Gå til innhold

Geforce 7950 samme som SLI?


Roug

Anbefalte innlegg

Er 7950GTX samme som å ha 2 3dkort i SLI?

siden det er 2 gpuer, mener jeg.

 

Grunnen at jeg spør er, at jeg skal ha ny maskin i starten av august, Conroe osv, og lurte på om det er et bra kjøp, mend 7950gtx, hadde tenkt å skaffe meg Crossfire x1900 xt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope er ikke det nei, ett 7950 kort er ett 7950 kort.... på en måte, det er jo to kort :p Men ett 7950 trenger hvertfall ikke Sli, men hvis du kjøper ett hovedkort som støtter SLi kan du kjøre med to 7950 på hovedkortet... (svinedyrt, men det er 4 i 2:P)

 

Eller måtte du ha støtte for quad Sli på hovedkortet? Husker ikke helt.

Det er det jeg har fått med meg hvertfall da...

Men 7950 er hvertfall det kraftigste kortet per dags dato.! Basta bom!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Ja, det er mye det samme som SLI, ettersom det i praksis bare et 2GT kort som er bygget sammen. Dvs. at du har de samme ufordelene i forhold til scaling og effektivitet som SLI.

 

Det største forskjellen mellom dette kortet og et vanlig SLI oppsett er hovedsakelig at dette bare tar opp èn PCI-E slot. Ellers er det nesten identisk.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
men må du ha hovedkort som støtter sli eller kan du slenge det på hvilket som helst hovedkort med pci-ex?

6347754[/snapback]

 

Er flere kort uten Sli som støtter det. Jeg kjører mitt på et DFI Ultra D. Funker fint uten mod eller biosupdate her. Dette kortet står ikke på lista til Nvidia.

 

Sikkert lurt å goolge litt på det før du handler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...