Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mobilfortsterker i bilen


Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat skal snart ut på biltur og ønsker derfor å spille musikk fra mobilen i bilen. Jeg har to 6 x 9 høytalere i bilen og ønsker å få koblet disse til mobilen. Når jeg kobler høytalerne inn på en minjack-kabel og så minijack kabelen inn i mobilen, blir det veldig lav lyd. Det vil si at fortsterkeren innebygd i min Sony Ericsson k750 er for dårlig.

Finnes det forsterkere som går på batteri, eller lignende? Eller må jeg til innkjøp av en bilforsterker? Ingen rimelige løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eeeh...du bruker forsterkeren i mobilen til å drive 2 6x9 tommere? Dette kan vel være litt lite siden det er vanlig å ha forsterkere i biler på 1000w +++ og at din mobil har en forsterker som yter under 1 watt. Det du mæ gjøre er å kjøpe deg anlegg til bilen. Hva med å bare kjøpe en cd-spiller med aux inngang så får du ihverfall lyd...skal du ha skikkelig trøkk bør du kjøpe deg en forsterker sammen med cd-spilleren....men den absolutt billigste og beste løsningen for deg er å kjøpe deg en spiller til bilen din...

Lenke til kommentar

Jeg får til å koble telefonen til 6 x 9`erne, men er selvfølgelig veldig veldig lavt. Ønsker ikke no syk lyd (skal bare ha bilen i en måned til), men bare en litt høyere enn det mobilen gir. Det er ikke altså ikke en løsning, som er billigere enn å kjøpe en cd spiller med aux inngang?

Lenke til kommentar

skal du kunne høre på noenlunde volum må du ha en forsterker som gir mer enn 10watt... da kobler du med en minijack og phono rett inn på en forsterker. Rimeligste forsterker er vel den hps Biltema eller Europris. -det var en tråd fra en annen for ikke så lenge siden- (fant den: billig amp) ellers har du "mirakle forsterkere" hos qxl som yter mangfoldige og mirakuløse 1000watt +++ og i sveiseappart klasse til rundt 200kr -usCarvor...

 

De fleste 6x9" er lettdreven og dvs at de ikke trenger så mange watt for å spille noenlunde høyt. den ampen i mobilen din har neppe mer enn 0,1-0,2watt men da har du som regel øreproper helt inne i trommehinnen....

 

"det er vanlig å ha forsterkere i biler på 1000w +++" haha... :tease:;)

Lenke til kommentar

joda, shit in = shit out så det er ikke vits i å bruke mer penger enn nødvendig på dette enn de knappe 300 du må ut med her ;)

 

1000W+++, joda James, det er vel folk som har de "sveiseapparatene" det, hæhæhæh :D

"My kingdom for high VA powersupplies and beefy capasitors on the PCB."

Det er det Shakespeare ville sagt om han levde i dag :p

Lenke til kommentar
"My kingdom for high VA powersupplies and beefy capasitors on the PCB."

Det er det Shakespeare ville sagt om han levde i dag

du sier noe der jalla :yes:

 

 

Må jo ha 1000W he he har ikke dere? snakker om mono blokk da hvis det hjelper:D

6381750[/snapback]

 

hehe... tror jalla har et par "tusener" innebygd i sin "quadro mono blokk" ;) vet om flere som har brukt sveise apparat kabler i sine sveise klasse forsterkere og!! :dribble:

 

--sorry OT men litt "internt" humor med jalla :p --

Lenke til kommentar

antaglig fordi alle de liksom forsterkerprodusentene som alle fjortisene og alt annet uten peiling går etter har store fine skilt som må være ekte for alt som står der må være sant 1000W bling bling. Samt at 1000W vil trekke 69,44 Amp ved den optimale ladespenningen på 14,4V så har forsterkeren som skal yte 1000W en sikring på 20 amp

Endret av kaffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...