Gå til innhold

Den store Asus A8N32-SLI tråden...


qlubber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:)

 

JEg har ikke kunnskap men trenger hjelp. Hvordan oppdatrer jeg BIOS over nettet.

 

ASUS update lastet ned en zip fil. Da jeg går tilbake til update sier den at ingen BIOS image finnes på serveren.

 

Noe som vet hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar

Hehe akuratt det samme skjedde med meg da jeg prøvde istad! :hmm:

Men jeg har et spørsmål, jeg leste i manualen til hovedkortet at jeg kunne endre oppstarts bilde som kommer helt på førsten når du starter pcen, jeg gjore derfor dette ved å adde et bilde deretter flashet jeg BIOS'en.

 

Dette gikk helt greit, men når jeg etter at POST loadingen er ferdig, kommer det en melding om RAID. Noen om hd'en tror jeg, skjønner ikke hvordan jeg skal få fjernet denne meldingen, den forsvinner etter et par sekunder men er allikevel irriterende.

Lenke til kommentar
Hehe akuratt det samme skjedde med meg da jeg prøvde istad! :hmm:

Men jeg har et spørsmål, jeg leste i manualen til hovedkortet at jeg kunne endre oppstarts bilde som kommer helt på førsten når du starter pcen, jeg gjore derfor dette ved å adde et bilde deretter flashet jeg BIOS'en.

 

Dette gikk helt greit, men når jeg etter at POST loadingen er ferdig, kommer det en melding om RAID. Noen om hd'en tror jeg, skjønner ikke hvordan jeg skal få fjernet denne meldingen, den forsvinner etter et par sekunder men er allikevel irriterende.

6355141[/snapback]

 

Du slår av denne RAID meldingen på følgende måte:

 

• Start maskinen og trykk "Delete" under oppstart for å komme inn i BIOS Setup.

• Bla sidelengs til "Advanced" i menyen.

• Velg "Onboard Devices Configuration".

• Bla ned til "Silicon Image Mode".

 

Her kan du slå av RAID-funksjonen ved å velge "Disabled" og dermed fjerne RAID-meldingen etter POST Screen. Default setting er "RAID Mode".

 

Noen andre kan kanskje utdype hva som er forskjell mellom "RAID Mode" og "SATA2 Mode" for det vet ikke jeg...

Endret av qlubber
Lenke til kommentar
:)

 

JEg har ikke kunnskap men trenger hjelp. Hvordan oppdatrer jeg BIOS over nettet.

 

ASUS update lastet ned en zip fil. Da jeg går tilbake til update sier den at ingen BIOS image finnes på serveren.

 

Noe som vet hvordan dette gjøres?

6354980[/snapback]

 

Selv har jeg aldri fått Asus Update til å fungere. Jeg gjør flashingen i DOS i stedet. Husk å legge inn "default" oppsett i BIOS før flashing, ellers kan det bli noe rot med Windows og styring av f.eks. USB-enheter.

 

Jeg har brukt en gammel USB-stick som kan bootes som en Windows 98SE Oppstartsdiskett. Jeg har ikke diskettstasjon så jeg måtte finne en annen måte å laste DOS på. På HP (www.hp.no) sin hjemmeside kan man finne et verktøy som kan gjøre en USB-stick til en boot-enhet med Windows 98SE Oppstartsdiskett.

Endret av qlubber
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg trenger hjelp til oppsett av 3 stk. Western Digital harddisker som hver er på 250GB og av samme modell. Jeg ønsker å sette disse 3 diskene i RAID 5, men aner ikke hvordan dette gjøres. :blush:

 

Regner med at man setter de 3 diskene, henholdsvis på SATA-kontaktene 1, 2 og 3 :D

Men hva skal stilles i BIOS, og er det noe annet som må gjøres i f.eks. Windows? Jeg har installert driverene til SATA-kontrolleren på hovedkortet.

Lenke til kommentar
:)

 

JEg har ikke kunnskap men trenger hjelp. Hvordan oppdatrer jeg BIOS over nettet.

 

ASUS update lastet ned en zip fil. Da jeg går tilbake til update sier den at ingen BIOS image finnes på serveren.

 

Noe som vet hvordan dette gjøres?

6354980[/snapback]

 

 

Last ned biosfila, pakk den ut. Start Asus update, velg "oppdater fra fil", bla deg frem til hvor du pakket den ut, trykk så oppdater.

