Gå til innhold

Trenger hjelp og tips til am2 oppgradering


Anbefalte innlegg

Heisann

 

 

Da var det endelig på tid med en oppgradering for pcen.

 

Dette er det jeg har tenkt å kjøpe og jeg lurte om dette vil passe sammen og pcen vil starte :hmm:

 

 

Har dette kabinettet og lurer på om alt vil passe inn.

Ser nå at det er blitt lansert et am2 hovedkort med crossfire støtte og er i tvil om jeg ska ha ati eller nvidia. Noen som har noen skjermkort å anbefale, men må helst ikke overstige 2700kr og må være fra netshop.

 

Takker for svar på forhånd :)

Endret av kermit150
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser du har pentium 3ghz, du vet at om 3 uker så blir det prisras på dual core, dvs opptil 50%. og få fra 3ghz til 2.2ghz amd er vel litt drøyt med tanke på at en kan vente 3 uker, samt bite i en conroe eller en rimelig dual core og evt raskere. du får jo se, iallefall overlever du med det du har?

bortsett fra det så ser det veldig bra ut.vet du kan få rammen rimeligere 4-5-5-15 istedenfor

5-5-5-10 hva som er best er vanskelig å si. 15 hørtes helt feil ut.

 

crossfire krever jo sinnsykt med strøm med de skjermkortene, lurer på om 20A+18A

egentlig holder til ATI kortene

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Det der ser bra ut, og riktig å gå for et 7900 GT etter min mening med tanke på pris/ytelse!

-Men trenger du det minnet? Noen spesiell grunn?

6372858[/snapback]

 

 

Ville bare ha det beste minnet fra ocz og en venn av venn sa det de var veldig gode.

 

Håper på fler svar :whistle:

Endret av kermit150
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Har tenkt å vente på pris raset.

De minne brikkene på ukens tilbud er de bedre enn de jeg har valgt?

Har sett litt på disse er de noe gode?, likte fargen på de ;) .

Men vil jo ha mest ytelse for pengene. :thumbup:

6376833[/snapback]

De her er en smule bedre: OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. 1695 kr. Bedre timings er bedre, men det utgjør ikke så stor forskjell.

 

BTW: Brikkene med kamuflasjemønster er fristende. :)

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Her tempraturene på alt:

 

Hovedkort 31grader

 

Cpu 53 grader

 

Gpu 60 grader

 

Gpu omgivesle 54 grader

 

Maxtor 60 grader

 

 

er ikke dette mye?, har ikke overklokka maskinen heller.

 

 

Kan noen legge ut linker til vifter, o.s.v av hva jeg trenger? :whistle:

 

Editt: Vurdert å kjøpe nytt kabinett. Dette!

 

Vil ikke ha maxi tower litt stress å drasse det med på lan og + det vil ta litt plass....

Endret av kermit150
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...