Gå til innhold

helt ny innen programering, trenger råd


Anbefalte innlegg

Hallo!

Har lenge hatt lyst til å begynne med programering. Ikke helt sikker på hva jeg skal begynne med, men C++ virker som at er bra (kom gjerne med andre forslag) Det jeg lurer på er hvilke programmer jeg trenger. Jeg har Visual Studio 2005 Professional Edition, er det noen flere programmer jeg trenger?

 

Takker for alle gode svar!

 

glemte å legge til at jeg fikk feilmelding når jeg la inn Dev-C++ men fant en annnen ver av den nå, kanskje den funker.. :hmm:

Endret av limit3d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder valg av språk så har det vært oppe mange ganger før Link

 

Men hvis du er helt sikker på at du vil lære deg c/c++ så Noen gode C++ guider? (post)

 

Men for all del ikke start med C++ forde det virker kult.

 

Jeg mener at C++ er ikke et enkelt språk å lære seg (det er mange meninger dette) hvis du da har nesten ikke noe erfaring med programmering.

Mange begyner med et enklere språk først for å lære seg grunn kunskapenen.

Siden du har Visual Studio 2005 Professional Edition (som du sikkert har betalt mye for :hmm: ) så er det mange "enklere" språk i VS pakka (C# VB J# osv..) som kan være greiere å starte med (uten at jeg har noen erfaring kunskaper om dette)

 

Og nei VS holder i masse, men det kan være kjekt med den nyeste platform SDK, hvis du programmerer mye under win32/win64.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å kode plattformuavhengig (så programmene dine kan kjøre på f.eks. Linux, o.l.), så bør du ihvertfall holde deg unna VB og de Microsoft-baserte løsningene.

 

Mono begynner å bli ganske allright, så C# begynner vel å bli et alternativ for Linux også. :)

 

Uansett, hvis du vil lære deg C++ med en gang, så gjør det (var mitt førstespråk også), men vær innstilt på at du blir nødt til å jobbe en del.

Lenke til kommentar

vis noen tror jeg har lastet vs 05 ned så har jeg ikke det, fått av faren min siden han holder på med sånt. Han har jo ikke tid til å lære bort så det må derfor bli selvstudier (jobbet på multisuport før blandt annet) men nok om det.

 

Jeg er ikke så opptatt av at andre plattformer enn windows skal kunne bruke det.

 

Werner: sånne komentarer poster idioter som deg bare for å få postcount.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...