Gå til innhold

jenter som skjærer seg selv


Perra1

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om dere kan gi meg råd, men jeg kan jo prøve her.:) Jeg har en jente på msn som sier at hun kutter seg selv. Det er virkelig forferdelig for hun har til og med vist meg bilder, og jeg vet ikke hvordan jeg skal muntre henne opp. Har ikke snakket så mye med henne, men en gang sa hun at jeg fikk henne til og kutte seg. Da sa jeg at vi kanskje ikke burde snakke sammen hvis jeg fikk henne til å kutte seg, for man bør jo ikke snakke med personer som gjør en deprimert.

Men jeg har gitt henne mitt nummer og hun sender meg meldinger ofte. Og hun sier at hun liker meg og vil at vi skal ha kontakt forde om jeg sier at det kanskje ikke er så lurt.

Hva bør man gjøre i en slik situasjon?

Endret av Perra1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har gitt henne mitt nummer og hun sender meg meldinger ofte. Og hun sier at hun liker meg og vil at vi skal ha kontakt forde om jeg sier at det kanskje ikke er så lurt.

Hva bør man gjøre i en slik situasjon?

6362704[/snapback]

 

Si at du ikke vil ha noe med henne å gjøre før hun slutter å kutte seg selv. Det funker.

Lenke til kommentar

:roll:

 

Bor hun i nærheten av deg? I så fall så kan du jo møte henne. Mange av slike jenter trenger noen som bryr seg. Jeg mener og at du bør prøve å endre henne. Livsstil har mye med "emo" preget å gjøre, utrolig nok. Få henne til å kle seg annerledes, oppføre seg annerledes, og "se ut annnerledes"....

 

Hvis ingenting hjelper, så kan du sende henne min msn, så kan jeg prøve å hjelpe. De fleste har bare et behov for oppmerksomhet fra gutter, og det å endre livssstil gir en person mye mer selvtillit...

Lenke til kommentar
Men jeg har gitt henne mitt nummer og hun sender meg meldinger ofte. Og hun sier at hun liker meg og vil at vi skal ha kontakt forde om jeg sier at det kanskje ikke er så lurt.

Hva bør man gjøre i en slik situasjon?

6362704[/snapback]

 

Si at du ikke vil ha noe med henne å gjøre før hun slutter å kutte seg selv. Det funker.

6362724[/snapback]

 

 

Hvis hun ikke kutter pulsåren da :ermm:

Endret av snaxxor
Lenke til kommentar
Men jeg har gitt henne mitt nummer og hun sender meg meldinger ofte. Og hun sier at hun liker meg og vil at vi skal ha kontakt forde om jeg sier at det kanskje ikke er så lurt.

Hva bør man gjøre i en slik situasjon?

6362704[/snapback]

 

Si at du ikke vil ha noe med henne å gjøre før hun slutter å kutte seg selv. Det funker.

6362724[/snapback]

 

 

Hvis hun ikke kutter pulsåren da :ermm:

6362737[/snapback]

 

Da forsvinner jo "problemet". :innocent:

 

Neida, men det er vel et rop om hjelp eller noe i den duren, kjente en som stadig sa til meg at han skulle ta livet sitt. Men han prøvde bare en gang. Bare vær der du, det går seg til..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Oppmerksomhet? Det er vel det hun vil ha...

6362708[/snapback]

 

Jo, som regel så er det oppmerksomheten dem er ute etter!

Har et bar jenter her i bøgda som driver med det samme, idiotisk spør du meg!

 

Nå finnes det faktisk en sykdom(?) slik at jenter, men også gutter, føler trang til og skade seg selv f.eks dersom dem føler at dem ikke har gjort en bra nok innsats ell.

 

Men de personene som faktisk har det sånn gjør ALT dem kan for og skjule det!

Så iom. hun snakker som åpenbart om det så er det nok bare oppmerksomhet hun er er ute etter. Ikke gjør noe som helst, så vokser hun det snart av seg skal du se :)

 

EDIT: Det finnes mennesker som går igjennom hele livet sitt og skader seg, selv med familie, barn og ektefelle.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Si at du ikke vil ha noe med henne å gjøre før hun slutter å kutte seg selv. Det funker.

