Gå til innhold

Hente e-post fra exhange a la pop3


Anbefalte innlegg

Jeg har tre e-postadresser. En pop-konto privat, en pop-konto for enkeltpersonsforetaket mitt, og en exchange på jobben. Hvis man har PCen logget på et domene, og bruker exchange, er det mulig å sette opp pop-kontoer i Outlook tillegg. Men problemet med det er at en ikke kan sende mail med andre avsenderadresser enn den som er lagt inn i exchange. Jeg liker ikke å sende privat-mail med jobbens adresse. Det er selvsagt mulig å operere med flere e-postklienter, men jeg vil ikke det. Jeg vil ha all e-post i Outlook. Jeg finner det underlig at det i 2006 ikke skal kunne gå an å sende mail med flere forskjellige avsenderadresser i Outlook. Så hva gjør jeg? Er det mulig å sette opp exchange med flere avsendere, eller kan jeg kanskje hente mailen til PCen min med pop3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva gjør jeg? Er det mulig å sette opp exchange med flere avsendere, eller kan jeg kanskje hente mailen til PCen min med pop3?

6335023[/snapback]

hm..... vet ikke veldig mye om MS Exchange, men er det ikke sånt at Exchange server bruker IMAP i stedet for POP3 ?. bruker ikke Outlook, så kan ikke hjelpe deg mye. men tror at Outlook støtter vel IMAP, så det burde ikke vare stor problem hvis du har all info om server o.l.

Lenke til kommentar
Jeg finner det underlig at det i 2006 ikke skal kunne gå an å sende mail med flere forskjellige avsenderadresser i Outlook. Så hva gjør jeg? Er det mulig å sette opp exchange med flere avsendere, eller kan jeg kanskje hente mailen til PCen min med pop3?

6335023[/snapback]

Du kan gjøre begge deler, men det siste alternativet er det enkleste (iallfall å forklare).

 

Det er jo rett og slett å legge til en vanlig POP3-konto i Outlook som man ville gjort uten Exchange, slik kan man hente ned og sende epost som man ville gjort normalt. Eller man kan sette opp en tilsvarende konto, gi blaffen i innkommende server (noe må det stå der) og sette opp utgående server (med SMPT og det andre som må til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...