Gå til innhold

Rocky Balboa tråden - Hva synes dere om filmen?


Mr.SS

Hva syntes du om filmen? (Ja, du må ha sett den...)  

45 stemmer

  1. 1. Hva syntes du om filmen? (Ja, du må ha sett den...)

    • [img]http://www.crazypeople.nl/Smileys/smilies/mf_dribble.gif[/img]
      13
    • [img]http://forums.telenet.be/breedband/images/smilies/thumbsup.gif[/img]
      19
    • [img]http://www.asjcollection.com/board/images/smilies/hmm.gif[/img]
      2
    • [img]http://www.werewolf.com/vb/images/smilies/shrug.gif[/img]
      5
    • [img]http://www.exisle.net/mb/style_emoticons/default/thumbs-down.gif[/img]
      5


Anbefalte innlegg

må si at filmen var sånn passe.. men slutten sto i stil med  dem andre rocky filmene... måtte jo nesten være en sånn slutt...

7638775[/snapback]

Ja, hadde jo vært teit hvis

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Han hadde vunnet over Mason 'The Line' Dixon

 

Så slutten var bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så den på førpremieren, må si det var en ganske spesiell opplevelse.

20% av alle som så den var pentkledde boksere, 50% var wannabe boksere og resten var pentklede normale mennesker.

Though, alle klappet når filmen startet, når rocky musikken kom og når filmen sluttet. Som sakt, en opplevelse. Artig!

 

Selve filmen var litt kjedelig å starten, men slutten røsket det opp veldig.

8/10.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klart at alle har sin rett til å mene hva de vil om denne filmen, men jeg kan rett og slett ikke fatte at noen syns dette er en god film :nei:

 

La vel et innlegg her når denne havna på fremsida av Hw.no, den ukentlige anbefalte-filmer-for-helga artikelen som pleier å komme. Dette er den dårligste filmen jeg har sett siden nyinnspillingen av "Planet of the apes". Hvis noen tenker: "Hmmm.. Den har jeg ikke sett, den må jeg se". Likte du Rocky Balboa så er kanskje også det en film for deg. De er i mine øyne like bra.

 

Tror faktisk ikke jeg syns noe var bra i denne filmen, vanligvis er det en og anna ting som er bra men kan ikke komme på noe her. Det som irriterte meg mest var den snøvlinga til Herr. Sly gjennom hele filmen. Mannen har jo proppa i seg såpass mye opp gjennom åra at det er vel ikke rart om leppe-musklene begynner å bli litt morkne.

 

Historia er syltynn og baserer seg kun på å overleve fra de forrige filmene. Avdanka stjerne, kommer tilbake, får med seg dama og lever lykkelig alle sine dager. Fantastisk. På toppen av det hele bokser han 10-12 jevne runder med en bokser som er halve av hans egen alder pluss at han er regjerende verdensmester. Jada, klart det er mulig.

 

Det dårligste med selve utførelsen av filmen syns jeg var hvordan de hadde filma boksescena til slutt. Så rotete kameraføring, så mye blod som føyk ut av Sly sin orale åpning. Så mye slag som ble gitt ut i løpet av de siste rundene. Noen som har sett en tongvekts kamp her? Såpass svære karer har sjelden så mye krutt igjen i hanskene at de klarer å holde den intensiteten i 12 runder. Og nevnte jeg at Herr. Sly liksom skal være 50-60 år i filmen. Han holder seg godt, det skal han ha. Men naturen setter en stopper et sted..

 

Jeg kan altså ikke begripe at denne filmen kan få såpass gode kritikker som den har gjort. For den har jo igrunn fått bra tilbakemeldinger fra anmelderne, meget bra.

 

Så det er sikkert bare meg. Det er jo det denne tråden handlet om, "Hva syns dere om filmen" Jeg kunne sagt det med veldig få ord i grunn, så få ord at det hadde brutt reglene for antall tegn i et innlegg her på forumet:

 

Totalt ræv_a!