6362724[/snapback]

Det fungerer veldig dårlig vanligvis, etter å hatt flere venninner som skader seg selv og etter å ha bodd med min samboer i en god stund nå som også drev med selvskading så vil jeg si at er den teiteste måten å behandle det på.

Da det de trenger er støtte, man kutter seg etter min erfaring av 2 grunner: for å forløse smerte og for å få oppmerksomhet.

Etter erfaring så ville jeg anta at den første gruppen er størst.

Da trenger de støtte slik at de etter tid kommer seg opp på et litt bedre nivå, gjerne hjulpet med antidepressiva til de klarer seg selv.

 

 

Hvis hun ikke kutter pulsåren da  :ermm:

6362737[/snapback]

Skal litt til, vanlig kutting med barberhøvel er ikke til fare for dette, går de over på kniv er det selvfølgelig litt lettere

Lenke til kommentar

"Onkel Politi", mente vegis. Men jeg tror ikke de kan gjøre så mye. Har dere vært venner en stund, før hun begynte å oppføre seg sånn? Eller dukket hun plutselig opp og begynte å "presse/true" deg med selvskadingen? Det burde være det som bestemmer om du skal bare nekte kontakt med henne og kontakte barnevernet, eller om du skal gjøre en innsats for å være en god venn og prøve å forandre psyken hennes. Enten det bare handler om oppmerksomhet, eller om det er noen dype sår på gang.

Lenke til kommentar
nei, ingen her kan hjelpe deg. spør på et annet forum..... råd du får her er ikke klassifisert som behandling mot dette, det kan gjøre mere skade enn gode. snakk med helsesøster på skole osv....

6362813[/snapback]

 

Er det ikke mulig at vi i omtrentlig samme aldersgruppe som har erfaring med slikt fra før er mer behjelpelig enn en middelaldrende helsesøster eller "onkel"? Varierer selvfølgelig. Håper ikke noen svarer useriøst. Sikkert lurt å ta kontakt med noen voksne uansett. Kanskje foreldrene hennes, hvis de er reale nok og ikke hysteriske.

Lenke til kommentar
nei, ingen her kan hjelpe deg. spør på et annet forum..... råd du får her er ikke klassifisert som behandling mot dette, det kan gjøre mere skade enn gode. snakk med helsesøster på skole osv....

6362813[/snapback]

 

Nei, gi deg.

 

Ikke prøv å gi henne linker til andre forum. Det vil bare gjøre det verre. Hvis du setter ei jente inn med likesinnede, så vil hun ikke endre seg. Da vil det gå sport i å kutte seg, og vi vil jo at hun skal bli godtatt i samfunnet. Skal du gi henne hjelp kan du jo foreslå dette forumet, og ikke noe annet. Å sende henne til helsesøster vil gjøre akkurat samme nytten. Da vil hun ende opp som en grønnsak lik de som driver databehandlingen på CTU :)

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Kjæresten til en venn av meg driver med slikt. De er naboer og snakker mye sammen, det er noe jeg tror hjelper. Med henne har det nok ikke noe med oppmerksomhet å gjøre, hun har flere ganger sett faren slå moren og slikt og har "verdens verste stefar". Det er jo mulig at det ligger en dypere historie bak, og at det kan være lurt å snakke med henne om det. Tror det hjelper hvis hun føler at hun har noen som støtter henne (ikke støtter henne i å skjære seg selv, tvert i mot).

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid dette er noe man gjør for å få oppmerksomhet. Men i noen tilfeller er det et rop om hjelp når de forteller andre om det osv. Hovedgrunnen til de som "Lider" av det,er jo som nevnt tidligere at de forløser smerte,og enkelte hater seg selv så høyt at de føler de fortjener skadene de påfører seg selv. Dette ligger utenfor vår andres forståelsesevne.

 

Jeg har ikke noen spesielle råd utover at det garantert vil hjelpe på en eller annen måte at hun kan søke trøst og støtte hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...