Gå til innhold

450W PSU med 30A på 12V?


Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp et PowerColor Radeon X1900XT hos Komplett, og da jeg skulle installere det oppdaget jeg at PSU'en min ikke var kraftig nok. Det står at kortet bør ha 450W PSU og at 12V-stikket klarer 30A. Kan ikke skifte ut PSU'en i det gamle kabinettet, så da må jeg ha nytt av begge deler.

 

Jeg har sett litt rundt, men jeg klarer ikke finne noen PSU som matcher dette. De fleste klarer ikke mer enn 17-18A på 12V-stikket. Noen har oppgitt 2 separate 12V-stikk med f.eks. 18A på hver. ( Eksempel )

 

Spørsmålet blir da: Kan jeg bruke skjermkortet som trenger 30A på en PSU som leverer 2x 18A ( =36A ) ? :hmm:

 

Eventuelt: Kan noen anbefale en PSU ( helst stillegående ) som klarer kravet til skjermkortet? Hvis noen har et godt forslag til kabinett med en dugende PSU, så blir jeg også glad for det.

 

Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

 

Hvor mye er du villig til og bruke på Kabinett og PSU ??

Jeg hadde egentlig trodd jeg kunne bruke kortet på den PSU'en jeg hadde, men jeg vil jo gjerne ha noe som duger og ikke bråker så mye, så kanskje rundt en 1500,- kr totalt.

 

Det er blitt ganske mye forvirring rundt dette med rails og begrensing i strømstyrke. Her er grunnen til at du finner så få PSU med mer enn 20A:

"Dual rails were devised to comply with a EU regulation that limits current intensity on domestic appliances to a maximum of 20 amperes ..."

http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=185880

 

Litt forvirrende, ja. Noen som vet hva som kan skje hvis jeg prøver kortet på i det kabinettet jeg har nå? Det er et Arctic Cooling Silentium T1. På hjemmesiden til produsenten blir det oppgitt at PSU'en klarer 450W peak og 350W Continuous, men det har bare 1 12V-rail på 17A. Kan jeg ødelegge noe ved å prøve? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...