Gå til innhold

Overgangen til netcom fungerer DÅRLIG for chess!


Anbefalte innlegg

Er en av disse chess kundene som blir tvunget over på netcom sitt nett. Har man ikke spesielle behov er vel det ene nettet vel så bra som det andre.. trodde jeg!!

 

Mottok netcom-chess simkort for mange uker siden og en beskjed om at jeg skulle få nærmere beskjed når datoen for å bytte simkort nærmet seg. Så i begynnelsen av uka (eller slutten av forrige) fikk jeg en sms om at 15. juni var dagen det skulle skje. "Pass på å ha med det nye simkortet hele dagen!" Heldigvis viste jeg sånn nogenlunde hvor simkortet mitt var og nå på torsdag, den 15., satt jeg klar til å bytte simkort. Klokka 12.00 mista jeg signalet på telenor-chess kortet og byttet over til netcom-chess kortet. Så fikk jeg en melding.. "Send REG FORNAVN ETTERNAVN FØDELSDATO til 1960". Merkelig tenkte jeg, jeg registrerte jo dette abonnementet for år og dag siden. Men jeg tenkte jeg fikk gjøre som de sa. Så fikk jeg en beskjed tilbake "Takk for registreringen!" Jaja, tenkte jeg, da er vel alt vel å bra.. men den gang ei. Når jeg prøvde å ringe ut fikk jeg beskjeden "Du har valgt å ikke registrere deg. Vennligst registrer deg på chess.no, i mellomtiden kan du KUN ringe ladetelefonen!". Hva faen er dette her, tenkte jeg. Gikk inn på chess sin hjemmeside og prøvde å registrere meg der, men fikk beskjed om at "dette ikke var mulig på mitt telefonnummer." Jaja, tenkte jeg, jeg får se hva som skjer. Men etter noen timer ringte jeg til chess-kundeservice. Der fikk jeg opplyst at dette hadde skjedd ALLE kundene som skiftet simkort denne dagen, at man bare skulle se bort fra beskjedene om at man måtte registrere og at de jobbet med saken. Ok, tenkte jeg og slo meg til ro med at dette kunne da umulig ta lang tid. Det som var verst var vel kanskje at alle som prøvde å ringe MEG fikk beskjed om at "Dette nummeret var utkoblet!", ikke spesiellt OK hvis det er en viktig telefon. Så jeg ventet, men utpå ettermiddagen tenkte jeg at jeg fikk ringe chess-support igjen. Da hadde de lest inn som automatisk beskjed at dette problemet ville løses i løpet av toppen fem timer. Ok, nok en gang bestemte jeg meg for å vente, men på vei hjem kjøpte jeg en startpakke hos teletopia. Så klokka elleve den 15. juni skiftet jeg simkort for det var fortsatt ingen løsning.

 

Så tenkte jeg i dag, 17. juni at jeg fikk sjekke hvordan det gikk med chess, og regnet faktisk med at nå skulle ting være løst. Men neida, nå fikk jeg beskjed om at "Du har valgt å ikke registrere ditt abonnement. Registrer deg på netcom.no eller ring 05050". Hva faen tenkte jeg.. prøvde å ringe chess, men klokka var kvart over fire og de stengte selvsagt klokka fire. Så jeg prøvde å ringe netcom support. Men de kunne selvfølgelig ikke hjeloe meg.

 

Greit nok at jeg "bare" har et chess kontantkort, men det får da allikevel være grenser for hvordan man skal bli behandlet som kunde. At det ikke klarer å rette opp i den feilen i løpet av to virkedager OG en lørdag er rett og slett helt utrolig sløvt.

 

Var i utgangspunktet fornøyd med chess, men dette her er bare helt utrolig. Lurte derfor på om det var noen andre her i samme båt? Det føles ihvertfall som chess bare gir fullstendig faen.

Endret av killerost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I løpet av torsdagen presterte Chess' eneste forhandler, Narvesen, å sende femten, FEMTEN Chess-kunder med dette problemet til min butikk for å få hjelp fordi de selv ikke klarte/gadd å ringe Chess Kundeservice. Jeg måtte fortelle kundene én og én at dette var en sak de måtte ta opp med sin operatør. De fleste spurte da hvilken butikk de skulle gå til og ble overrasket da jeg fortalte dem Chess' eneste forhandler er Narvesen. Syv av dem bestilte portering til NetCom SmartTalk på dagen.

 

Makan til amatørmessig system.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg har forlatt Chess for godt. De har valgt å hvile på laubærene, og drite i ABSOLUTT alle løfter de har gitt, fordi de har fått så mange kunder som de har. Nei takk.

 

Chess har blitt et skikkelig møkkaselskap

6329650[/snapback]

 

Jeg forlot chess like etter at de sperret kortet mitt da jeg skulle bytte til et annet abonnement hos dem, ringte de flere ganger og de sa det var ordnet men neida. Da jeg etter noen dager sendte mail til vollvik selv gikk plutselig alt i orden.

 

En venn av meg fikk sperret sitt chess-abonnement fordi de sa han ikke hadde betalt regninga, han hadde imidlertid det og gav dem fakturareferanse, men de saa det var lettere at han sendte en faks (hvor mange studenter har tilgang til faks?), han fikk "låne" en faks på skolen og sendte inn regninga der. Fikk beskjed om at alt var greit, men sim-kortet var fortsatt låst, han ba om et nytt, og fikk iløpet av de neste ukene 5 nye simkort, hvorav ingen fungerte. Dagen det siste kom ringte han meg å spurte hvilket abonnement jeg hadde for han var drittlei chess, 5 minutter senere var han og ownersbuykunde ;)

 

Har opplevd dårlig kundebehandling fra både tiscali og nextgentel tidligere, men chess tar kaka!

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med chess, men sånn er det vel når man er en av de som ikke har hatt problemer. Har hatt Chess Easy i ett og et halvt år nå ca.. Er vel egentlig et abonnement som bare var tilgjengelig i noen måneder før de fjerna det igjen.

 

Er ingen storbruker og sender mest sms. Da er 0,48kr pr melding samt ingen månedsavgift ganske greit. Ville nok ikke valgt dem i dag da de ikke lenger har noe abonnement som passer meg, men så lenge jeg går på det gamle, så holder jeg meg nok til chess.

 

Overgangen til netcom gikk smertefritt for meg heldigvis.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske fornøyd med chess, men sånn er det vel når man er en av de som ikke har hatt problemer. Har hatt Chess Easy i ett og et halvt år nå ca.. Er vel egentlig et abonnement som bare var tilgjengelig i noen måneder før de fjerna det igjen.

 

Er ingen storbruker og sender mest sms. Da er 0,48kr pr melding samt ingen månedsavgift ganske greit. Ville nok ikke valgt dem i dag da de ikke lenger har noe abonnement som passer meg, men så lenge jeg går på det gamle, så holder jeg meg nok til chess.

 

Overgangen til netcom gikk smertefritt for meg heldigvis.

6330900[/snapback]

 

Du finner abbonement uten månedsavgift som har billigere meldinger. ;) F.eks OneCall eller NoExtras. :)

Lenke til kommentar
Kan ennå ikke skjønne at folk har så mye problemmer,har vært Chesskunde i 3 år,ikke noe negativt å si om dem

6330327[/snapback]

 

Mora mi er chesskunde og hun har ikke hatt problemer, men jeg kjenner desverre endel, inkludert megselv som har hatt det. Det virker som om chess sliter med kundesupport, sålenge ting fungerer som de skal så er alt greit, men når noe går galt så er det ofte lite hjelp å få.

Lenke til kommentar

Og i dag er det en ny dag for nye simkort.

og problemene er de samme. Har snakket med kundeservice og de kan ikke si noen ting annet enn "forsinkelser i våre systemer"

Ikke et forklarende ord på internettsidene.

Det er mine barn, som er kontantkortkunder og som jeg ikke får tak i nå.

Selv ga jeg opp Chess for et par tre år siden. Etter at de etter hvet ble slått kraftig på pris av andre. Og etter at de ble store....

og...

Elendig på kundeservice.

Lenke til kommentar
Etter at de etter hvet ble slått kraftig på pris av andre.

Kraftig er vel litt i ta i. Finnes sikkert noen som er billigere, har ikke sjekket på en stund, men de har vel satt standarden ganske ofte for hvordan abonnementspriser skal være.

 

Skjønner dere som har hatt problemer med selskapet, hadde sannsynligvis ikke gått tilbake selv heller. Men noen her er jo drit ubruklig til å håntere problemer. Ser i trådstarters post at han ringer NETCOM sin kundeservice fremfor CHESS sin kundeservice, som faktisk også hadde vært åpen på tidspunktet Netcom sin kundeservice var stengt på. Gå litt i dere selv istedet for å tilte på stedet. Hadde et problem en gang i tiden med chess, kontaktet de anngående saken og fikk rabatt på neste reg.

 

MEN for all del, brent bro er en brent bro

Lenke til kommentar

Ser i trådstarters post at han ringer NETCOM sin kundeservice fremfor CHESS sin kundeservice, som faktisk også hadde vært åpen på tidspunktet Netcom sin kundeservice var stengt på.

 

6349369[/snapback]

 

Tror du har lest feil da Netcom sin kundeservice er døgnåpen og Chess sin kundeservice var stengt klokken 16 da trådstarter prøvde å ta kontakt..så da vil jeg ikke si det var trådstarter som bør gå litt i seg selv her, men Chess som bør ta seg sammen med slik slett service mange har begynt å oppleve.

Lenke til kommentar

Jeg skifta før de begynte med dette tullet og gjett om jeg er glad for det. Hjemme hos foreldrene mine er det kun Telenor som har tilfredstillende dekning også. Etter å hatt et kundeforhold hos Tele2 med fasttelefoni så styrer jeg unna de. å da ble det Telenor Mobil for mitt vedkommende. Litt dyrere ja, men kundeservicen er iallefall god.

Lenke til kommentar
herre gud..

er det mulig...

jeg kan ikke bruke 3G på min N70 siden jeg har byttet min gammele sim med den nye..og ifølge Chess skal den nye sim ha støtte til 3G..my (_|_)

er det flere som har samme problem?

6349798[/snapback]

Hei

Har N70 sjøl og har aldri hatt problemm med å bruke 3G,det hender at 3G faller i korte perioder.Dette gjelder det nye simkort.Har du prøvd å laste ned innstillinger fra www.nokia.no?Jeg gjorde det.De fungerer.Dessuten nå så har gått over til Hello som har Telenordekning.Jeg liker Telenordekning bedre

Endret av smoker2
Lenke til kommentar

er en av de uheldige som måtte bytte til netcom-sim på tirsdag. siden den tid har telefonen min vært sperret for innkommende samtaler. ?. ringte så den latterlige bedritne supporten deres som lovet å komme tilbake med et svar på e-post etter 3 DAGER!? jeg har ikke telefon, for faen. har vært storfornøyd med chess i 2 år, en tid uten problemer og med lave priser. er nå på utkikk etter nytt abb, og vil råde alle andre chesskunder om å gjøre det samme. at de nå skifter til netcom er bare begynnelsen på en endeløs rekke problemer, irritasjon og drit. business-syklusen til chess er ved sin ende. :(

takk for 2 fine år.

Lenke til kommentar

Glad jeg byttet :tease:

Da jeg i vinter fikk nyss om at Chesskundene ble snikflyttet til Net Com, fant jeg ut at sånn behandling ville ikke jeg ha!

 

Mye pga at akkurat inne i huset mitt er det elendig NCdekning, men også mye pga MÅTEN Chess gjorde dette på.. Ikke ett ord på hjemmesidene deres fortalte hva som var i ferd med å skje, men heller ingen info vedlagt brevet med nytt simkort.Fant ut av dette takket være Amobil :w00t:

 

 

Så før jeg fikk tilsendt nytt simkort fra Chess, ble jeg kunde hos Tele2 i stedet. Vært kunde i to mnd nå, og så langt fornøyd :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...