Vagaprog Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 har installert monkey island 1 og 2,starter opp spillene,men får ingen lyd,det skulle vel vært lyd på MI2?...isåfall hva er problemet?,bruker ikke scummvm
JohndoeMAKT Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hvilket OS bruker du? Lydkort? Hvorfor bruker du ikke scummvm?
Vagaprog Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Skrevet 25. juni 2006 Xp Pro,soundblaster audigy 2 zs fordi jeg starter spillet med .exe fil
knutj Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 er det ikke no settup program du må kjøre for å få lyd da? bruker å være det på gammle spill...
Vagaprog Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Skrevet 25. juni 2006 jeg extracter de ut,exe fila + alle filene,jeg starter spillet,spillene går helt fint,men ingen lyd...
KayAU Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Ville det ikkje vore betre å berre bruke ScummVM? Du har jo datafilene. Kay
Vagaprog Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Skrevet 25. juni 2006 jeg har prøvd,men scummvm finner ikke spillet...
aulin Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Dette er gamle spill som er ment å kjøres i DOS. Hvis du vil ha lyd på disse spillene må du enten kjøre spillet gjennom scummvm, bruke DOSBOX, eventuelt kjøre en soundblaster16-emulator (VDMSound).
Bytex Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 (endret) I ScummVM trenger du bare å spesifisere hvilket directory spillet ligger I, ikke prøv å finne exe-fila, det fixer scummvm selv. Du bare peker fram til C:\games\monkey\ så Add Game, så skal resten detekteres selv, og du får fram Secret of Monkey Island i spillmenyen. Jeg har spilt både enern, toern og holder nå på med 3'rn gjennom ScummVM, funker finfint. Det er absolutt det beste systemet å spille gamel lucasarts-spill i. Ellers blir det DOSBox som funker fint, men er mere knot å konfigurere, selv om alt står fint forklart i Readme. ScummVM er orginalt MENT til å kjøre orginalversjonene av spillene, ikke piratversjoner som lastes ned fra abandonware-sider. Så det skal gå fint uansett hva det er. Windows greier rett og slett ikke å detektere lyddrivere som er basert på forhistoriske lydkort. Endret 25. juni 2006 av Bitex
Vagaprog Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Skrevet 25. juni 2006 når jeg starter MI2 kommer det opp en lilla skjem hvor det står "press enter to begin lame-o copy protection"...hva er det for no?,jeg kommer ikke videre,tydeligvis no protection greier
Bytex Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 (endret) Japp, enten må du ha en cracka versjon, ellers trenger du det gamle papp-kodehjulet for å kunne skrive inn riktige tall på kombinasjonene som kommer frem. Welcome to the Past. De hadde ikke kompliserte kopibeskyttelse-systemer tidlig på 90-tallet når disse kom ut. Du kan bare glemme å gjette deg frem til riktig kombinasjon. Men det KAN jo hende din versjon er en cracka en..skriv inn hva som helst eller bare 9-tall og se hva som skjer. Jeg tror du kommer inn i spillet likevel, men får bare spilt "Light"-versjonen, altså den med minst puzzles og mye kortere storyline. Så eneste måten de forsøkte å beskytte seg på var enten å be deg skrive et visst ord fram manualen på en viss side i en viss paragraf helt plutselig inne i spillet, eller diverse tragiske pappkodehjul o.l. som gjør at man MÅ ha manualen for å kunne spille. Evt. bare finne en cracka versjon der hele beskyttelsen var omgått. Det værste tilfellet jeg var borti var Elvira-Mistress of Darkness (et RPG). Der var man helt avhengig av en spellbook som fulgte med i boksen. Denne var så helt dekket i rød blekk (så det ikkeg ikk å kopiere i kopimaskin), og dermed uleselig med mindre man brukte den røde plastlinsa som også fulgte med. Knakk linsa? nei så trist for DEG da. Oj, ødela lillebror pappcrap-kodehjulet? Trist for deg. Diverse RPG-spill refererte rett og slett bare til "paragraf 12" i manualen istedet for å inkludere historien på viktige samtaler. Simulatorer var også værstinger, her måtte man kjenne igjen en vag silhuett av en tanks eller tog eller whatever, bla gjennom manualen og velge riktig type tanks/fly/etc. Ellers ble du bare sparka ut av spillet igjen. Endret 25. juni 2006 av Bitex
KayAU Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 @Bitex: Det verste eg var borti var kopibeskyttelsen på originale Worms til Amiga. Der hadde du eit hefte med ei masse tabellar skrivne med svart blekk på svart bakgrunn. Umogleg å kopiere maskinelt. Vanskeleg å lese. Ein måtte helst ha godt lys og sjå det frå riktig vinkel for at det skulle gå. Dersom du var so teit at du bretta heftet, kunne store delar av det bli heilt uleseleg. Eg hugsar at eg faktisk til slutt gjekk igjennom heile skiten og kopierte tabellane manuelt. Slik var det før, men eg er ikkje sikker på om det har blitt so mykje betre no. Det er fortsatt først og fremst lovlydige forbrukarar som blir ramma av dei forskjellige kopibeskyttelsane, medan piratane slepp unna. Kay
Vagaprog Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Skrevet 25. juni 2006 (endret) yes,takk bitex,skrev bare 9 tall,og så kunne jeg velge en av de,jeg tok fullversjonen..det er ikke vel ikke noe sånn at jeg spiller kort versjonen selv om jeg har valgt fullversjonen fordi jeg ikke har skrevet inn riktig kode? Endret 25. juni 2006 av FloppyK
Bytex Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Husker ikke. Du får bare spille og se. 3'rn har også 2 vanskelighetsgrader, i Chicken mode er mange puzzles fjerna eller automatisert, så man mister mye av opplevelsen, men fullfører det fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå