Gå til innhold

Mobilland og service


Anbefalte innlegg

hei

 

Noen som har kjøpt mob hos Mobilland og hatt trøbbel med servicen ?

 

Sendte min N6280 til rep 23 mai for å bytte/rep display som var helt svart.

 

Har fått tre svar på telefon at den er under rep og blir sendt tilbake i dag.

 

Bare bløff tre ganger på 14 dager pluss at jeg har purret og spurt med e-post, men det er helt bortkastet. Null svar. Eller "Eposten er mottatt"

 

Den ene dagen har de ikke fått deler, neste dag så sitter de akkurat nå med moben min og blir sendt i dag, neste dag har de ikke deler igjen eller reperatøren ble plutselig syk, mens han satt med tlf, enda den ble ferdig to dager før.

 

Nå er vi minst 6 stk. som skal slutte å bruke Mobilland. Og hvis Netcom ikke kan hjelpe med raskere service hos firmaet de sponser så har vi kjøpt våre siste tlf. med Netcom.

Skal sende mail og ringe til dem og høre om de er fornøyd med firmaer de sponser kan ha så elendig service. I så fall mister de noen kunder nå og noen til når bindingstiden går ut på de andre. Litt synd fordi jeg har brukt Netcom i mange år og er storfornøyd med dem.

 

Vi i familien og kjente har også brukt Mobilland i flere år, men den servicen de gir er helt lattelig. Greie å prate med på telefonen, men det de lover tror jeg går ut av hodet igjen så fort de har lagt på røret.

 

Har opptak av tlf samtalene og de få epostene jeg har fått er spart på.

Kanskje jeg skulle legge de ut på forumsider så alle kan høre hva de lover, og hva de gjør med det. Er det lovlig??

 

Hilsen en som er :angry: og :wallbash:

 

 

Vi leker ikke butikk

 

Postet feil først. Sorry

 

 

Noen ganger er det bedre med en løgn som trøster, enn en sannhet som sårer.

-----------------------------------------------------------------

 

 

eikum i dag, 02:25 Post #2

 

 

Bruker

Registrert: 16/11-2004

Innlegg: 358

 

 

 

Har svart på ett sånt spørsmål tidligere om MobilLand.. søster kjøpte en Siemens C25 fikk den ikke før 2 mnd senere.. Leverte den på service, hadde samme problem som deg, ene dagen var den klar neste dag var den ikke klar..

Firamet virker ganske useriøst etter min mening, enten er det fordi de er for få folk til å gjøre alle jobbene.. Eller så er dem rett og slett slappe.. Tviler på at det er det siste..

 

Må jo være en grunn for at en så stor bedrift i Norge som NetCom er velger dem!

Men nå skal de sies at NetCom har vært hovedsposoren deres i mange år da! Kanskje dem ikke sjekker om kundene er fornøyd med servicen de får der!

De har sikkert en sånn 5års avtale med dem, eller kasnkej det er sånn at NetCom eier selve MobilLand kjeden? ikke vet jeg

 

Jeg kjøpe Nokia 6680 hos YaTack for en stund tilbake, var noe feil med displayet..

Ringte inn og fortalte dem om dette! De sa at jeg kunne komme til butikken deres i Oslo også levere den inn.. fire dager senre var telefonen perfekt igjen =)

Uten at jeg måtte betale en eneste krone for det, anbefaler YaTack på det varmeste!

 

Men en ting jeg stuset på var at familen deres har brukt mobilland i flere år, vis dere vet at servicen er så dårlig hvorfor fortsetter dere å bruke dem da?

 

Dette innlegget har blitt redigert av eikum: i dag, 02:29

 

 

--------------------

 

 

INFO TIL FOLKET:

1. Ikke kommenter vis jeg skriver feil.

2. Jeg sier det jeg mener, sånn er det bare

 

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------

 

poppo

 

Dette er første gangen det har virkelig vært noen store problemer med varer fra Mobilland, så derfor så har vi fortsatt å bruke dem.

 

Har hele tiden vært greie å handle med, men når det gjelder så vises det sanne jeg.

Brukte KlartSvar før, den gang var alt så mye enklere. Den gang kunden hadde rett.

 

 

--------------------

 

Noen ganger er det bedre med en løgn som trøster, enn en sannhet som sårer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Her har det dessverre blitt en svikt i våre rutiner, i en sak som allerede har vært litt spesiell. Dette er tatt opp internt hos hos oss og vi må bare beklage på det sterkeste. En kompensasjon vil bli sendt deg, som vi håper kan bli et lite plaster på såret.

 

mvh Kundeservice, Mobilland.no

Endret av Mobilland-support
Lenke til kommentar

I utgangspunktet har jeg lite tro på at mobilland har ansvaret for service selv. har du vært virkelig uheldig så er den utenlands, og da tar det minst 2 uker før alt er gjort (erfaring).

 

Som en digresjon; mobilland har funnet seg for god til å nevne reklamasjonsansvar i servicebetingelsene sine.

 

Hva angår Netcom så finner jeg det underlig at du forventer at de skal kunne påvirke en bedrift i den grad du ønsker.

Det ville være det samme som å pusse Telenor på Elkjøp, det skjer neppe det heller. Og jeg har liten forståelse for at du kan laste Netcom for ditt valg av forhandler.

 

Det er ikke lovlig for deg å ta opp telefonsamtalene, og det er ikke lovlig å publisere dem så vidt meg bekjent. E-postene mulig, men vanlig etikk tilsier at du i det minste må sensuere navnene til personene du snakker med.

 

siste spørsmål:

hvis dere har brukt dem i flere år og servicen er latterlig, så er dere enten vitterlig naive eller bare late. Dere har jo da visst om problemene i flere år som du sier, og likevel kjøpte du telefon hos dem, og nå er du misfornøyd med hva du allerde visst var et elendig serviceapparat?

 

kremt; som en bikommentar til postene du ramser opp nede, du skriver tydelig! at dere har hatt problemer, bare nå er de verre. Jeg ville nok ha fått varsellamper om butikken var så treg som du sier og funnet meg et annet sted, og spesielt om det var over flere år.

Lenke til kommentar
I utgangspunktet har jeg lite tro på at mobilland har ansvaret for service selv. har du vært virkelig uheldig så er den utenlands, og da tar det minst 2 uker før alt er gjort (erfaring).

 

Som en digresjon; mobilland har funnet seg for god til å nevne reklamasjonsansvar i servicebetingelsene sine.

 

Hva angår Netcom så finner jeg det underlig at du forventer at de skal kunne påvirke en bedrift i den grad du ønsker.

Det ville være det samme som å pusse Telenor på Elkjøp, det skjer neppe det heller. Og jeg har liten forståelse for at du kan laste Netcom for ditt valg av forhandler.

 

Det er ikke lovlig for deg å ta opp telefonsamtalene, og det er ikke lovlig å publisere dem så vidt meg bekjent. E-postene mulig, men vanlig etikk tilsier at du i det minste må sensuere navnene til personene du snakker med.

 

siste spørsmål:

hvis dere har brukt dem i flere år og servicen er latterlig, så er dere enten vitterlig naive eller bare late. Dere har jo da visst om problemene i flere år som du sier, og likevel kjøpte du telefon hos dem, og nå er du misfornøyd med hva du allerde visst var et elendig serviceapparat?

 

kremt; som en bikommentar til postene du ramser opp nede, du skriver tydelig! at dere har hatt problemer, bare nå er de verre. Jeg ville nok ha fått varsellamper om butikken var så treg som du sier og funnet meg et annet sted, og spesielt om det var over flere år.

6317862[/snapback]

 

 

Litt må man jo vente seg, f.eks at tlf'n kommer EN dag senere enn oppgitt eller at det kan ta en dag eller to å få svar på en e-post. Alle kan gjøre en feil.

 

Men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg huet.

 

 

Dette er ikke en unnskyldning for Mobilland, jeg mener fortsatt det det jeg sier/skriver. Men mine varsellamper er innstilt på normalt og godtar små feildetaljer som alle kan gjøre.

 

Men som sagt så er dette to forskjellige ting, og jeg godtar fortsatt ikke behandlingen fra Mobilland.

Og vil fortsatt følge med på forumsider om hvem som er best og raskest. Vi kommer til å handle hos de som får best kritikk fra dere og de jeg prater med.

 

 

PS. Mottok e-post fra Mobilland nå, om at de i går fikk tilbake tlf'n fra servicefirmaet sitt, og at den vil bli sendt i dag. (for 4. gang)

 

Men etter som jeg har forstått i samtaler med de så har tlf'n vært hos dem hele tiden, men at de ventet på deler, og har fått deler, men at reperatøren ble syk m.m. Forstå det den som kan.

 

Enten så har de hatt den selv og ventet på deler som allerede ble byttet ut for over 2 uker siden, første gangen. Eller så så har den vært bortsendt.

 

Kan de ikke bare svare på e-posten min eller en sms /telefonsamtale.

Slik at jeg vet hva som skjer.

 

Venter nå på sporingsnummer fra posten, og skal skrive senere her når jeg fikk telefonen og om kompensasjonen var ok.

 

Dette står på Mobillands kundesider, og jeg har spurt om lånetelefon, men igjen ingen svar.

 

 

Lånetelefon:

 

Vi opplever at i 90 % av tilfellene så har de som sender telefon til service en gammel telefon liggende eller så har andre familiemedlemmer eller venner en de kan låne bort i den perioden telefonen din er på service. Dette er ikke for å være vanskelig, men det er tidsbesparende både for deg som kunde og oss som forhandler. Vi har i de fleste tilfeller dessverre ikke mulighet til å tilby deg en tilsvarende telefon til utlån, da dette er en stor kostnad for oss.

