Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp trådløs printer


Anbefalte innlegg

Jeg har en trådløs Canon printer.

Saken er den at jeg ikke får koblet alt dette sammen. Meningen var at jeg kunne stue den vekk, og alikevel kunne bruke den trådløst av alle maskinene i huset.

Jeg har en router fra før av, men trenger jeg et aksesspunkt også?

Har på følelsen at jeg har lest noe om det tidligere.

Uansett, det er ikke mulighet for en router og aksesspunkt i samme enhet? Det begynner å bli en del bokser her nå :p

 

Isåfall, hva slags alternativer har jeg, evnt, hva må jeg lete etter i spesifikasjonene til et aksesspunkt? Jeg har en Netgear router som er ganske ustabil, tenkte å bytte den ut uansett. Rekkevidden på den er elendig!

 

mvh

dca

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en trådløs Canon printer.

Saken er den at jeg ikke får koblet alt dette sammen. Meningen var at jeg kunne stue den vekk, og alikevel kunne bruke den trådløst av alle maskinene i huset.

Jeg har en router fra før av, men trenger jeg et aksesspunkt også?

Har på følelsen at jeg har lest noe om det tidligere.

Uansett, det er ikke mulighet for en router og  aksesspunkt i samme enhet? Det begynner å bli en del bokser her nå :p

 

Isåfall, hva slags alternativer har jeg, evnt, hva må jeg lete etter i spesifikasjonene til et aksesspunkt? Jeg har en Netgear router som er ganske ustabil, tenkte å bytte den ut uansett. Rekkevidden på den er elendig!

 

mvh

dca

6320880[/snapback]

har du mer nøyaktig beskrivelse av printer ? model/type.....

Lenke til kommentar

Jeg har en Canon Pixma 4000R

Jeg var innom Elkjøp forrige uke og spurte om hjelp, han mente jeg måtte kjøpe en blåtann adapter som var spesifikk til denne printeren, men jeg tror han tar litt feil.

Han må ha snakket om en Canon IP6210D eller no, for den bruker jo blåtann.

Det står ingenting i beskrivelsene på min printer at jeg trenger en blåtann adapter for å få dette opp.

 

Så spørsmålet er bare hvordan i h****** jeg skal få dette koblet sammen.

Når jeg setter installasjons cd'n i maskina mi, så følger jeg instruksene, kobler til printeren via usb først, skrur den på, vips så er det gjort.

Men så er det på tide å la den søke seg til netteverket mitt, søker, søker, søker!

"Can not find any access piont"

I bruksannvisningen står det beskrevet som , et tilgangspunkt.

Lenke til kommentar

han elkjøp fyren er jo fullstending på jordet

 

antar at du har en trådløs ruter?

 

skal være en smal sak å sette opp den. hvis det ikke fulgte med bruksanvisning så ligger det sikkert en enkle step-by-step guide på canon.no

 

det er vel denne du har? http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde.../PIXMA_iP4000R/

 

 

 

bruker du mac adresse filtrering?

har du kryptert nettverket, og er det noe sted i oppsettet der du må legge inn krypteringsnøkkel?

Endret av josteinsen
Lenke til kommentar
han elkjøp fyren er jo fullstending på jordet

 

antar at du har en trådløs ruter?

 

skal være en smal sak å sette opp den. hvis det ikke fulgte med bruksanvisning så ligger det sikkert en enkle step-by-step guide på canon.no

 

det er vel denne du har? http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde.../PIXMA_iP4000R/

 

 

 

bruker du mac adresse filtrering?

har du kryptert nettverket, og er det noe sted i oppsettet der du må legge inn krypteringsnøkkel?

6329815[/snapback]

helt enig med "josteinsen", han burde ikke jobbe i data avdeling..... tok en titt på manualen og det ser ut veldig enkelt sak å sette den opp. men jeg anbefaler å lese manualen, det er en del viktig ting når du setter den opp..... den finner du her, hvis du ikke har.....

http://software.canon-europe.com/software/...1806.asp?model=

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en router med WLAN så må du ha et accesspoint koblet til dette.

Har routeren din WLAN?

 

Uttover det så må du følge manualen for å koble den til, da du først må konfigurere via USBkabel.

 

Gratulerer med kjøpet forresten, jeg har siklet på den printeren en stund (pengemangel) og den er langt finere enn de nye modellene (4200 og 5200R)

Virkelig en kongeprinter du har kjøpt deg :D

Lenke til kommentar
Du spurte om jeg hadde Wlan, jeg er ikke helt god på betegnelser, men den har Lan og Wan såvidt jeg vet.

 

Jeg tror forresten ikke denne routeren er særlig stabil uansett, faller støtt og stadig ut av nettet...

6331913[/snapback]

Du kan altså ikke koble deg til med trådløst nett.

For å få en trådløs printer til å fungere så må du da enten kjøpe deg en ruter med wlan eller du kan kjøpe deg et accesspunkt som du kan koble til den eksisterende ruteren din slik at du får trådløse muligheter

Lenke til kommentar
Du spurte om jeg hadde Wlan, jeg er ikke helt god på betegnelser, men den har Lan og Wan såvidt jeg vet.

 

Jeg tror forresten ikke denne routeren er særlig stabil uansett, faller støtt og stadig ut av nettet...

6331913[/snapback]

Du kan altså ikke koble deg til med trådløst nett.

For å få en trådløs printer til å fungere så må du da enten kjøpe deg en ruter med wlan eller du kan kjøpe deg et accesspunkt som du kan koble til den eksisterende ruteren din slik at du får trådløse muligheter

6332670[/snapback]

hvis du leser her "Jeg har en Netgear router som er ganske ustabil, tenkte å bytte den ut uansett. Rekkevidden på den er elendig!....."

 

så det betyr at han har et slags trådløs nett.....

Lenke til kommentar
hvis du leser her "Jeg har en Netgear router som er ganske ustabil, tenkte å bytte den ut uansett. Rekkevidden på den er elendig!....."

 

så det betyr at han har et slags trådløs nett.....

6332810[/snapback]

Jeg kan faktisk ikke se at han skriver det over her, det jeg kan se at han skriver er at routeren detter ut av nettet til stadighet, men men

Lenke til kommentar

Ja, jeg har en router, som jeg har klart å få opp. Vi har 4 maskiner i huset her som har trådløs tilkobling til internett.

 

Men hvis jeg f eks ser på en slik Linksys WRT54GX, kanskje dette vil være en langt bedre router?

Har hvertfall lest at den skal være stabil OG ha god rekkevidde.

Søstern min får litt problemer med å holde seg tilkoblet hvis hu sitter lengst inne på rommet.. borte ved døren er signalene sterkere..

Vi bor i et lite rekkehus liksom, hadde håpet at rekkevidden skulle holde ned trappa og 2 meter til venstre! :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...