Lenke til kommentar
La vel et innlegg her når denne havna på fremsida av Hw.no, den ukentlige anbefalte-filmer-for-helga artikelen som pleier å komme. Dette er den dårligste filmen jeg har sett siden nyinnspillingen av "Planet of the apes". Hvis noen tenker: "Hmmm.. Den har jeg ikke sett, den må jeg se". Likte du Rocky Balboa så er kanskje også det en film for deg. De er i mine øyne like bra.

 

Dette synes jeg er å dra dine meninger litt langt. Er du ikke enig? Godt mulig du har denne meningen, men hvis du ser på rotten tomatoes og IMDB (sammenligner filmene) er det en hel verden der ute som er uenige med deg.

 

Tror faktisk ikke jeg syns noe var bra i denne filmen, vanligvis er det en og anna ting som er bra men kan ikke komme på noe her. Det som irriterte meg mest var den snøvlinga til Herr. Sly gjennom hele filmen. Mannen har jo proppa i seg såpass mye opp gjennom åra at det er vel ikke rart om leppe-musklene begynner å bli litt morkne.

Du må da synes at treningscenen er bra i det minste ;)

Vel, det med at Sylvester proppet i seg dop er jeg veldig skeptisk til. Han selger trossalt vitamin tabletter, har sitt eget helseblad og har vært kjendisenes svar på sunnheten og sterkheten selv de siste tiårene. Rocky Balboa karakteren har alltid snakket slik, hvis du ikke har lagt merke til det (ikke sett de foregående filmene?). Det ligger i karakteren, siden han ikke er en Einstein akkurat..

 

Historia er syltynn og baserer seg kun på å overleve fra de forrige filmene. Avdanka stjerne, kommer tilbake, får med seg dama og lever lykkelig alle sine dager. Fantastisk. På toppen av det hele bokser han 10-12 jevne runder med en bokser som er halve av hans egen alder pluss at han er regjerende verdensmester. Jada, klart det er mulig.

Det er slik vi liker Rocky filmene. De best fortalte underdog historiene. Det at Rocky kampene i ringen er urealistiske er gammelt nytt. Men hva gjør det så lenge det er veldig underholdende og kult å se på boksekampene i disse filmene? Jeg pleier å si at de som mener alt må være realistisk går glipp av mye glede innen forskjellige medier.

 

Og nevnte jeg at Herr. Sly liksom skal være 50-60 år i filmen. Han holder seg godt, det skal han ha. Men naturen setter en stopper et sted..

Det med alderen til Rocky er ikke totalt urealistisk forresten, google George Foreman du!

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Dette synes jeg er å dra dine meninger litt langt. Er du ikke enig? Godt mulig du har denne meningen, men hvis du ser på rotten tomatoes og IMDB (sammenligner filmene) er det en hel verden der ute som er uenige med deg.

 

 

Nå var vel denne tråden om hva de personene som har sett filmen syntes om den og ikke noe diskusjonstråd.

 

Så hvorfor begynne å påpeke hvorfor du synes min mening er feil? Hvordan jeg si hva jeg syns om filmen uten å si min mening?

 

La det fortsette å være en tråd om filmen.

Endret av Dekata
Lenke til kommentar
Tror faktisk ikke jeg syns noe var bra i denne filmen, vanligvis er det en og anna ting som er bra men kan ikke komme på noe her. Det som irriterte meg mest var den snøvlinga til Herr. Sly gjennom hele filmen. Mannen har jo proppa i seg såpass mye opp gjennom åra at det er vel ikke rart om leppe-musklene begynner å bli litt morkne.

7765658[/snapback]

Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg faktisk Sly er født med en lammelse i ansiktet. Og det er ikke akkurat noe han kan noe for.

 

Og jeg tar ikke feil:

Birth complications, caused by forceps, resulted in paralysis of the lower left side of his face, manifested by a perennial snarl and slurred speech.
Kilde: IMDB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...