Gå til innhold

Kjølevifte til eldre prosessor


Anbefalte innlegg

Trenger å få tak i ny kjølevifte til en litt eldre maskin. Prosessoren er (tror jeg) en Intel Celeron på 498Mhz (x86 family 6 model 6 stepping 5 ~499mhz genuineintel). Vet ikke hvilken sokkel det er snakk om da? Kjøleviften som var på er 50*50mm (målt kant/kant, ikke hjørne).

 

Har bare behov for viften men selges de ikke separat kan jeg selvfølgelig også kjøpe inkludert kjøleblokk (som er ca 52*52mm).

 

Anbefaling på et sted jeg får kjøpt dette, helst over disk i Oslo?

 

Har vært og sett i noen nettbutikker, men finner bare kjøleblokk/vifter på 80*80mm og oppover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta ut vifta og sett den på den gamle kjøleblokka di da.

6368856[/snapback]

 

Tja, spørs om den festeanordningen passer til kjøleblokka jeg allerede har... Det jeg helst skule hatt var jo en vifte som passet akkurat, slik at jeg fikk skrudd den fast i skruehullene som er i kjøleblokka.

 

 

Er nok kjøler til en Socket 370 du er ute etter. Tror Datakjeden i Oslo kan skaffe deg en sånn.

6368856[/snapback]

 

Kikket på det, men fant ingen kjølere/vifter til socket 370 heller som var ca 50*50mm?

 

Men nå fant jeg ut at www.microplex.no selger løse vifter, og har 50*50mm, så da handler jeg nok der hvis ingen har tips om butikker i Oslo som har det samme!

Lenke til kommentar

Kjøleelementene kan da være større, så lenge skruehullene passer, større betyr mer kjøling, mer fordeling av varmen, og dette er jo ikke annet enn positivt.

Da får du også større vifter, som betyr mer flytting av luft kontra støy.

 

Kjølere for socket370 finner du i prisguiden.

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
Kjøleelementene kan da være større, så lenge skruehullene passer, større betyr mer kjøling, mer fordeling av varmen, og dette er jo ikke annet enn positivt.

Da får du også større vifter, som betyr mer flytting av luft kontra støy.

 

Kjølere for socket370 finner du i prisguiden.

6370230[/snapback]

 

Hm, men hvordan bli det å feste elementet til prosessoren da? Den som sto på var festet med en slags klips-sak som var tilpasset sokkelen, blir det mye triksing som må til for å feste et større element, eller er de tilpasset sokkelen uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...