Gå til innhold

Gaming pc Rund 10 000kr Lite datakunnskap


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en gaming pc til rund 10 000-12 000 kr. Jeg skal bruke den til spilling online: cs og Wolfenstein:et. Og jeg vil ha godt fps:) SÅ jeg trenger en pc som er rask, bra graffik kort og som er ikke blir "varm". Men jeg kan lite om data og trenger derfor hjelp. Jeg skal ha pc, skjerm, tastatur og høytallere, og den skal være ferdigbygd. Jeg har sett litt på disse tilbudene:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33245

 

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34770

 

Kan disse være noe å satse på siden mine datakunnskaper er dårlige? Og er det stor forskjell mellom den på 10 000kr og 14 000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at socket AM2 nå er kommet ville jeg heller gått for det.

 

Virker som netshop ikke er særlig bra på pris for øyeblikket, de pakkene var litt dyre.

 

Om du ikke kan bygge selv, har du ingen kjente som kan gjøre det for deg?

Er mye penger å spare på den måten og det blir som regel komponenter mer tilpasset bruksområde..

Lenke til kommentar
Med tanke på at socket AM2 nå er kommet ville jeg heller gått for det.

 

Virker som netshop ikke er særlig bra på pris for øyeblikket, de pakkene var litt dyre.

 

Om du ikke kan bygge selv, har du ingen kjente som kan gjøre det for deg?

Er mye penger å spare på den måten og det blir som regel komponenter mer tilpasset bruksområde..

6362670[/snapback]

 

Nei, den må være ferdigbygd..og hva er Am2 socket? Som sagt har lite peiling på data:)

Lenke til kommentar

AM2 er nye sokkelen til AMD, de som er på linkene med ferdigpakker er "gamle" typen sokkel 939.

AM2 yter litt bedre og er mer klar for hva som kommer.

 

Siden netshop bygger for en billig penge så ville jeg heller satt sammen selv og få de til å bygge.

 

I prisklassen din så skal det gå fint å få en skikkelig gamer pc..

 

F.eks med disse delene:

AMD Athlon 64 X2 3800+ (dualcore er fremtiden)

MSI K9N Ultra-2F

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

BenQ 19" LCD FP91G+

Antec Sonata II Piano sort "quiet" m/PSU

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

Club3D Geforce 7900 GT

NEC DVD-brenner ND-3550

pluss småplukk (mus+tast osv)..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Er det helt ideelt med en skjerm med så dårlige spesifikasjoner?

Viewing Angle 140/135

Contrast: 550:1

Da lønner det seg vel heller å gå opp 6-700 kroner i pris og gå for en bedre skjerm.

F.eks. Samsung 940BF (eller noe annet, jeg vet ikke).

Lenke til kommentar
Kan ikke noen sette opp et fullstendig oppsett også med vifter, strømforsyning, alt som trengs for at dataen skal fungere :!:  SLik at jeg kan få et oppsett der alle delene kan fungere med hverandre

6367951[/snapback]

 

du har jo fått oppsett, kjøp gjerne single core istedenfor dual core for å holde deg til 10000kr. er noen vifter i kabinettet. kjøp gjerne en 17 tommer skjerm.

Lenke til kommentar
Kan ikke noen sette opp et fullstendig oppsett også med vifter, strømforsyning, alt som trengs for at dataen skal fungere :!:  SLik at jeg kan få et oppsett der alle delene kan fungere med hverandre

6367951[/snapback]

 

du har jo fått oppsett, kjøp gjerne single core istedenfor dual core for å holde deg til 10000kr. er noen vifter i kabinettet. kjøp gjerne en 17 tommer skjerm.

6368003[/snapback]

 

SÅ jeg trenger ikke flere vifter? hva med kabler og sånt? Er helt nuub når det gjelder data :cry:

Lenke til kommentar
Kan ikke noen sette opp et fullstendig oppsett også med vifter, strømforsyning, alt som trengs for at dataen skal fungere :!:  SLik at jeg kan få et oppsett der alle delene kan fungere med hverandre

6367951[/snapback]

 

du har jo fått oppsett, kjøp gjerne single core istedenfor dual core for å holde deg til 10000kr. er noen vifter i kabinettet. kjøp gjerne en 17 tommer skjerm.

6368003[/snapback]

17" LCD idag er for lite, 19" er minimum til gaming.

Vent til 24juli, kjøp så dualcore, da får du 3800+ til 1000-1300kr.

