Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

stereo på europris?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg stakk tilfeldigvis innom Europris i dag, og fant ut at de har begynt å selge forsterker og basskasse til bil. Det finnes vel et ordtak som sier: "Europris er Europris", eller noe i den duren. Det hadde vært fint med noen tips angånde disse, da jeg er ganske grønn på slikt.

Takker for svar!

 

Forsterker:

- overbelastningssikring

- LPF 30hz - 300hz

- Bass boost respons 90hz

- Bass boost 0 - 6db

- 4 ohms effekt

- thd< 0.1%

- S/N 90db

- Frekvensrespons 10hz - 350hz

PRIS: 500kr

 

Basskasse:

- 65oz magnet

- Frekvensrespons 26hz - 400hz

- 500watt max

- 90db

PRIS: 800kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte kassa i går, den virker veldig solid, kjører den på en 400w blaupunkt forsterker, og det funker jo. Bassen er litt "myk", men den duger for nå, kan oppgradere med nytt element seinere. Kassa kosta 91 kroner mindre på europris enn på bilradiospesialisten, og da fikk jeg jo element med også.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg er litt svak for billige produkter og tilbud :!: Er det verdt de hundrelappene det koster mon tro? Jeg har liten formening om hva som er bra og dårlig lyd, annet enn skurr og ikke skurr. Jeg liker å kunne skru opp 5 hakk når godsangen kommer, og det hadde vært litt greit om bassen faktisk hørtes fra utsiden. (Man er bare ung en gang). :cool:

Lenke til kommentar

Åh, den høres. Det er ikke SUPER kvalitet. Men den funker jo. Kjører den med en Blaupunk 400w forsterker, og det durer godt i skiltene for å si det sånn. Den vrenger seg så klart hvis jeg trykker opp på full gnur, men jeg gidder seriøst ikke kjøre rundt sånn uansett. Kan bytte element ved en senere anledning, trengs ikke nå. Kassa var fin og tett ihvertfall.

Lenke til kommentar
Åh, den høres. Det er ikke SUPER kvalitet. Men den funker jo. Kjører den med en Blaupunk 400w forsterker, og det durer godt i skiltene for å si det sånn. Den vrenger seg så klart hvis jeg trykker opp på full gnur, men jeg gidder seriøst ikke kjøre rundt sånn uansett. Kan bytte element ved en senere anledning, trengs ikke nå. Kassa var fin og tett ihvertfall.

5270383[/snapback]

 

Høres lovende ut da :)

Lenke til kommentar

Det at den vrenger seg kommer muligens av for liten forsterker med for mye gain som i de fleste tilfeller der dette skjer.

Høres mer skremmende ut enn lovende mener nå jeg, sjekk heller bruktmarkedet og spar penga til noe mer fornuftig.

Om du da ikke har flust med gryn og kan spandere på deg etpar eksperimenter før du handler inn skikkelige saker, hehe ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Vel, du får det du betaler for. For noen kan det der holde i mange år, for noen er det kassen med plexiglass som er tingen, men noe lydkvalitet kan man vel ikke forvente  :whistle:

6299948[/snapback]

 

Jeg vet det :) Jeg er ikke interessert i å legge en formue i anlegg og skal derfor se hvor mye jeg kan få for minst mulig. Når bass og forsterker er kjøpt inn, vil hele anlegget ha kostet meg under 3000kr.

Lenke til kommentar

Ang at skilt bråker gjør det i pappas caravelle å å der er det kun6*9" bak så det er ikke noe stort;) den skiltplte skurren er ikke noe fint uansett. høres mere ut som en gammal råne240 der du hører like mye utenfor en inni.;) få festet skiltplaten slipper du det. men uansett ville jeg hatt noe annet en noe til 2k for fult sett. Menmen. jeg ville satset på noe bedre å kommer til å gjøre det når jeg får meg bil . men ditt valg selfølgelig;)

Lenke til kommentar

Sikring på pluss-kabel mellom batteri og forsterker. Strømkablene bør ha god dimensjon. Ikke legg strømførende kabel sammen med signal og\eller høytalerkabler. Koble signalkabel for bassforskering i "rear" utgangen på spilleren om det ikke er en egen sub-utgang. Skru litt og skjul kablene godt, det gjør det mye finere og sikrere. Koble remotekabel (pleier av og til å være inkludert i signalkablene, ganske tynn) inn på "rem" utgang på spiller eller utgang for elektrisk antenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...