Lenke til kommentar
Jeg trenger hjelp til oppsett av 3 stk. Western Digital harddisker som hver er på 250GB og av samme modell. Jeg ønsker å sette disse 3 diskene i RAID 5, men aner ikke hvordan dette gjøres.  :blush:

 

Regner med at man setter de 3 diskene, henholdsvis på SATA-kontaktene 1, 2 og 3  :D

Men hva skal stilles i BIOS, og er det noe annet som må gjøres i f.eks. Windows? Jeg har installert driverene til SATA-kontrolleren på hovedkortet.

6694878[/snapback]

 

 

Jeg mener å huske jeg fikk spørsmål om jeg ville sette opp raid da jeg installerte

silicon driverne :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nettopp satt sammen en PC med dette hovedkortet, en Athlon 64 3800, 2x 512brikker fra Twinmos og en 80GB IDE (p-ata) Maxtor harddisk.

 

Under installasjon av windows XP fikk jeg opp bluescreen med at hovedkortet ikke fullt ut støttet ACPI, og at dette måtte deaktiveres ved å trykke F7 under oppstarten. Siden dette var eneste måte å få installert windows på måtte jeg jo gjøre dette.

 

Etter installasjon av windows og en restart fikk jeg ny bluescreen med mulig feil på harddisk og anbefaling av å kjøre CHECK-disk.

 

Når PCen innimellom starter nomalt, og jeg pakker inn CDen med drivere for hovedkortet og så velger InstAll drivere får jeg ikke opp en eneste driver å velge blandt på det som skal være en liste over drivere..

 

Noen andre hatt dette problemet?

Lurer på om noe kan være defekt.. BIOS kanskje? Siden den ikke få ACPI til å funke. Jeg aldri vært borti noe hk som liksom ikke var kompatibelt med ACPI..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har et problen med Asus A8N32-SLI DELUXE

 

Jeg har nettopp satt sammen en ny pc, med dette hovedkortet. Men når jeg starter maskinen kommer det ingen ting på skjermen! Jeg har skjermkort Radeon X1300 Pro. BIOSen kommer heller ikke opp! Kommer bare at monitoren ikke mottar signel!

Har også en HDD (maxtor) 300GB SATA 3GB/s. Er det bare å plugge denne i hk og så er den i gang?

 

Noen forslag? :blush:

Endret av Espis
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Hei,

 

Asus A8N32-SLI socket 939

 

Minus -

 

- Har dette HK i med X2 4400 socket 939. Med XFX 6800XT fikk jeg bare bluscreen (memory dump nv4_dll). Når jeg byttet skjermkorte fixet det problemet (ikke bytt til samme type).

 

- På den første typen HK så kom heatpipe'en i konflikt med kort i PCI-e 4X sloten. (fixet i nyere modeller)

 

- Nedlastnig hastighet fra Asus var dårlig tokk tid å laste ned driver/progs litt knote å finne progsa til HK. (Har 20mbit linje)

 

Plus +

 

- Har flashet Bios noen ganger for å prøve å fix'e bluscreen'en. jeg lastet ned fila og åpnet den i proget som fulgte med Asus korte. Her opp levde jeg ikke noen problemer alt gikk som smurt.

 

- Etter jeg byttet skjermkort har HK blitt veldig stabilt.

 

- Store muligheter i bios for overklokking.

Lenke til kommentar
Du slår av denne RAID meldingen på følgende måte:

 

• Start maskinen og trykk "Delete" under oppstart for å komme inn i BIOS Setup.

• Bla sidelengs til "Advanced" i menyen.

• Velg "Onboard Devices Configuration".

• Bla ned til "Silicon Image Mode".

 

Her kan du slå av RAID-funksjonen ved å velge "Disabled" og dermed fjerne RAID-meldingen etter POST Screen. Default setting er "RAID Mode".

 

Noen andre kan kanskje utdype hva som er forskjell mellom "RAID Mode" og "SATA2 Mode" for det vet ikke jeg...

6366624[/snapback]

 

 

Jeg skjønner ikke helt denne.. Hvilken BIOS versjon kjører du?

Jeg har bare valget mellom "Enable" og "Disable". Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å få "SATA2 Mode" da jeg misstenker at dette er grunnen til at pcen min ikke vil boote..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...