Lenke til kommentar

Ok så jeg har bestemt meg for dette da

 

AMD Athlon 64 X2 3800+

MSI K9N Ultra-2F

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

Antec Sonata II Piano sort "quiet" m/PSU

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

Club3D Geforce 7900 GT

NEC DVD-brenner ND-3550

Microsoft Windows XP Home

 

Jeg har kikket på andre oppset i samme prisklasse og jeg har et par spørsmål :D

 

Hva er forskjellen mellom AMD Athlon 64 X2 4200+ og AMD Athlon 64 X2 3800. Burde jeg heller ta 4200+. Jeg vil også ha en litt bedre skjerm... Så angående kjølingen..Burde jeg ikke ha noe form for kjøling Og på de andre oppsettene i forumet har jeg sett vifter for grafikkort og hovedkort.? Kan ingen ting om kjøling,,,men vil gjerne ha en pc som ikke er for varm..skal jo brukes til mye spilling :tease: Help please :D

Endret av alex2
Lenke til kommentar

Kabinettet kommer med vifter inkludert så det er en god begynnelse.

 

Prosessor og skjermkort kommer med vifte som de fleste er fornøyd med, eneste grunn til å kjøpe annen er pga støy og overklokking.

 

Til CPU:

Arctic Cooling Alpine 64 er en bra og stille vifte om du ikke har planer om overklokking.

Skal du overklokke så sjekk ut f.eks Zalman sine kjølere.

 

Til skjermkort:

Zalman VF700-ALCU VGA Kjøler er bra og stille.

Skal du overklokke ville jeg heller gått for Zalman VF900-Cu, men desverre ser det ikke ut til at Netshop har den..

Lenke til kommentar
Kan ikke noen sette opp et fullstendig oppsett også med vifter, strømforsyning, alt som trengs for at dataen skal fungere :!:  SLik at jeg kan få et oppsett der alle delene kan fungere med hverandre

6367951[/snapback]

 

du har jo fått oppsett, kjøp gjerne single core istedenfor dual core for å holde deg til 10000kr. er noen vifter i kabinettet. kjøp gjerne en 17 tommer skjerm.

6368003[/snapback]

17" LCD idag er for lite, 19" er minimum til gaming.

Vent til 24juli, kjøp så dualcore, da får du 3800+ til 1000-1300kr.

6368542[/snapback]

 

tull og tøys

dummeste jeg har hørt. 17 holder til gaming. nå sies det at 17 lcd oppfattes som 19 crt.

 

17 gir kansje noe skarpere bilde pga, pixel så bedre til spill.

 

min erfaring av å måle 17 og 19 var at en 19 var 2cm høyere og 1 cm breiere enn 1 17. så 17 oppfattes med linjal mer som en widescreen selv om bildet evt er av samme oppløsning.

heller si minimum.

Lenke til kommentar

Kabinettet kommer med vifter inkludert så det er en god begynnelse.

 

Prosessor og skjermkort kommer med vifte som de fleste er fornøyd med, eneste grunn til å kjøpe annen er pga støy og overklokking.

 

Til CPU:

Arctic Cooling Alpine 64 er en bra og stille vifte om du ikke har planer om overklokking.

Skal du overklokke så sjekk ut f.eks Zalman sine kjølere.

 

Til skjermkort:

Zalman VF700-ALCU VGA Kjøler er bra og stille.

Skal du overklokke ville jeg heller gått for Zalman VF900-Cu, men desverre ser det ikke ut til at Netshop har den..

6399367[/snapback]

[/quote

 

Så det du sier er at jeg egentlig ikke trenger vifter siden jeg ikke skal overklokke :w00t: ?

 

Kan noen også komme med et bedre skjerm tilbud..et par hundrelapper dyrere en det første?

Lenke til kommentar

Kabinettet kommer med vifter inkludert så det er en god begynnelse.

 

Prosessor og skjermkort kommer med vifte som de fleste er fornøyd med, eneste grunn til å kjøpe annen er pga støy og overklokking.

 

Til CPU:

Arctic Cooling Alpine 64 er en bra og stille vifte om du ikke har planer om overklokking.

Skal du overklokke så sjekk ut f.eks Zalman sine kjølere.

 

Til skjermkort:

Zalman VF700-ALCU VGA Kjøler er bra og stille.

Skal du overklokke ville jeg heller gått for Zalman VF900-Cu, men desverre ser det ikke ut til at Netshop har den..

6399367[/snapback]

[/quote

 

Så det du sier er at jeg egentlig ikke trenger vifter siden jeg ikke skal overklokke :w00t: ?

 

Kan noen også komme med et bedre skjerm tilbud..et par hundrelapper dyrere en det første?

6399913[/snapback]

 

Det følger med vifte på skjermkortet, og på cpu en, samt er vifter i kabinette! lettere sagt: Du trenger ikke tenke på å kjøpe vifter! :) Hvis du skal overklokke så burde du bytte Cpu vifta.. Men det skal du vel ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...