 "Men pytt; hvor utgangspunktet er som galest, blir titt resultatene originalest. " 6386848[/snapback] Galest = dårligst originalest = uventet bra Kan bety at selv om forutsetningene er dårlige kan resultatet bli bra. Det å se en sak fra nye vinkler kan resultere i nye uventede løsninger.
Pazman Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg vil i utgangspunktet regne med at han mener en kan få større orginalitet og nesten ubeviselige påstander om en starter med et "galt synspunkt". For å ta et eksempel; viss du starter med et utgangspunkt i at det flyr søte, små og rosa elefanter rundt oss, men som også er usynlige, vil du få et ubeviselig standpunkt, og dæven så orginalt det blir. Er bare det jeg tror han mener, har aldri vært flink til slikt. 6387133[/snapback] Nå skal man ikke påstå at rosa elefanter er originalt, ta heller noe sånt som en hekk laget av menneskehår, eller kjøttboller som sitter i skranken på kinoen.
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 (endret) Gal som i dårligst: Hvis du i utgangspunktet er upåvirket av noe blir utfallet mest originalt. Ellerno? Du starter med blanke ark osv. 6387458[/snapback] Om vi tenker på gal som dårlig, så mener jeg at norsklæreren min en gang sa at Ibsen var regnet som kiosk-litteratur i sin levetid - avansert kiosk-litteratur, men likevel. Endret 5. juli 2006 av Simon Aldra
Erren Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Gal som i dårligst: Hvis du i utgangspunktet er upåvirket av noe blir utfallet mest originalt. Ellerno? Du starter med blanke ark osv. 6387458[/snapback] Well done. 6436886[/snapback] Er blanke ark et så dårlig utgangspunkt, da? Er vanskelig å finne på originale ting uten noe grunnlag. Tror vi må dra en metafor. F.eks.... Du kjøper et IKEA-møbel, men mister eska i gulvet. Alle delene flyr utover, og tegningene brenner opp av mystiske grunner. Du har nå et IKEA-møbel i biter utover gulvet og null tegninger. Det er hva jeg kaller et dårlig utgangspunkt for å lykkes med noe. Men IKEA-møbler er delt opp i deler man ikke riktig finner fram og bak på, så du kan sette dem sammen til en fin stol likevel. Selv om det egentlig var et skap du skulle ha får du nå likevel en veldig original stol, eller hva? Det blir som å quote Herr Brun når du ikke finner innlegget du skal quote. Du skriver det du husker, og så blir det kanskje bedre og mye mer originalt enn det egentlig var.
Bone Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 (endret) Jeg tolker det slik; Hvis en har et vanskelig utgangspunkt, da må man bruke hodet og være mer kreativ for å løse problemet/situasjonen, enn hva man hadde kommet til å brukt hvis man har hatt et "greit" utgangspunkt.. Med andre ord; det vil bli mer orginalt jo mer du tenker, og jo vanskeligere utgangspunkt, jo mer må man også tenke.. eller noe sånn.. EDIT: Man må finne på noe ekstra / noe mer i "galest utgangspunkt" .. Endret 5. juli 2006 av Bone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå