Gå til innhold

Ny LCD skjerm


Anbefalte innlegg

Tenkte på å kjøpe ny LCD skjerm, generelt til spilling. Er ganske blank på hva som er bra på dette området, så kom med forslag.

 

En 19" er det som frister mest, 17" går bra det også. Skulle gjerne hatt widescreen, men er ikke nødvendig. Pris bør ligge på 2000-2500kr.

 

Har sett litt på denne Acer skjrmen, men vet ikke hvordan den er til spilling.

 

Så kom med forslag, takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Du bør ivertfall ikke kjøpe en skjerm med lenger responstid enn 8ms. 4ms er bra.

 

Tenk også på oppløsningen. Du bør kjøpe en skjerm som kjører i "native"-oppløsning som er den samme som du skal bruke, for om du kjører andre oppløsninger så blir bildet utklart.

 

For eksempel denne skjermen kjører 1440 x 900, med andre ord må du bruke den oppløsningen for å få klart bilde. Støtter spillene den oppløsningen?

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Du har et poeng med oppløsningen, 1440 x 900 er ikke så veldig vanlig. Vet ikke hva som er standard widesreen oppløsning, 1680 x 1050 kanskje?

 

Men uansett, tror kanskje jeg driter i widescreen. Ser litt på noen Samsung skjermer her, 740BF og 940BF, eneste forskjellen er størrelesen. Disse har veldig lav responstid, men er de noe tess ellers? Tenker da helst på 17", vet ikke om jeg trenger 19".

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Ja, skjønner. Er det det som er "kontrast"? Hvor mange pixler per cm eller noe sånn?

 

Men vet ikke om jeg gidder å punge ut med en tusing til for 2". Syns det blir litt mye, får heller ha litt vondt i øynene når jeg spiller da :innocent:

Lenke til kommentar

Du blir helt sikkert fornøyd med 17" ja, er jo ikke store forskjellen.

 

Kontrast angir forskjellen mellom den lyseste fargen og den mørkeste fargen som kan vises på skjermen, mens pix dotch angir hvor stor plass hver enkelt pixel opptar på skjermen.

 

Så i teorien skal du få et noe klarere og mindre kornete bilde med 17" fremfor 19".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oki, takker. Går nok for 740BF da! Takker for all hjelp  :)

 

EDIT: Tror kanskje jeg ombestemmer meg når jeg tenker meg om. Fant ut at LG L1970HR var noe mer for meg, masse for pengene her!

6354985[/snapback]

 

Ser at du kjøpte den, så lurte d på om den er sinnsyk bra!?!?! har veldig lyst på ny skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...