Gå til innhold

2/2.1 høyttalere til ~1000 m/ren lyd og lite trøkk


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et 2/2.1 høyttaler sett. De skal primært brukes sammen med en synth (Yamaha Motif 7), men fra tid til annen også med en PC. De må spille relativt rent selv ved lavt volum (og gjerne være små), men trenger ikke kunne spille særlig høyt. Inngang for vanlige RCA kontakter, evt. optisk digital inn er et pluss.

 

Ønsker ikke å bruke med enn ca 1000-1500, da disse skal stå på kontoret, og jeg har allerede har et 5.1 hjemmekino-anlegg. Ser at man kan få tak i klipsch promedia 2.1 for 99$ på store.klipsch.com, men finner ingen som leverer disse i/til Norge til noe som er i nærheten av den prisen (har mailet store.klipsch.com, men de begynner ikke å ta international orders før på slutten av året).

 

Har derfor tittet litt på Altec Lansing 621, samt Creative Inspire 2800. Noen som vet hvilken av disse som er "best" til musikk, evt. har andre forslag?

 

[ Denne Melding var redigert av: bofh på 2002-10-13 15:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-13 15:39, skrev bofh:



Har derfor tittet litt på Altec Lansing 621, samt Creative Inspire 2800. Noen som vet hvilken av disse som er "best" til musikk, evt. har andre forslag?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bofh på 2002-10-13 15:40 ]</font>


 

Av de to settene ville jeg definitivt valgt Altec Lansing 621, men jeg har bare hørt på Creative sine høyttalere en kortere stund (et par timer).

 

Til musikk ville jeg også valgt Altec framfor Klipsch, men der er vel "alle" uenig med meg. Slik jeg ser det så lager Klipsch høyttalere beregnet mest på spill og DVD. Er personlig ikke så begeistret for resultatene de viser med musikk.

 

swanky

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...