Gå til innhold

Tråden om P100-serien fra Toshiba


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Velkommen!

 

I denne tråden diskuteres alt om P100-serien fra Toshiba.

 

Mer om serien kan leses på toshibas egne sider.

 

Alt snakk om kjøp av disse modellene, kan diskuteres i tråden "Toshiba P100, godt kjøp?"

 

Har selv en Toshiba P100. Modellen er "113". Fortell gjerne om DIN modell, pluss og minus, samt spesifikasjoner.

 

Hjelp kan også skaffes i denne tråden.

6369572[/snapback]

 

Maskinen rocker! Det er ingen tvil!

 

Det er en arbeidshest uten like! Jobber som en elg og jeg som spiller wow og bruker 2 skjermer; den drar det uten problemer =)

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar
Noen her som har et 9 cellers batteri? Hvordan er det i forhold til 6cellers som følger med 113 modellen?

 

Lurer på det altså  :hmm:  Kan være utrolig kjekt med 2 batterier hvis man er på farta.

6375742[/snapback]

Vet ikke om jeg har 9 eller 6-cellers, men jeg bruker det jeg fikk med maskinen, sikkert 6-cellers da.

 

Vet noen hvor man kan kjøpe 9-cellers?

 

Til spørsmålet ditt Dr.X om hvordan det er i forhold til 6-cellersbatteriet, sp håper jeg det er mye bedre, da mitt kun holder i 1 time og 42 min. :tease:

Lenke til kommentar

For å komme tilbake til FPS/hz diskusjonen..

 

Øyet oppfatter ting som flytende fra rundt 30fps, mens den optimale flyten er ved 72 FPS etter alt jeg har hørt..

 

Ifølge wikipedia er det få personer som oppfatter flikring ved over 75 Hz.

 

Jeg personlig merker stor forskjell fra 70- 100hz på skjermen, så det hele er veldig individuelt fra menneske til menneske. Lysforhold og sånt har også mye å si..

 

Uansett, tror ikke noe over 100hz faktisk kan oppfattes effektivt på noen måte.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg har 9 eller 6-cellers, men jeg bruker det jeg fikk med maskinen, sikkert 6-cellers da.

 

Vet noen hvor man kan kjøpe 9-cellers?

 

Til spørsmålet ditt Dr.X om hvordan det er i forhold til 6-cellersbatteriet, sp håper jeg det er mye bedre, da mitt kun holder i 1 time og 42 min. :tease:

6375766[/snapback]

Det er 6 cellers som følger med. Har ikke funnet noe sjappe som selger 9 cellers til Toshiba enda, men tror muligens Toshiba selv selger sånne.. Prisen ligger vel i overkant av 1000lappen..

 

Men ytelsen er ikke veldig mye bedre, maks 20-30% bedre.. correct me if i'm wrong.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg har 9 eller 6-cellers, men jeg bruker det jeg fikk med maskinen, sikkert 6-cellers da.

 

Vet noen hvor man kan kjøpe 9-cellers?

 

Til spørsmålet ditt Dr.X om hvordan det er i forhold til 6-cellersbatteriet, sp håper jeg det er mye bedre, da mitt kun holder i 1 time og 42 min. :tease:

6375766[/snapback]

Det er 6 cellers som følger med. Har ikke funnet noe sjappe som selger 9 cellers til Toshiba enda, men tror muligens Toshiba selv selger sånne.. Prisen ligger vel i overkant av 1000lappen..

 

Men ytelsen er ikke veldig mye bedre, maks 20-30% bedre.. correct me if i'm wrong.

6375794[/snapback]

Kan godt være du har riktig der.

 

Ris til Toshiba for å lage veldig dårlige batteri med liten batteritid. Ihvertfall i følge mine erfaringer.

 

Om det du sa ang. Hz, så forklarte jeg akkurat det samme i tråden "Toshiba P100, godt kjøp?". Det er personlig fra menneske til menneske. Personlig merker jeg ikke forskjell, menmen. ;)

 

Noen som har noen smarte triks å dele her?

 

BTW, så funker ikke den infrarøde porten min med annet enn fjernkontrollen, er det meningen at den skal fungere til filoverføring med telefon?

 

EDIT: Post 234! :thumbup:

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
For å komme tilbake til FPS/hz diskusjonen..

 

Øyet oppfatter ting som flytende fra rundt 30fps, mens den optimale flyten er ved 72 FPS etter alt jeg har hørt..

 

Ifølge wikipedia er det få personer som oppfatter flikring ved over 75 Hz.

 

Jeg personlig merker stor forskjell fra 70- 100hz på skjermen, så det hele er veldig individuelt fra menneske til menneske. Lysforhold og sånt har også mye å si..

 

Uansett, tror ikke noe over 100hz faktisk kan oppfattes effektivt på noen måte.

6375786[/snapback]

 

Bra at du slipper å tenke på Hz på LCD-skjermer da :)

Lenke til kommentar

Hvis dere leser Quick Start Guide-heftet som folger med saa staar alt dere lurer paa om ekstra batterier og ram-hastigheter. Har det ikke tilgjengelig akkurat naa, men det stod at man kun skulle bruke 553 og 667 mhz ram mener jeg aa huske, og ekstra batterier finner man hos more4you.toshiba-europe.com eller noe saant.

 

Alt staar i instruksjonsboka... Men saant leser vi vel ikke? :tease:

Lenke til kommentar

Hvorfor fungerer ikke DVI utgangen på toshiba 113 ? Koblet til en DVI kabel til ekstern skjerm og da fikk jeg beskjed at der ikke var signal.

 

Innstalerte også drivere til skjermen. Kunne velge mellom analog eller digital driver .

 

Noen som vet ?

Endret av deepstar
Lenke til kommentar
Hvorfor fungerer ikke DVI utgangen på toshiba 113 ? Koblet til en DVI kabel til ekstern skjerm og da fikk jeg beskjed at der ikke var signal.

 

Innstalerte også drivere til skjermen. Kunne velge mellom analog eller digital driver .

 

Noen som vet ?

6443200[/snapback]

Bruker den selv, og fungerer utmerket her. ;)

 

(det er den blå sant? ;))

Lenke til kommentar
Hvorfor fungerer ikke DVI utgangen på toshiba 113 ? Koblet til en DVI kabel til ekstern skjerm og da fikk jeg beskjed at der ikke var signal.

 

Innstalerte også drivere til skjermen. Kunne velge mellom analog eller digital driver .

 

Noen som vet ?

6443200[/snapback]

Bruker den selv, og fungerer utmerket her. ;)

 

(det er den blå sant? ;))

6445423[/snapback]

 

Nei, det er VGA. På siden av den porten er det en annen port som er DVI. Du kjenner den igjen ved at den har en strek inne i porten.

Lenke til kommentar
De "popup"'ene som kommer når man trykker på fn-knappen og de forskjellige f-tastene har plutselig blitt borte. Så hvis jeg skrur opp og ned lysstyrken f.eks så kommer ikke den indikatoren opp lenger.. Er det noen som vet hvordan jeg får de tilbake?

6466336[/snapback]

Sliter med samme problem. Hmm. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...