Gå til innhold

Guide: Hvordan lage et annerledes desktop


Anbefalte innlegg

ObjectDock: jeg får ikke til å velge instillinger, da det ikke "finnes" plass til å trykke på høyreklikken. Hva skal jeg gjøre?

 

Har prøvd å reinstallere, for det var noe jeg gjorde som utløste problemet.

 

Har også gjort dette, men får det ikke "på" igjen:

Gjemme oppgavelinjen:

Dette kan gjøres med og uten ObjectDock installert. For å gjøre det i ObjectDock, høyreklikker du et ledig sted på dokken og velger ”Dock settings…”. I general-fanen er det et alternativ som lyder slik: ”Hide the windows taskbar”. Huk av der, og den vil bli borte.

 

Som følge av at jeg ikke har "plass" til å høyreklikka på menyen, får jeg ikke frem windows task bar, utenom når jeg har OD avinstaller :(

 

Takk :)

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ObjectDock: jeg får ikke til å velge instillinger, da det ikke "finnes" plass til å trykke på høyreklikken. Hva skal jeg gjøre?

 

Har prøvd å reinstallere, for det var noe jeg gjorde som utløste problemet.

 

Har også gjort dette, men får det ikke "på" igjen:

Gjemme oppgavelinjen:

Dette kan gjøres med og uten ObjectDock installert. For å gjøre det i ObjectDock, høyreklikker du et ledig sted på dokken og velger ”Dock settings…”. I general-fanen er det et alternativ som lyder slik: ”Hide the windows taskbar”. Huk av der, og den vil bli borte.

 

Som følge av at jeg ikke har "plass" til å høyreklikka på menyen, får jeg ikke frem windows task bar, utenom når jeg har OD avinstaller :(

 

Takk :)

6692027[/snapback]

det skal være mulig, du må bare ta det i et hjørne...du kan evntuelt gjøre docken større eller fjerne noen ikoner så du får plass til å gjøre det....hvis ikke så skal det være et ikon i systray (som du ikke har tilgang til : :p )

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Rainlendar

- Lager en kalender på skrivebordet ditt. Du kan også legge inn dine gjøremål.

Vis/Skjul den skjulte teksten!

 

Skrevet av: Quakie

 

Last ned:

Mirror 1: SnapFiles

 

Hva er det?

Rainlendar er et av mer populære programmene til deskmodding. Kort sagt omhandler programmet en kalender og en oversikt der du kan skrive forskjellige planer og gjøremål du har for dagene fremover.

 

Grunnen til at det har blitt såpass populært er at det er bygd på en åpen kildekode så hvem som helst kan forandre på det. Dette har resultert i mange såkalte skins, dvs. filer som kan endre utseendet på programmet totalt etter hvordan du liker det. Mer om det senere.

En annen grunn er at programmet er kjent for å ta lite systemressurser mens det er i gang, og det er som kjent veldig viktig.

 

Installasjon:

Installasjonsprosessen regner jeg med at de fleste får til selv. Hvis ikke, si ifra. Bare husk og merk av ”oppstarts snarvei”, dette vil føre til at Rainlendar vil starte med oppstarten av Windows.

 

Den .exe filen er ingen instalasjonsfil hos meg. Med bare et dobbeltrykk kommer kalenderen opp.

 

Forøvrig må jeg gjøre dette ved hver oppstart. Tips?

 

PD :)

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg maser, men. :)

 

Object Dock: Når jeg trykker på "Vis Skrivebord", kommer dokken bort. Den kommer igjen etter at jeg har trykket på et program og lukket det ned igjen. Er det noen muligheter for at jeg slipper dette?

 

Med Raimeter er det bare å trykke på "on Desktop" på "position". Jeg finner ikke et slikt valg på OD.

 

Det eneste jeg finner er "always on top" som fungerer. Men det bli selvsagt ivegen.

 

MVH

PD

Lenke til kommentar
Sorry for at jeg maser, men. :)

 

Object Dock: Når jeg trykker på "Vis Skrivebord", kommer dokken bort. Den kommer igjen etter at jeg har trykket på et program og lukket det ned igjen. Er det noen muligheter for at jeg slipper dette?

 

Med Raimeter er det bare å trykke på "on Desktop" på "position". Jeg finner ikke et slikt valg på OD.

 

Det eneste jeg finner er "always on top" som fungerer. Men det bli selvsagt ivegen.

 

MVH

PD

6706074[/snapback]

når du viser desktoppen, så hvis det være en selvfølge at alt av programmer som samurize og rainmeter som ikke er "pinned to desktop" vil forsvinne midlertidig til du åpner en mappe eller et prog (fra taskbaren eller noe anna)...includert OD

Lenke til kommentar
Jo, det forstår jeg.

 

Men er det ikke mulig å "pinne" OD til desktoppen da?

6706170[/snapback]

det er nok mulig, men da vil du ikke kunne komme til den hvis du har et annet vidu maksimert

6706215[/snapback]

 

Det er heller ikke meningen. Vil bare ha det synlig når jeg er på skrivebordet :)

6706224[/snapback]

da skal det gå samme sted som du setter always on top og normal-z :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...