Gå til innhold

Logge tur med GPS

TMH

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg skal på en litt lengre tur med bilen nå snart. Jeg har med GPS koblet til laptopen, og ønsker å logge hele turen, altså kunne vise på et kart hvilken rute jeg har kjørt i Norge. Noen som vet om noen fine programmer som egner seg til dette formålet?

Takk!

Endret av TMH
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hm, fulgte det ikke med noe program for å gjøre det?

6338481[/snapback]

Nei, det fulgte ingen slike programmer med bluetooth-gpsen min.

Skrevet
Nei det så dårlig ut desverre. Sjekket bare på snapfiles pro. Er medlem der. Var endel apps, men ikke akkurat det.

6338708[/snapback]

Nei, ok. Takk, uansett!

Skrevet

Det burde gå utmerket. Du kan prøve f.eks. MapEdit (gratis).

http://www.geopainting.com/en/

Programmet blir jo enda kjekkere når du laster inn kart fra f.eks. Garmin (men da kan du jo bruke Garmins MapSource også).

(Jeg har ikke prøvd det til GPS-bruk med PC, men jeg bruker det til å konvertere kart til bruk til PDAen min)

Skrevet
Det burde gå utmerket. Du kan prøve f.eks. MapEdit (gratis).

http://www.geopainting.com/en/

Programmet blir jo enda kjekkere når du laster inn kart fra f.eks. Garmin (men da kan du jo bruke Garmins MapSource også).

(Jeg har ikke prøvd det til GPS-bruk med PC, men jeg bruker det til å konvertere kart til bruk til PDAen min)

6338770[/snapback]

For meg så så det ut som om det var mest rettet mot Garmin GPS'er. Jeg har kun en bluetooth-GPS og laptop.

Skrevet (endret)

Har jo alltids gpss (OBS! Advarsel sidene er faktisk like glorete som Arngrens side), men programmet er gratis - har ikke testet det selv, men det så ihvertfall ut som om det hadde funksjonaliteten du etterlyste.

Endret av ekm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...