Gå til innhold

OS X på PC


JSS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo det hadde sikkert vært tøft å ha intel på pc, men etter alle de bildene som jeg har sett av mac OSx så synes jeg at den ligner litt for mye på linux. hva synes dere. nå vil ikke jeg starte noe diskusjon, men synes ut ifra mac skrivebords bildene ligner litt på linux.

Lenke til kommentar

Det vil sikkert bli en meget omfattende jobb å få laget en PC/x86 kompatibel versjon av OS X, jeg er helt for det, signerte med en gang. Lurer på hvordan de skal fikse drivere til OSet hvis de gjøre dette. Det blir vel kanskje mulig at de bruker Linux drivere, og på den måten øker hardware støtten i Linux og i Mac OS X. Hvis noe slikt skulle skje så ville nok Microsoft mistet en del kunder, kanskje ikke så mye med en gang, men jeg tror mange hadde byttet etterhvert som tiden hadde løpt. Dette er i mine øyne en meget spennende utvikling, gleder meg til mengeden er ferdig med sine signaturer, så får vi se om Apple gir et utfyllende svar.

Lenke til kommentar

Quote:


wil skrev (2002-10-13 13:31):

jo det hadde sikkert vært tøft å ha intel på pc, men etter alle de bildene som jeg har sett av mac OSx så synes jeg at den ligner litt for mye på linux. hva synes dere. nå vil ikke jeg starte noe diskusjon, men synes ut ifra mac skrivebords bildene ligner litt på linux.


 

ehm, ligner på Linux? ligner på KDE/Gnome/etc mener du vel... Og det er forresten omvendt...

 

Og angående drivere, kanskje bedre å bruke FreeBSD drivere. ikke store forskjellen, men OSX er jo bygd på FreeBSD...

 

Tror det hadde vært ett løft for hele Open Source samfunnet!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 13:09, skrev Mr_Dillon:

Enig i at det hadde vært kult med OS-X på PC, men tror du MS vil tillate en konkurrent av dette format til Windows? Nå vet jeg ikke hvor mye MS eier av Apple, men Bill har nå sine aksjer...


Andy


Nei. Faktisk solgte Gates sine (få) Apple B-aksjer (altså uten stemmerett) for en tid siden...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 13:31, skrev wil:

jo det hadde sikkert vært tøft å ha intel på pc, men etter alle de bildene som jeg har sett av mac OSx så synes jeg at den ligner litt for mye på linux. hva synes dere. nå vil ikke jeg starte noe diskusjon, men synes ut ifra mac skrivebords bildene ligner litt på linux.


 

altså.. "linux" som du referer til regner jeg du mener er X-windowmanager.. og disse har hermet ETTER mac os :p, ikke vica versa

Lenke til kommentar

Quote:


Ludde skrev (2002-10-16 09:48):



altså.. "linux" som du referer til regner jeg du mener er X-windowmanager.. og disse har hermet ETTER mac os :razz:, ikke vica versa


 

Skal ikke starte en diskusjon på hvem som hermer etter hvem... men du har rett i at de fleste X har hermet etter mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...