Skulle du likevel ønske en lånetelefon fra oss, så lar det seg ordne. Men, da må du regne med noen ekstra dager med sending av postpakker og det er like plundrete for deg som for oss. Så langt som det er mulig ønsker vi at du finner en hos noen du kjenner.

 

Gi oss en lyd dersom du ikke har tilgang til en annen telefon

Lenke til kommentar

Kjenner til flere som har hatt problemer med Mobilland når det kommer til service på telefoner. Det er helt klart at de har litt å jobbe med på den fronten. Samtidig sies det at de er utrolig raske med levering av nye varer. Man kan ikke få i både pose og sekk... eller... Velvel.

 

At du skylder på NetCom for at en uavhengig forhandler ikke innfrir dine forventninger, det synes jeg er helt bak mål. Det blir, som Christian sier, som å skylde på Telenor for problemer med Elkjøp. Eller å skylde på Tine fordi du fikk sur melk på Rema.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
At du skylder på NetCom for at en uavhengig forhandler ikke innfrir dine forventninger, det synes jeg er helt bak mål. Det blir, som Christian sier, som å skylde på Telenor for problemer med Elkjøp. Eller å skylde på Tine fordi du fikk sur melk på Rema.

-snubbel

6341288[/snapback]

Sant sant.. Ble feil å dra inn NetCom her ettersom de har vell egentlig INGEN ting å gjøre med MobilLand å gjøre, de har en avtale at noen telefoner der selges med et abo. fra dem!

Beklager NetCom :innocent:

Lenke til kommentar
At du skylder på NetCom for at en uavhengig forhandler ikke innfrir dine forventninger, det synes jeg er helt bak mål. Det blir, som Christian sier, som å skylde på Telenor for problemer med Elkjøp. Eller å skylde på Tine fordi du fikk sur melk på Rema.

-snubbel

6341288[/snapback]

Sant sant.. Ble feil å dra inn NetCom her ettersom de har vell egentlig INGEN ting å gjøre med MobilLand å gjøre, de har en avtale at noen telefoner der selges med et abo. fra dem!

Beklager NetCom :innocent:

6357521[/snapback]

 

 

 

Ja, dere har helt rett. Netcom skal ikke få noen skyld eller noen klage fra meg. Har brukt Netcom i alle mobilår og er storfornøyd med de, kommer ikke til å bytte.

 

Men det ser ut som alt er ok med Mobilland etter deres mening, det er ikke før dere skal ha service det virkelig gjelder. Og da blir man litt mer frustrert enn man kanskje har grunn til.

 

Ok, jeg skal innrømme at det var latterlig, eller så er jeg bare vitterlig naiv eller lat. For som jeg ser så er det bare meg (pluss et par stk til) som har hatt problem med Mobilland.

 

Siden det bare tok litt lenger tid enn det burde, og lite med svar fra dem med e-post og tlf, så kom endelig mobilen tilbake, strøken og med liten kompensasjon som et plaster på såret, som de lovet tidligere i forumet.

 

Det var ikke en liten kompensasjon som et lite plaster, men en stor som en hel bandasjerull :D , så nå er saken ute av verden for min del.

Og jeg sitter her fornøyd med min reparerte mobil, nyoppdaterte firmware, og min fine gave.

 

Så hvis dere får noen problemer med et firma, får jeg håpe det blir Mobilland.

Litt småkrøll, og litt venting så er alt i orden. Det var tross alt ikke så jæ.... lenge å vente når jeg tenker godt etter.

 

Jeg håper det var dette dere ønsket å høre, siden det kun er klage på meg og ikke på firmaet, eller noen tips fra dere om hva jeg kunde forvente eller har krav på o.l.

 

Jeg er fornøyd, har ikke fått noe solstikk eller e-coli, kun så fornøyd som jeg burde være. Og kommer sikkert til å bruke Mobilland igjen. :yes:

 

 

So, I rest my case

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mobilland er vel ikke akkurat kjent for sin seriøsitet ? Er ikke Mobilland den gjengen som sitter og ringer opp NetCom-kunder over hele landet, og prakker på de møkkatelefoner, og binder de i 12 mnd. til ActiveTalk ? Og der også mange kunder har fått lagt på bindingstid av Mobilland, UTEN at de har sagt ja til noe som helst tilbud ?

Mitt råd er : Skygg unna forhandlere som Mobilland. Går over lik for å tjene noen ekstra kroner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er et utdrag hentet fra mobilland.no

 

Test oss - vi gir raske svar på mail mandag til fredag.

 

Dette har jeg merket lite til, det er gått nesten 2 døgn siden jeg sendet mailen men har enda ikke fått noe svar!

 

Dette er det eneste svaret jeg har fått

 

Takk for din henvendelse.

 

Pga. stor pågang , kan det desverre ta litt ekstra

tid før vi får besvart din mail. Vi kommer tilbake til deg så fort vi kan.

 

Ha

en fortsatt nydelig dag.

 

Mvh

mobilland.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...